lambda waarden

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) lambda waarden

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    cliffvxr
    Deelnemer

Heb mijn lambda getest en de waardes zijn : stationair tussen de 450 en 515 m Volt en bij 2000 rpm tussen de 110 en 725 m Volt.
      Zijn die waardes normaal of is mijn lambda stuk, want normaal volgens diverse sites moeten de waarden tussen de 200 en 900 m V zitten.??!!

Vinci
      Deelnemer

Hey interessant, mag ik even vragen hoe je dat meet? Wil ik bij mijn auto ook wel eens meten…:thumbup

Ik kan je helaas niet echt helpen, maar wel mijn waardes hier posten als je daar wat aan hebt?:cool:

Zo zonder ervaring ermee lijkt me dat je waardes wel OK zijn, want ze liggen wel tussen die 200 en 900 mV…:vertag

cliffvxr
        Deelnemer

Motor op bedrijfs temperatuur dan de plus van de multi meter op de zwarte draad van de lambda en de min van de multi meter op de massa en dan het toerental op 2000 houden (met 2 man is handig)
          De waardes lijken idd prima alleen vind ik die 110 m V een beetje te laag,ben alles aan het nameten want mijn motor loopt stationair erg onrustig test met co2 meter wees ook uit dat bij stationair de motor veeeel te rijk loopt en bij/boven de 2000 toeren is het mengsel prima. Dus leek mij dat de oorzaak in de lambda zou moeten zitten of zie ik iets over het hoofd???

cliffvxr
          Deelnemer

foutje waarden moeten tussen de 200 en 800 m V zitten en dus geen 900 m V:vertag

Vinci
            Deelnemer

Tja, ze zijn wel ietwat aan de lage kant natuurlijk… Maar weet niet echt of dat uitmaakt…

Zal het ZSM eens meten als ik iemand vind die effe kan helpen met 2000 toeren maken….

Mr. Bone
              Deelnemer

Lambda waarde moet tussen de 0,1 & 0,9 volt zijn.
                Hier moet die continu snel tussen pingelen, bijna zo snel dat je multimeter het eigenlijk niet meer bij kan houden.

Corsa16V

Idd, je moet het ook meten met een constante snelheid. Dan moet hij continu pingelen tussen 0 tot 1000mv( bij deze lambda dan tot 900) Bij nul komt hij alleen maar als je gas los laat, hij moet dus vrij direct reageren. Op een tester zie je je mengverhouding continu wisselen tussen arm-rijk. Maar als je motor stationair loopt kan je lambda makkelijk testen door remmenreiniger in te spuiten en hem af te laten slaan (verzuipen) dan moet je lambda toch wel richting de 1000mv gaan 900 is dus ook goed maar 700 niet.

cliffvxr
                  Deelnemer

juist vandaag nog een keer getest en bij constant 2000 toeren pingelde hij tussen de 085 mV en 750 mV en tijdens ritje naar huis merkte ik bij vlink door trekken dat bij bijna volgas de Lambda werd uitgeschakeld want toen trok hij net ff beter door !!!???

Fearless
                    Deelnemer

Ik weet niet waar jij mee meet? Ik heb zon Raid Hp metertje voor op de Lambda sensor.

Onnauwkeurige rotdingen zijn het……..

Ik heb altijd zoiets van als t schommelt is het goed, al moet ie wel over zn hele bereik schommelen. En niet halverwege afkappen.

Corsa16V

Ik kan het niet voor en oplossen ik weet alleen dat ik 1x een kapotte lambda heb gehad zonder motorstoring of wat dan ook en dat me auto echt voor geen meter liep. Ik had iig niet verwacht dat hij er zo beroerd door zou gaan lopen.

cliffvxr
                        Deelnemer

origineel gepost door Corsa16V
                          Ik kan het niet voor en oplossen ik weet alleen dat ik 1x een kapotte lambda heb gehad zonder motorstoring of wat dan ook en dat me auto echt voor geen meter liep. Ik had iig niet verwacht dat hij er zo beroerd door zou gaan lopen.

maar liep hij dan alleen stationair beroerd of liep hij gewoon helemaal beroerd????

corsaboy
                          Deelnemer

Originally posted by cliffvxr
                            juist vandaag nog een keer getest en bij constant 2000 toeren pingelde hij tussen de 085 mV en 750 mV en tijdens ritje naar huis merkte ik bij vlink door trekken dat bij bijna volgas de Lambda werd uitgeschakeld want toen trok hij net ff beter door !!!???

klopt, lambda wordt uitgeschakeld bij volgas.
                            Loopt die in zijn kenvelden en er wordt niets meer bij geregeld.

Corsa16V

origineel gepost door cliffvxr

origineel gepost door Corsa16V

maar liep hij dan alleen stationair beroerd of liep hij gewoon helemaal beroerd????

constante snelheid

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.