Lampen/ dagrijverlichting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Lampen/ dagrijverlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251524
    Vectra L20H
      Lid sinds:
      27 January 2012

      Hallo,

      Ik heb een Vectra B2 station en wil wat wijzegingen aanbrengen in me koplamp en mistlampen ivm dagrijverlichting.
      Nu wil ik op de plaats van de richtingaanwijzers in de koplampen een witte 21w lamp zetten en deze continu te laten branden zodra je de motor start(en ze gaan uit als je dimlicht inschakeld, heb ik een kastje voor) Dit is te realiseren en geeft geen probleem(wel voor apk, maar daar gaat het nu ff niet over) maar nu komt het, nu wil ik mijn richtingaanwijzers aansluiten op mijn mistlampen(functie mistlampen komen dus te vervallen), alleen zijn de mistlampen 55w, een raw is 21w. Zal dit kunnen qua zekering en zal de clignoteur dit wattage aan kunnen???
      Hopelijk kunnen jullie me helpen.

      Gr Opel freak

      #18058049
      TheDutchDuke
        Lid sinds:
        17 August 2012

        @Vectra L20H wrote:

        Hallo,

        Ik heb een Vectra B2 station en wil wat wijzegingen aanbrengen in me koplamp en mistlampen ivm dagrijverlichting.
        Nu wil ik op de plaats van de richtingaanwijzers in de koplampen een witte 21w lamp zetten en deze continu te laten branden zodra je de motor start(en ze gaan uit als je dimlicht inschakeld, heb ik een kastje voor) Dit is te realiseren en geeft geen probleem(wel voor apk, maar daar gaat het nu ff niet over) maar nu komt het, nu wil ik mijn richtingaanwijzers aansluiten op mijn mistlampen(functie mistlampen komen dus te vervallen), alleen zijn de mistlampen 55w, een raw is 21w. Zal dit kunnen qua zekering en zal de clignoteur dit wattage aan kunnen???
        Hopelijk kunnen jullie me helpen.

        Gr Opel freak

        Hè Vectra L20H. Omdat je minder watt lampjes gaat gebruiken zullen de zekeringen en zeker geen moeite mee hebben. Andersom is wel een probleem.
        Er is misschien een heel klein probleempje te verwachten als de can-bus constateert dat de lampen minder vermogen gebruiken zou deze mogelijk een waarschuwing kunnen geven dat er een lamp defect is. :shock:

        #18058050
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          B2 heeft (gelukkig) geen CanBus :angel

          #18058051
          TheDutchDuke
            Lid sinds:
            17 August 2012

            @TWA wrote:

            B2 heeft (gelukkig) geen CanBus :angel

            Vectra L20H.
            Pas op, ik heb niet goed genoeg gelezen :???: .
            Je gaat wel meer vermogen gebruiken op je knipperlichten.
            Wellicht een zwaardere zekering plaatsen.
            Let wel op dat de bekabeling niet te warm wordt, immers door het hogere verbruik zal de draad warmer worden!
            ik weet niet of de bedrading even dik is als die van de mistlampen.

            #18058052
            Lemmens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2005

              In principe heb je 3x 21 en 1×5 watt (zijknipperlicht) als je met een aanhanger rijdt. Je kunt ‘t proberen. Fakkelt je knipperlichtrelais af, dan kon het niet. ;)

              Eerlijk gezegd zou ik zelf kijken of je dan een oranje 21watt peer in je mistlamp kan steken (lees: knutselen) anders valt ‘t van voren niet echt geweldig goed op als alles wit, wit, wit is.

              #18058053
              Vectra L20H
                Lid sinds:
                27 January 2012

                Bedankt voor de reacties allemaal, B2 heeft idd geen can-bus. Ik zat zelf ook al te denken om een orange 21w peer
                in me mistlampen te fabriceren :D. Zodra ik tijd heb ga ik eraan beginnen en laat ik het jullie zowieso weten!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.