Lampje kofferbak Meriva blijft branden

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Lampje kofferbak Meriva blijft branden

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    OpelWillum
    Deelnemer

Vanochtend was de accu van mijn Meriva leeg. De centrale vergrendeling werkte niet meer, de interieurverlichting en klok bleven donker en de startmotor deed niets. Met hulp van een buurman en startkabels wilde de motor weer starten. Daarna een snelwegrit, heen en terug, bij elkaar een uur. Motor startte tussendoor probleemloos. Maar dat de accu was leegelopen, zat me natuurlijk niet lekker.

Ik heb even alle interieurverlichting gecontroleerd. Je hoort wel eens van een lampje dat in het dashboardkastje blijft branden. Die was het niet. De boosdoener blijkt in de kofferbak te zitten. Dat lampje blijft branden, terwijl de klep dicht is. Omdat ik zo snel geen andere oplossing wist, heb ik de betreffende zekering (interieurverlichting, nr. 20) verwijderd.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Zit het wellicht in de schakelaar, die bij het sluiten van de klep moet zorgen dat het licht uitgaat? Hoe kan ik dat fiksen?

Het betreft een Meriva A 1.6 16v uit 2004

bart-gsi
      Deelnemer

dat kan idd je probleem zijn… je kunt dan gewoon de schakelaar vervangen…
        ik kan die via fsrs niet vinden… maar die zal los vast wel via de dealer te bestellen zijn.. zou opzich niet veel moeten kosten maarja.. niet elke opel dealer is een VOD ( vriendelijke opel dealer)

OpelWillum
        Deelnemer

Dank voor je reactie. Gisteren weer met de Meriva gereden. Hij startte probleemloos, ook na een korte rit geen probleem met starten. Het lijkt me dus dat het probleem zat in het lampje van de kofferbak dat blijft branden.

Nu heb ik nooit eerder een probleem met dit lampje/schakelaar. Ik heb een foto gemaakt van de binnenkant van de achterklep, is dat plastic pinnetje de betreffende schakelaar?

Zie foto:
          https://goo.gl/photos/Vso2VMYc1tGKTB5s6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Als ik het pinnetje indruk blijft het lampje branden.

Er staat een code naast PA6-GF30. Maar als ik daar op zoek, krijg ik allerhande auto-onderdelen, behalve wat hierop lijkt.
          Anders ga ik langs de Opel dealer, maar die zit helaas een eindje weg.

red-bull

Anders even op de sloop kijken..zitten in diverse andere opels .
            bij de dealer ga je waarschijnlijk voor de hoofdprijs.

bart-gsi
            Deelnemer

zoals ik van de foto kan zien moet je het plastic paneel eraf schroeven om bij de verborgen schroef ( schroeven) te komen voor je schakelaar..
              maar idd sloop kan ook.. zal de schakelaar van een astra G passen?? staan nogal veel op de sloop namelijk

OpelWillum
              Deelnemer

Inderdaad, het paneel moet eraf. Dat heb ik er al eens eerder afgehaald toen ik bij de motor van de achterruitenwisser moest komen. Dat is geen hogere wiskunde, gelukkig. Ik heb een sloperij hier in de buurt gemaild over het onderdeel.

OpelWillum
                Deelnemer

Vandaag bij de Opel dealer de betreffende schakelaar opgehaald.

Dit is ‘m
                  https://goo.gl/photos/EjaL6gCJu5QTe7e96″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Voor de volledigheid: dit is GM onderdeelnunmmer 90383582
                  Wellicht handig voor het geval anderen ooit een nieuwe schakelaar nodig hebben.

Nu alleen nog deze schakelaar monteren en hopen dat het probleem daarmee verholpen is ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.