Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Lampje brand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2009 om 16:33 #17211484
hallo Opel vrienden!
ik heb een probleempje met mijn Calibra x20xev Ecotec
er begon gister een oranje lampje te branden op mijn dash.
het was het lampje met het oliesnipje en een golfje water er onder. ik heb geen boekjes er bij omdat op te zoeken. hebben jullie een idee? mijn oliepeil is op peil en mijn kvs ook. en rijd voor de rest prima.ik heb ook een klein grijs drapje op mijn kvsresorvoirdobber zitten. olie denk ik. meschien heeft dit er mee te maken. hebben jullie dit ook al eens mee gemaakt? op calibra.nl word dit ook heel mooi aangegeven. moet ik mijn kvs eens goed doorspoelen. of mun kop reviceren laten?
MVG Pieter Jan
17 augustus 2009 om 16:40 #17513601dit is het lampje van je olieniveau.
het kan zijn dat je olieniveau sensor verstopt zit.
je zou deze uit je carterpa kunnen halen en hem schoonmaken en hopen dat het lampje hiermee uitgaat. deze zit aan de voorzijde van je carterpan met 3 a 4 boutjes vast.
mocht dit het probleem niet oplossen dan kan je de kabel is doorverbinden om te kijken of het lampje dan wel uitgaat, is dit het geval dan is je olieniveau sensor kapot en zal je deze moeten of kunne vervangen.ps: je kan deze doorverbinden met een remblokslijtagesensor, sommige van deze sensoren hebben dezelfee aaluiting en heb er zelf ook nog wel 1tje bij de hand.
grtz bjorn
17 augustus 2009 om 16:47 #17513602origineel gepost door dudie-c20ne
dit is het lampje van je olieniveau.
het kan zijn dat je olieniveau sensor verstopt zit.
je zou deze uit je carterpa kunnen halen en hem schoonmaken en hopen dat het lampje hiermee uitgaat. deze zit aan de voorzijde van je carterpan met 3 a 4 boutjes vast.
mocht dit het probleem niet oplossen dan kan je de kabel is doorverbinden om te kijken of het lampje dan wel uitgaat, is dit het geval dan is je olieniveau sensor kapot en zal je deze moeten of kunne vervangen.ps: je kan deze doorverbinden met een remblokslijtagesensor, sommige van deze sensoren hebben dezelfee aaluiting en heb er zelf ook nog wel 1tje bij de hand.
grtz bjorn
oke, dan haal ik die er af. het lampje brand niet altijd maar zo nu en dan. dus het zou best verstopt kunnen zitten. ik zal het gaan proberen bedankt voor je reactie! nog mensen die meer ideen hebben over dit en over dat drapje in kvs!? MVG Pieter Jan
17 augustus 2009 om 16:53 #17513603wat beterft het drapje.
raak je ook koelvloeistof kwijt? meestal als de kop gescheurd is zie je dit aan je koelvloeistof zelf. deze word dan bruin. het kan ook zo zijn dat de olie soor de condens wat dikker is geworden en dat dat nu aan je oliedop zit. dit laatste zou geen kwaad kunnen. zou het alsnog je kop zijn dan kan je ook bij hennie boomkamp terecht, die kan deze koppen reviseren zodat deze niet meer door kunnen scheuren.grtz bjorn
17 augustus 2009 om 17:10 #17513604origineel gepost door dudie-c20ne
wat beterft het drapje.
raak je ook koelvloeistof kwijt? meestal als de kop gescheurd is zie je dit aan je koelvloeistof zelf. deze word dan bruin. het kan ook zo zijn dat de olie soor de condens wat dikker is geworden en dat dat nu aan je oliedop zit. dit laatste zou geen kwaad kunnen. zou het alsnog je kop zijn dan kan je ook bij hennie boomkamp terecht, die kan deze koppen reviseren zodat deze niet meer door kunnen scheuren.grtz bjorn
ik heb net weer effe gekeken. de auto heeft een paar maandjes+ 10.000km geleden nieuwe olie + filter gekregen. de kvs is donker grijsachtich. zelfde kleur als het drapje. het drapje lijkt wel op hele kleine ijzersplinters. en als je het over elkaar heen wrijft is het net olie. oliepijl met een vuuraansteker ook al geprobeerd. spettert niet. hij rookt niet door de uitlaat. gewoon normaal dus,
meschien moet ik de kvs eens goed doorspoelen, en kijken of die troep terug komt.MVG Pieter-Jan
17 augustus 2009 om 19:20 #17513605AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oranje lampje is checkcontrol
dat betekend dat je oliepijl op minimaal niveau is.
Bijvullen en het lampje gaat uit.Verder niets bijzonders.
Drapje kan wel meer problemen betekenen, maar staat eigenlijk lus van de Check control functie waarbij het lampje gaat branden bij minimaal peilstok niveau.17 augustus 2009 om 20:09 #17513606origineel gepost door 1llusion
Oranje lampje is checkcontrol
dat betekend dat je oliepijl op minimaal niveau is.
Bijvullen en het lampje gaat uit.Verder niets bijzonders.
Drapje kan wel meer problemen betekenen, maar staat eigenlijk lus van de Check control functie waarbij het lampje gaat branden bij minimaal peilstok niveau.normaal wel jah…maar wat hij al aangaf was zijn oliepeil goed. heb het al eerder meegemaakt bij mij in de werkplaats alles netjes op max en toch branden.
grtz bjorn
17 augustus 2009 om 20:26 #17513607ik zal morgen het oliepijl op max zetten. kijken wat ie doet.
MVG Pieter Jan18 augustus 2009 om 10:44 #17513608Volgens mijn vader (rip) Is dat drapje idd wat condens. Rij je veel korte ritten? Als je een lange afstand rijd word je motor lekker warm en verdwijnt je drap.
En klopt wel aardig want mn oude vectra had dat ook wel eens. 2 uur gereden en weg was drap.
18 augustus 2009 om 16:09 #17513609ik heb wat olie bijgevuld, het lampje komt niet meer terug:) wel vreemd want het oliepeil stond in het midden. ik heb de auto nu ongev. 8maand. toen ik hem kocht zat er al drap in het kvs :( ik rij elke dag 25 km naar mijn werk. half uurtje mee bezig. 2 weken geleden ben ik er nog mee naar frankrijk geweest. 3122km gemaakt.
dus goed warm rijden doe ik wel. ik zal het donderdag eens gaan doorspoelen. kvspot goed schoonmaken. zal kijken of het terug komt.Bedankt voor jullie reacties!!!:thumbup
MVG Pieter Jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.