Forumindex › Forums › Modellen › Astra › lak verwijderen remus uitlaat eindstukken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2013 om 19:34 #17255477
Wie weet hoe ik mijn chroom eindstukken ( dubbel rond ) weer mooi krijgt, had ze een paar keer gespoten met mat zwart maar vind nu toch wel dat chroom mooier staat, heb al thinner geprobeerd maar dat lost de lak niet op van de spuitbus.
Omdat het er lang op zit ( enkele jaren ) ben ik bang dat het ingebrand is, op sommige stukken zie ik nog wel mooi chroom, zou graag alle lak er af willen hebben maar hoe…….wie weet de juiste tip.
Hobby brander…?? alhoewel het chroom dan blauwachtig uit kan slaan.
Ben benieuwd naar tips.
19 februari 2013 om 20:48 #18108667Ik kwam deze tip tegen op een motorforum…iemand ervaring mee…
als het spuitbussenlak is : Nagellak remover :)19 februari 2013 om 21:55 #18108668Thinner zou je is een stukje mee kunnen proberen en dan daarna met een huishoudmiddeltje brillo sponsjes dit krast namelijk ook niet.
Bakje met warm water en ff het sponsje erin dompelen en poetsen maar.19 februari 2013 om 22:28 #18108669scalpik decapant
Afbijt zonder spoelen, 750 ml
Afbijt die snel en efficient zijn werk doet zónder schade aan te brengen aan de ondergrond.
Deze afbijt hoeft niet nagespoeld te worden en is dan ook de ideale afbijt om verf en dergelijke te verwijderen.Deze afbijt is speciaal door ons geselecteerd voor het afbijten van (antieke) meubelen maar deze afbijt is uiteraard ook prima geschikt voor het afbijten van andere voorwerpen van hout en metaal.
Met deze afbijt verweekt u oude verflagen, waslagen, politoer en dergelijke zonder de ondergrond aan te tasten en dus zonder kans op fineerschade, schade aan (beenderlijm) verbindingen en dergelijke.
http://www.politoeren.com/contents/nl/d27_Afbijt.html20 februari 2013 om 10:54 #18108670@Blue-Dragon wrote:
Thinner zou je is een stukje mee kunnen proberen en dan daarna met een huishoudmiddeltje brillo sponsjes dit krast namelijk ook niet.
Bakje met warm water en ff het sponsje erin dompelen en poetsen maar.ook brillo krast !!
wat je kunt proberen is afbijt, daarna belgom chroom gebruiken.
20 februari 2013 om 11:56 #18108671Ik gebruik dat al meer dan 10 jaar voor de chroom delen van me Remus uitlaat.
Dan zouden die delen nu helemaal onder de krassen moeten zitten. :hmmz
Maar die zitten er dus niet op, als je het op de lak zou gebruiken krijg wel krassen.Krijg er ook vaak genoeg vragen over, hoe ik die chroom delen zo mooi en glanzend blijf houden.
20 februari 2013 om 12:34 #18108672Even een quote van InjectTheVenom:
@InjectTheVenom wrote:
Deze kant had ik al voor een gedeelte opgepoetst maar er zat nog veel aanslag
De eindstukken had ik op het werk al gedaan met een metalpolish, nu alleen nog even netjes overdoen
Zoals de andere kant eerst ook was, helemaal dof van aangekoekt vuil en troep
Rechtsbovenin alvast een beginnetje gemaakt
Hier was het echt erg
Een groot gedeelte is hier al weg
Nog wat meer
En helemaal foetsie
Ahhhhhh wat kijkt dat toch lekker, vers opgeknapt chroom waar geen vuiltje meer op te bekennen is :wub :wub :wub
Nu jullie nog even de finishing touch geven
En klaar is Klara…. ehhhh InjectTheVenom :wub
Als een spiegel zo mooi
Ingepakt met, hoe kan het ook anders, schilderstape en papier als voorbereiding op het spuitwerk
Wat hiermee gedaan gaat worden, deze bus is nu helemaal leeg ik moet nog wat oneffenheden netjes weg schuren en er met een nieuwe bus nog een keer overheen.
Het eindresultaat voor vandaag, de verpakking haal ik er uiteraard pas af als de lak naar mijn zin is
20 februari 2013 om 19:21 #18108673@Blue-Dragon wrote:
Ik gebruik dat al meer dan 10 jaar voor de chroom delen van me Remus uitlaat.
Maar die zitten er dus niet op, als je het op de lak zou gebruiken krijg wel krassen.Krijg er ook vaak genoeg vragen over, hoe ik die chroom delen zo mooi en glanzend blijf houden.
op RVS kun je brillo gebruiken, chroom niet, bekijk voor de gein maar eens een stuk chroom wat met brillo behandeld is geweest, allemaal kleine krasjes, brillo is leuk voor op chroom als je het daarna over wil spuiten, de kleine krasjes zorgen er namelijk voor dat vuil er veel beter aan blijft hangen en ook eerder gaat roesten als je het niet constant schoonmaakt.
Mark
20 februari 2013 om 19:43 #18108674Aceton ( nagel lak remover ) is dat evt een optie……hoorde ook dat remvloeistof als een verfoplosser werkt wie heeft daar ervaring mee…
De lak die er nu op zit ( meerdere lagen ) zijn gespoten met Motip hittebestendige lak en nog wat andere mat lakken dus denk niet dat die er zomaar af zullen gaan.
Mooiste is een fanatieke verf/lak oplosser rust – oleum hard hat hoor ik ook al noemen en dan smeerbaar ipv spuitbus.
Ga zodra de temperatuur wat hoger is het zeker uitproberen.
20 februari 2013 om 23:14 #18108675@opel-mark wrote:
@Blue-Dragon wrote:
op RVS kun je brillo gebruiken, chroom niet, bekijk voor de gein maar eens een stuk chroom wat met brillo behandeld is geweest, allemaal kleine krasjes, brillo is leuk voor op chroom als je het daarna over wil spuiten, de kleine krasjes zorgen er namelijk voor dat vuil er veel beter aan blijft hangen en ook eerder gaat roesten als je het niet constant schoonmaakt.
Mark
brilosponjes met 0 of zelfs beter 000 krassen niet.. Voorheen altijd met Cilit bang en 000 gepoetst, waarna met polijst met de hand opgepoetst. resultaat als boven.
20 februari 2013 om 23:30 #18108676Ik denk dat je zelfs moet gaan denken aan schuren/polijsten.
Als ik je berichten zo lees zijn er aardig wat lagen overheen gegaan en is het chroom/RVS flink bedekt.Ohja, mocht je een onderdeel nét dat beetje extra willen geven, dan is Belgom zeker je vriend :thumbup
21 februari 2013 om 01:00 #18108677@opel-mark wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Mark
Ik heb het over de (chroom delen van de uitlaat) deze zijn altijd van rvs dat is nogal logisch.
Je snapt toch ook best wel dat er geen uitlaten van chroom zijn.Op chroom gebruik ik geen brillo dan pak ik me potje Belgom wel.
21 februari 2013 om 13:09 #18108678Aangezien je het over chroom hebt en niet rvs raad ik geen brillo aan, op rvs kun je wel brillo gebruiken.
En ja verchroomde uitlaten zijn er zeer zeker, ik had er een die enkel chrome pijpjes had achter en de rest was zwart, dat was echt geen rvs, dat viel er vanzelf verroest onderuit.21 februari 2013 om 17:25 #18108679Heb zojuist buiten de gok gewaagd kon niet langer wachten en de hobbybrander er op gezet.
Zie het als je verf moet schrappen met de verfstripper.
Voorzichtig eerst richting de onder zijkant uitgeprobeerd, brander is er 1 met zo’n blauw vulbusje denk aan camping voor koken, dus het wordt wel warm maar niet zoals met autogeen.
De verf bladderde er zo af nadat ik het verhit had, had een 3 hoek schrapper er bij en voorzichtig schuivend over de pijp kon ik de verf lagen er zo af schrappen.Daarna met een door thinner gedrenkte lap er over heen om de restanten weg te vegen
Toen met een chroom polish pasta de buizen opgepoetst en klaar is kees.
Heb er denk iets meer als een half uur aan gewerkt, als ik het eerder had geweten had ik het veel eerder gedaan.Zie foto’s voor het eind resultaat, tot slot..deze Remus einddemper is gemonteerd onder mijn Astra toen ik hem net had aangeschaft en dat was in 2003.
Met andere woorden…hij zit er al 10 jaar onder en is nog geheel in takt.Ook gelijk foto van de nieuwe Carrello koplampen gemaakt
21 februari 2013 om 19:25 #18108680Het eindresultaat is weer netjes
Mark
23 februari 2013 om 16:59 #18108681En daarom koop ik dus voor iedere auto een remus pijp :wub
24 februari 2013 om 08:24 #18108682:thumb kwaliteit beloond zich zelf inderdaad, mooie sound, mooie look en gaat veel langer mee als een standaard demper :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.