Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lampje airbag moet uit!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2011 om 10:08 #17230611
Hallo,
ik bezit sinds enkele weken een Vectra B uit 1998, zo is alles ok alleen op mijn dashboard blijft constant het lampje branden van de (2e) airbag. Ik denk dat de vorige eigenaar een kind vervoert heeft…. Hoe krijg ik dit lampje weer uit ( of aangesloten )?? Het is namelijk vrij irritant als je constant een rood lampje op je dash hebt branden…
tnx
7 januari 2011 om 10:18 #17790996uit laten lezen.
waarsch. is je gordelspanner de boosdoener.
en is de weerstand van de stekker verbinding te hoog
dit kun je verhelpen door de stekker uit elkaar te halen en de contacten schoon te maken, of de hele stekker er tussenuit halen en de draden aan elkaar solderen.7 januari 2011 om 11:07 #17790997Ik heb bij mijn vorige Vec. B meegemaakt dat er een beschadiging in de draad naar de gordelspanner zat. Door oneindig langs een scherp randje trillen was er een stukje isolatie afgeschuurd en hierdoor brandde het lampje dus.
Een stukje tape deed wonderen…Succes!
STiGGEL[rquote=1834900&tid=139937&author=Vogelz]Hallo,
ik bezit sinds enkele weken een Vectra B uit 1998, zo is alles ok alleen op mijn dashboard blijft constant het lampje branden van de (2e) airbag. Ik denk dat de vorige eigenaar een kind vervoert heeft…. Hoe krijg ik dit lampje weer uit ( of aangesloten )?? Het is namelijk vrij irritant als je constant een rood lampje op je dash hebt branden…
tnx[/rquote]
7 januari 2011 om 11:21 #17790998Onder de passagiersstoel, die stekker loshalen en inspuiten. daarna de bestuurdersstoel proberen
7 januari 2011 om 15:36 #17790999[rquote=1834900&tid=139937&author=Vogelz]Hallo,
tnx[/rquote]
achter het handschoen zit een stekker airbag welke weleens slecht contact maakt of iets los gaat een kabel binder om de stekker doen en uitlaten lezen en resetten bij de garage
dit was het geval bij mij7 januari 2011 om 17:38 #17791000je hebt maar 1 lampje voor het hele airbag systeem.
uitlezen zal de rede van branden aangeven.
Lampje brand niet omdat er een kind rechts vervoerd moest worden.
er is een storing in het airbag systeem.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.