Lagerschalen C24NE

Forumindex Forums Techniek Cih Lagerschalen C24NE

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    olafspoolder
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Mijn C24NE heb ik open gehaald voor revisie en nu heb ik een vraag over de lagerschalen van de drijfstangen. Voor zover ik heb begrepen zijn deze dus anders dan alle andere CIH motoren (1.5 tm 2.2). In de C24NE drijfstang lagerschalen zit een extra gat voor de oliesmering. Echter nu zie ik dat mijn drijfstangen helemaal geen gaten hebben (er zijn meer mensen die die hebben, dus dat is bekend). Voor zover ik kan zien is het blok nog helemaal origineel.

Welke lagerschalen moet ik nu bestellen? De speciale C24NE lagerschalen (waar dus dat gat in zit) of de gewone lagerschalen (1.5 – 2.2). En zitten er in de gewone drijfstang lagerschalen wel of geen gaten? En wat als ik lagerschalen gebruik waar wel een gat in zit terwijl er niks in mijn drijfstang zit?

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven op mijn vragen.

Groeten Olaf

jethro
      Deelnemer

De zelfde halen die er in zitten, zonder het gat. ;)

Je neemt de oude mee, waar dus de maat op staat.

Of de krukas laten slijpen bij het revisiebedrijf, krijg je gelijk de goede lagerschalen bij geleverd. ;)

:jerry

olafspoolder
        Deelnemer

Hi Jethro,

@jethro wrote:

De zelfde halen die er in zitten, zonder het gat. ;)

Dat was ik ook zeker wel van plan. Echter de lagerschalen zonder het gat, zijn dit dan de normale lagerschalen van de 1.5 tot 2.2 CIH’s? Ik bestel de lagerschalen namelijk in Duitsland dus ik kan ze niet even laten zien aan de leverancier.

Groeten Olaf

jethro
          Deelnemer

Volgens mij zijn dat de zelfde als van een 2.0, kijk eens wat er op de lagerschalen staat.
            En dat moet je dan ook vermelden bij de bestelling, er kan STD op staan = standaard.
            Als de krukas geslepen is dan kan er 0.25 op staan, afhankelijk hoe ver men moest slijpen.

boyanka
            Deelnemer

de eerste 2.4 blokken missen idd dat gat. Indien je wel dat gaatje hebt kan je ook de standaard schalen gebruiken en zelf even een gaatje erin boren.

olafspoolder
              Deelnemer

Bedankt allemaal, ik ga het uitzoeken.

Groeten Olaf

Hulkie
                Deelnemer

En wat is het adres waar je lagerschalen/ olieringen enz kunt bestellen?
                  Kortom een adres voor 2.4 revisieonderdelen?

m.v.g.

olafspoolder
                  Deelnemer

@Hulkie wrote:

En wat is het adres waar je lagerschalen/ olieringen enz kunt bestellen?
                    Kortom een adres voor 2.4 revisieonderdelen?

m.v.g.

Ik weet uit mijn hoofd de precieze shop waar ik het besteld heb zo niet meer maar ik heb hem gevonden via ebay.de

Groeten Olaf

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.