lager?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum lager?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17956007
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      @RISL wrote:

      Nu ben ik niet zeker van wat ik nu ga zeggen, maar ik doe het toch. Ik hoop dat iemand het kan bevestigen of kan ontkrachten.

      Volgens mij is dat officieel dus niet de stabilisatorstang, maar de koppelstang.

      Volgens mij is dit de stabilisatorstang (deze is niet van een Opel, maar ze hebben ruwweg allemaal dezelfde vorm):

      Die tordeert een beetje als er een wiel inveert en zorgt er daarvoor dus dat de andere veer ook onder druk wordt gezet, waardoor de wagen dus wat vlakker blijft in de bocht.

      Wat jij in je link weergeeft koppelt volgens mij de stabilisatorstang van hierboven aan de veerpoten.

      Maar nogmaals, ik ben er niet zeker van, wacht even met conclusies tot iemand anders dit bevestigd of ontkracht.

      Dit verhaal klopt helemaal. Grote foto is de stabilisatorstang welke idd met een koppelstang aan je veerpoot zit.
      Een kapotwiellager zal op redelijke snelheid constant zoemen en bij een lage snelheid meer schuren. Het geluid wat je beschrijft zou ook wel eens kunnen duiden op een gebroken veer, laatste stukje net onder in de schotel.

      Suc6 met het onderzoek en
      Safe driving Jurgen

      #17956008
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        Ik denk zo maar om het verhaal kort te sluiten auto omhoog zetten ,wielen er af motor aan en wielen laten draaien dan bande lichter/ grote schroevendaraaier op lager /naaf huis zetten en je oor er tegen aan is het een mooi zacht geruis niks loos ,,,,maar is het een rouw schurend geluid lager ter zielle.

        ook kan je dan even kijken of er bij de schijven niks aan loopt en slingeren zie je al gau,verder als de boel weer stil staat controleer je de wiel ophanging stuurkogels en fusee kogels en de kleine stabilisator stangetjes nou dan heb je het wel gehad daar voor .

        moet je lager vervangen lager kost zo rond de 80€ en heb je mazzel met 1 1/2 uur klaar zit het tegen heb ik al meer gehad ben je middag aan het klooien .let op lager is geperst .je hebt wat hulp gereedschapjes nodig draad einden,pas buisjes om te slaan en zo

        Bert

        #17956009
        NHoogers
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 July 2011

          ben er achter gekomen dat als ik rem het net is of ik pompend rem het de auto al omhoog gehad en de wielen gedraaid draaien erg soepel alleen bestuurderskant wordt af en toe tegen gehouden maar geen schurend geluid of zo

          #17956010
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Kromme schijf.

            Willem

            #17956011
            NHoogers
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 July 2011

              kan dat ook herrie maken namate je harder rijd?

              #17956012
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                normaal niet, alleen bibberen met remmen.

                Willem

                #17956013
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  staan mooie remmen sets op markt plaats in zwifterbant ik heb al div sets afgenomen voor minder als 100€ koplete set inkl blokken thuis ATE remmen spul uit duitsland .

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.