Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lampen gaan uit zichzelf aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 16:24 #17224902
Word ik ‘s morgens wakker, branden mij richtingaanwijzers en controlelampje van de r.a.w. op het dashboard constant. Motor gestart met als gevolg lampen uit en alles werkt prima. Motor afgezet lampen weer aan. Accupool los gehaald, ‘s avonds weer vastgezet en de lampen bleven uit. Door de stromende regen gereden, niets aan de handEen dag later overdag, weer hetzelfde euvel, na en paar uur accu weer aangesloten en over.
Wie kan mij raad geven waar dit rare euvel kan vinden?
Accupool – is schoon ook aan het chassis.18 augustus 2010 om 16:26 #17714816Mag ik vragen wat voor Vectra??
Bij de vectra-B kan het voorkomen dat de Relais blijven plakken in de zekering kast.
Kan ook aan de Centrale Vergrendeling module zijn.
Willem
18 augustus 2010 om 17:39 #17714817Een Vectra B inderdaad, maar als de relais blijven plakken, kunnen deze dan ook spontaan plakken?
Wat betreft de centrale vergrendeling: Ik heb al wel een tijdje het idee dat als ik de deuren open, de vergrendelingen een beetje na elkaar werken, eerst was het een tik die je hoorde, het gaat nu ook wel snel, maar je hoort een paar tikjes na elkaar. Het kan best zijn dat dit altijd al was en dat het nu pas opvalt. Hoe kan ik het beste handelen om dingen uit te sluiten?18 augustus 2010 om 20:09 #17714818bij mi gaan ook niet alle motoren gelijk hoor.
als de lampen blijven branden, beginnen met de ralais.
deze zitten in de zekeringkast onder het stuur.
daarvan zijn het de rechtse 2 relais, of is het een Grote Gele relais.als dat het niet is, kan je de CV module los koppelen.
deze zit rechts in de auto in de voeten ruimte achter het kapje
willem
19 augustus 2010 om 19:32 #17714819Willem,
als je in de auto zit, zittem er links boven in de zekeringkast 2 kleine relais, zijn dat ze, er zit ook een geel rekais in. En als ik deze eruit trek zouden de lampen uit moeten gaan? Hoe kan ik het beste controleren?
Is het raadzaam om ze gelijk te vervangen of is e.e.a. te testen?
Gisteren heb ik de hele auto nat gespoten, geen resultaat. Toen ik twee uur later de deur open deed, deur was niet op slot, gingen de lampen even knipperen en daarna aan. Als ik het knopje van de deurschakelaar (van de binnenverlichting) indrukte of eraan rommelde, lampen even uit, daarna weer aan , weer rommelen, weer even de lampen uit. Schakelaar heb ik vandaag gedemonteerd en ingespoten. Ik hoop op jou reactie19 augustus 2010 om 19:54 #17714820origineel gepost door lenos
Willem,
Ik hoop op jou reactieKan nooit lang duren…
28 augustus 2010 om 21:42 #17714821Probleem bij toeval opgelost?
Ik heb de auto echt goed nat gespoten met de tuinslang, na ongeveer 2 uur gingen nog steeds geen lampen branden. Toen ik de deur open deed, knipperden de richtingaanwijzer lampen. Deur dicht, lampen uit, deur open lampen aan. Toen de lampen aan bleven, wat gerommeld aan de deurschakelaar. En, ja hoor daar reageerde de verlichting op. Schakelaar gedemonteerd en deze zag er prima uit, ik heb deze ingespoten en weer gemonteerd. Tot op heden, 1 week, wel regen gehad buiten, maar geen spontaan brandende lampen.
Het vertrouwen moet nog wel terug komen want het blijft voor mij een groot raadsel.29 augustus 2010 om 07:42 #17714822in de gaten houden in ieder geval.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.