Lampje dashboard

Forumindex Forums Modellen Astra Lampje dashboard

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Lieke

Dag iedereen,

Wij zijn sinds kort de trotse bezitters van een, weliswaar tweedehandse, astra break 1.7.

Bij het rijden hebben we, geheel toevallig, gemerkt dat het lampje van de auto met de moersleutel brandt.

Ik zeg geheel toevallig want het lampje brandt misschien één à twee minuut na het starten en gaat daarna vanzelf weg. Wij hebben gebeld naar de handelaar van wie we het hebben gekocht, hij zei dat ze waarschijnlijk vergeten waren te resetten na een onderhoudsbeurt. Mocht het blijven branden tijdens het rijden, mocht ik teruggaan. Aangezien hij dat niet deed, maakte ik er me niet erg zorgen in.

En toch … Ik ben eens beginnen bladeren in ons boekje, daar stond niets vermeld van onderhoud of reset. Gewoon storing motor of brandstof of nog andere :wtf

Nu ik moet zeggen, de auto rijdt zaaaaaaaaaaalig, een echte droom :wub Ik ben er helemaal verliefd op. Hij heeft 135.000 km en is echt piccobello in orde.

Ik ben dus eens beginnen zoeken op internet wat dat lampje kon betekenen, maar dat kan blijkbaar zoveel zijn? :hmmz :hmmz EGR kwam het meest naar voor, maar de meeste hebben ook vermogensproblemen of rijproblemen dan.

Ik heb net effe gebeld naar een opeldealer, die zei dat er op zich waarschijnlijk niets ernstig is, gezien het lampje zelf weggaat … Maar dat het misschien best gewoon eens wordt uitgelezen. Afspraak 20/02 voor hem uit te lezen.

Wat ik ook gemerkt heb, en wat waarschijnlijk niet onbelangrijk is,

Als ik begin te rijden, het gaat aan, het gaat terug af. Ik moet uitstappen, ga boodschappen doen bv. , stap terug in, start terug en dan doet hij het niet. Als ik dus een korte periode heb stilgestaan dan bv. een hele nacht, gaat het lampje niet branden …

Ik vraag jullie of er enige manieren zijn om na te gaan wat het is ? Ok dat uitlezen komt er sowiso, maar ik heb geen zin om me daar één of andere zware kost te laten aansmeren door een garage, want laten we eerlijk zijn, we zijn geen van beiden autotechniekers.

Zijn er dingen die ik misschien over het hoofd zie?

Lieke

Overigens, effe vergeten dat is hem :wub

thereaper
        Deelnemer

Gewoon ff uit laten lezen bij de dealer of iemand met een op-com.
          Dan weet je wat er aan de hand is. Dan rijd je iets geruster.
          Veel plezier met je assie, en :kewlpics haha

Juffer1
          Deelnemer

Mooie station zeg :wub
            Zo te zien een vrij recente wagen ook nog ?

Pas als de auto is uitgelezen en je weet de storingscode (laat deze even opschrijven door de dealer) dan kun je verder gaan bekijken wat er aan de hand is.
            Wellicht woont er iemand bij je in de buurt met een OP-com, deze zou die storingsmelding ook prima kunnen uitlezen en wissen voor je.

Veel veilige en pleizerige km’s met deze auto gewenst !

Lieke

Hij is inderdaad van september 2008 !

Ach ben der zo verliefd op! :wub T’es hier nu meestal ruzie in huis om wie ermee rijdt :jerry :jerry

Daarstraks na het werk aangezet en na amper 5 sec was het lampje al weg :wtf

K’zal nog gek komen van dat lampje :roll:

Wachten tot volgende week dan maar…

stefanDTI

Kapotte voorgloei bougie…denk ik.
                Dan brand het lampje heel even na het starten..

Maar de beste remedie is hem even laten uitlezen.
                Woon je in de buurt van baarle-nassau ? Kom dan maar even langs dan lees ik hem wel even uit.

Gr
                Stefan.

Lieke

@Juffer1 wrote:

Mooie station zeg :wub
                  Zo te zien een vrij recente wagen ook nog ?

Pas als de auto is uitgelezen en je weet de storingscode (laat deze even opschrijven door de dealer) dan kun je verder gaan bekijken wat er aan de hand is.
                  Wellicht woont er iemand bij je in de buurt met een OP-com, deze zou die storingsmelding ook prima kunnen uitlezen en wissen voor je.

Veel veilige en pleizerige km’s met deze auto gewenst !

Is idd van eind 2008 !! :) :)

En het was een simpele gloeibougie die kapot was! Effe laten vervangen en lampje is weg :wors :wors

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.