Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lak motokap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2016 om 00:22 #17276737
Hallo Allen,
Ik rijd in een Vectra B 2.0 uit 1997.
De top lak laag van de motorkap laat los.
Het begon met blaasjes en die zijn zeg maar gebarsten, waardoor de toplaag los is gelaten.
Heb nu een grote plek op de kap.
Wat kan ik hier het beste aan doen.
Nieuwe motorkap (kleurcode Z266, Zwart), of is er iemand, die de kap voor mij kan spuiten, zonder dat ik meteen aan het water en brood moet.
Hoeft niet perfect te zijn, maar gewoon dat het weer netjes is.
Weet iemand een Opel demontage bedrijf rond Amsterdam, waar ik misschien z’n kap in die kleur kan kopen.
Zag er een, in de goede kleur (onderdelenlijn), maar helemaal in Limburg en dat is toch wel een eindje rijden en opsturen, doen ze niet aan..
Is zo’n kap makkelijk te vervangen ?Alvast dank,
Stefan25 mei 2016 om 01:59 #18319636een kap is met 2 á 3 personen te vervangen ( 2 vasthouden 1 richten/bouten erin draaien) ( los van de mensen die het alleen of met z`n 2en kunnen)
spuiten zou je je kap kun je het beste zelf het voorwerk doen.. ( schuren ontvetten en primer)
kap opschuren tot je de geel achtige metaal coat tegen komt en vanaf daar netjes in de primer zetten en je tijd ervoor nemen..( beste resultaat is zonder haast dat het in 1 dag af moet)
2 a 3 laagjes primer met licht opschuren tussendoor met 1200 korrel schuurpapier en schuurblok
spuitbus verf in kleurcode van de lak laten maken en daar 3 a 4 laagjes van opspuiten
(wel netjes en licht spuiten zonder lopers.. DEZE LAKLAAG KUN JE NIET OPSCHUREN ALS JE LOPERS KRIJGT want dat blijf je zien in de blanke lak)
als dat netjes en bijna droog is kun je de blanke lak er 2 a 3 lagen overheen spuiten tot deze netjes dekkend is..
en na dat alles is opgedroogd en je zowat een dag verder bent.. kun je je kap polijsten tot je weer een nette kap hebtje kunt je kap spuiten als deze aan de auto zit.. je moet dan wel een hoop afplakken in geval van overspray
je kan ook de kap van de auto halen ( onderzijde aftekenen waar de scharnieren zitten van de motorkap deze zijde wordt toch niet gespoten) en de kap ophangen aan een balk van het plafond in een goed geventileerde ruimte25 mei 2016 om 07:15 #18319637AnoniemLid sinds:
1 January 1970In vijfhuizen heb je een heeeeel groot bedrijventerrein met heeeeeel veel sloperijen. Verder rooie ben en er zitten er daar nog enkele. Vijfhuizen moet wel lukken denk ik. Zitten met z’n allen op bedrijventerrein de liede. Autodemontage Rutte heb je ook nog. Kijk even op z’n site
25 mei 2016 om 07:17 #18319638AnoniemLid sinds:
1 January 1970En onderdelenlijn even een oproepje doen wat je zoekt. Kijk even daar bij de demontage auto’s en kijk ook op schadeautos.nl
25 mei 2016 om 12:10 #18319639Onderdelenlijn geeft alleen maar bedrijven in Limburg, Brabant en Zeeland, dus dat is me een beetje te ver.
Heb er wel een in de kleur gevonden in Flevoland.. dat is al wat schappelijker.
Ga ook even informeren in Vijfhuizen.25 mei 2016 om 12:43 #18319640AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vijfhuizen moet je gewoon langsgaan. Is t beste. Ik ga morgen waarschijnlijk richting brabant als ik een bumper weet te vinden voor mn vectra in kleur. Ben ondertussen al bereid om heel Nederland door te rijden dus als Flevoland voor jou te doen is…Gaan….
25 mei 2016 om 16:19 #18319641Stefan662, bel ff met, autobedrijf lotfi achterasweg 18 tel:023-5365723 in vijfhuizen (de liede)
Ik heb er 2 weken terug ook een kap gehaald, hij doet veel in Opel,s
Zaterdag,s open van 9 tot 17:00.Vr,gr, jac.
25 mei 2016 om 16:37 #18319642Wat was je kwijt voor die kap.
In Emmeloord betaal ik 50 euro voor de kap in kleur (Z266). Voor 4 tientjes extra zetten ze hem er ook voor me op (40 euro/uur)Gr.,
Stefan25 mei 2016 om 18:36 #18319643Hoi Stefan, ik betaalde 75 euro met gril, maar hij is wel voor een c Vectra en van aluminium,
Maar ik zou hem ff bellen het is van uit Amsterdam dichterbij dan Emmeloord, toch.Vr,gr, jac.
26 mei 2016 om 00:53 #18319644Ja… Dat is het zeker.
Ga morgen (straks) even bellen.
Had al een mailtje gestuurd met de vraag… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.