Forumindex › Forums › Modellen › Astra › lagerschalen van een z14xep vervangbaar?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2015 om 07:16 #17274753
Hallo
Ik heb een astra H 2004 met motor type z14xep.
Nu de vraag zijn de nokkenas lagerschalen vervangbaar?
Ik kan ze op internet nergens vinden de lagers zitten ook vast door een soldeer of laspuntje erop zogezegd.
Iemand enig idee of dat te vervangen is ?
Of hoe word dit normaal bijn deze blokken opgelost?
Ik heb een uitgerekte ketting gehad die tegen me carter aangelopen dus heel veel vuil in me olie is gekomen metaaldeeltjes,
waardoor me oliezeef volledig verstopt zat met nu het gevolg van een olielampje dat brand stationair.De hoofdlagers en drijfstang langers zijn er al uit die zagen er zo uit
http://i64.tinypic.com/szh1ys.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; sommige wat minder soms iets erger. Bij drijfstang zat aan de buitenkanten losse ijzerdeeltjes zitten van inslijten.Me nokkenas Heeft ook iets slijtage Vandaar de vraag, dat word de volgende stap indien de oliedruk probleem niet is opgelost.
ik heb verder geen idee wat voor slijtage nu wel en niet acceptabel is.29 december 2015 om 07:44 #18306349Hier nog een mooi plaatje wat die verdomde ketting heeft staan doen. http://i64.tinypic.com/30jnw9i.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 december 2015 om 20:34 #18306350Die heb al een lekker poosie leggen rammelen.
Zie overigens geen heel ernstige slijtage aan de lagerschalen.
Zit er niet een oliekanaal verstopt??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 december 2015 om 02:37 #18306351Wat ik heb kunnen zien niet, wat ik wel wilde doen is de motor flushen om dat maar gelijk me te nemen.
Het olie lampje brand alleen stationair, en alleen als goed warm is als ik bv heel de tijd rustig stads rij dan gaat ie vaak ook niet aan. Maar als ik flink gas heb gegeven dan gaat lampje pas branden onder de 1300 touren, en dan heb ik een tik in me blok.
Heel ff klein beetje af laten koelen met motor uit na 5 a 10 min is lampje ook weer uit.
Dus vandaar na filter vervangen olie vervangen d3 ketting, en de oliepomp nagekeken te hebben.
Dacht ik laat ik eens naar de lagers kijken deze vervang ik dan ook gelijk.30 december 2015 om 11:40 #18306352tja te lage oliedruk, als de pomp goed is verliest hij ergens druk, ik weet niet of bij deze motoren de krukas ook in lagerschalen zit zoals bij oude engelse wagens want daar heb ik al eens lagerschalen van de krukas versleten gehad en die gaf precies hetzelfde probleem.
30 december 2015 om 11:49 #18306353Ik vervang de drijfstang lagers en de hoofdlagers dit zijn beide lagerschalen de lagerschaal op het 1ste plaatje is van het hoofdlager oftewel krukas lager.
De oliepomp heb ik na laten kijken bij opel hij zei op het oog niks mis mee kan het probleem niet zijn. Ikzelf weet niet wat voor slijtage hij wel of niet mag hebben.
Dus zal het op zijn woord moeten geloven. Als ik fotos stuur van de oliepomp word je daar wijzer van ?30 december 2015 om 11:58 #18306354Titel moet eigenlijk anders zijn nokkenas lagerschalen of die vervangenbaar zijn. Mocht bv dit het probleem nog niet verhelpen dan wilde ik de nokkenas lagerschalen meenemen.
Maar zoals in eerder bericht weet niet of ze wel te vervangen zijn,30 december 2015 om 12:06 #18306355Oliepomp Foto
http://i65.tinypic.com/2h7nbio.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i65.tinypic.com/swwxhv.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i65.tinypic.com/ht7bjl.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;31 december 2015 om 14:53 #18306356Nee die zijn een geheel met de kop
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 december 2015 om 14:55 #18306357Ziet er in ieder geval niks ernstigs aan.
Wat veel voorkomt bij deze is dichtslippen van olie kanalen door sludge bij korte ritjes en dan te weinig onderhoud.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 december 2015 om 15:08 #18306358Er worden wel veel korte ritjes gemaakt, ik heb een half jaar geleden lekke koppakking gehad toen heb ik nog heel me kleppendeksel schoon gemaakt die was zo smerig als wat.
Ik vervang ieder geval al die krukas en hoofdlagers knal ik em volgende week weer in elkaar, en wat is aan te raden gewoon een motor flush uitvoeren? van forte ?
Ik heb verder geen ervaring met motor reinigers.31 december 2015 om 15:16 #18306359Carterventilatie goed schoonmaken.
Aan te raden is een goed stuk rijden, lekker op ze staart trappen.
31 december 2015 om 15:18 #18306360@shutuptrain wrote:
Er worden wel veel korte ritjes gemaakt, ik heb een half jaar geleden lekke koppakking gehad toen heb ik nog heel me kleppendeksel schoon gemaakt die was zo smerig als wat.
Ik vervang ieder geval al die krukas en hoofdlagers knal ik em volgende week weer in elkaar, en wat is aan te raden gewoon een motor flush uitvoeren? van forte ?
Ik heb verder geen ervaring met motor reinigers.Die troep zit dus niet alleen in je kleppendeksel, maar door heel je motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2016 om 16:50 #18306361Ik heb in iedergeval het motorblok weer in elkaar, en de lagers vervangen heeft zelf nog niet geholpen nog steeds het zelfde probleem nu nog de motor flush uitvoeren.
Alleen weer een nieuw probleem, als goed is klein probleemje p0115 de koel tempsensor motor storing lampje brand, Uitgelezen geeft aan -40 graden. Sensor zelf is goed deze heb ik even omgewisseld. Miss slechte masse ofzo? Ik meet iedergeval 5v volt met contact aan motor uit. Ik heb massa op de stekker mogelijk slechte massa ofzo? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.