Lampje klok/temperatuur werkt niet meer.

Forumindex Forums Modellen Corsa Lampje klok/temperatuur werkt niet meer.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240431
    TechNAB76
      Lid sinds:
      6 July 2011

      Hallo Allemaal.

      Mijn naam is Niels en ik heb zinds kort een Opel Corsa B uit 1995 aangeschaft. Hij is in zeer goede staat en rijd okee. Echter heb ik ontdekt dat 1 van de vermoeddelijk 2 lampjes van de Datum/klok en temperatuur aanduiding niet meer werkt. Ik vermoed dat het lampje is los geraakt of gesneuveld. Echter zit ik met het probleem dat ik niet weet hoe ik erbij kom.

      Ik heb inmiddels wel ontdekt hoe ik de lucht selector schuif los kan krijgen en dat er achter het afdek plaatje van de schuif 2 schroeven zitten. Ik krijg ook 2 van de 3 draai knoppen los, echter de middelste wil niet los komen. Dat is de blower kracht selector en achter ruit verwarming schakelaar. Ik heb namelijk al wel gezien dat twee schroeven, precies achter de twee ventilatie roostertjes in het midden zitten, die de klok op z’n plek houden.

      Weet iemand hoe ik nu verder moet demonteren? Ik wil graag beide lampjes werkende hebben zodat ook de buiten temperatuur afgelezen kan worden.

      Bij voorbaat hartelijk dank allemaal.

      #17908320
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        et voila:

        http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17908321
        TechNAB76
          Lid sinds:
          6 July 2011

          Hey…. das super… en ik voel mezelf nu best wel dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Had ik bijnaveel werk verricht terwijl het helemaal bovenin zit.

          Dank je wel voor de tip en… die led lampjes zien er wel vet uit. Kan je die soms bij Halfords halen?

          #17908322
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Geen idee,

            Waarschijnlijk wel te bestellen op internet:

            http://www.steve010.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; onder bestellen. Weet niet of je ze bij hem nog kunt bestellen, anders even gelijkwaardige opzoeken op internet.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.