Lambdasonde, probleem bij laag toerental

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Lambdasonde, probleem bij laag toerental

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18538371
    Berkovitsj
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 August 2018

      Ik heb een Zafira-A uit 2000 en ben er nog steeds heel tevreden mee. Het enige euvel is dat bij laag toerental, onder de 1000, het motor storingslampje gaat branden. Gek genoeg is dat bij een hoger toerental er niets aan de hand is. Als ik start is het ok, maar zodra ik even wacht bij een verkeerslicht gaat hij aan. Ik kan gewoon rijden en alles doet het prima. De motor klinkt goed, gebruikt geen extra benzine en olie. Om dit op te lossen geef ik een beetje gas bij als ik stil sta (automaat) en dan gaat er geen lampje aan. Als het lampje gaat branden bij stilstand hoor ik ook een onregelmatig draaienden motor, maar dat is weer weg als ik ga rijden.

      Ik heb hem laten uitlezen en geeft storing P-0130, oftewel de lambdasensor. Alleen volgens mijn garage kan ik er rustig mee everder rijden tot een volgende beurt.Volgens hem kost de sensor wel 265 euro! Ik zie toch online andere prijzen. Ik rijd nu al en haf jaar zonder problemen op deze manier, maar toch.  Lijkt mij inderdaad weinig aan de hand. Wat zou het kunnen zijn? Extra vermelding is wel dat bij plotseling remmen het stationair draaien no wel eens uit valt en ik weer moet starten. Kan dit met elkaar te maken hebben?

      Graag wat advies van de kenners1! Bedankt alvast)

      #18538393
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Binnenkort heb je een katalysator nodig ook. Dom advies van de garage.

        #18539427
        bandido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2010

          265 euro voor een sensor :wacko:   oplichters

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.