Lager versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Insignia Lager versnellingsbak

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Visvalk

Hallo, ben ik net trotse eigenaar van een isignia 2.0cdti geworden, sta ik aan de kant van de weg met een kapotte bak. Heb hm gekocht met 116000 op de teller, van een niet opel garage, sta ik na 2000 km stuk langs deweg. Afgesleept naar mijn eigen opel garage, die diagnose stelt ( heb altijd opel gereden)
      Heb 3 maand garantie bij de verkopende garage. Volgens mijn eigen opel garage komt mijn probleem nooit voor. Een kapotte lager heeft gat geslagen in de bak, dus er moet een andere, tweedehandse/revisie in.
      is dit een probleem dat vaker voorkomt? Hij is van 2011, en er zit een m32 bak in, maar niet elke m32 gaat stuk op deze manier. Wat te doen?

UPDATE 1
      Er komt een gereviseerde bak in, uitgevoerd door mijn eiigen opel dealer, en op kosten van de verkopende garage (garantie :) )
      Nog zaken waarop ik moet letten?
      En bedankt voor alle info via het forum, zorgt ervoor dat je sterker staat in de omderhandelingen

Update 2
      er was een m32-2 bak gevonden , bleek niet de juiste maat te hebben qua as dikte begreep ik. Garage heeft verder gezocht en heeft nu een F40 bak, 2de hands/revisie, gevonden die gaan ze er nu onder zetten.
      Is dat beter dan de M32 ? of kan dit nog problemen op leveren

Opeltje17
      Deelnemer

M32 staan bekend om de lagers/slechte toevoer van olie naar de lagers, als je maar lang genoeg door rijdt kunnen dit soort dingen voorkomen.

Dus terug naar de verkopende garage lijkt mij mits je binnen de 3 maanden zit.

Suspicious

Gooi het op verborgen gebreken.

Boven bepaalt aankoop bedrag zoiezo recht op verplichte garantie vanuit garage.

Succes

bart-gsi
          Deelnemer

sowieso heeft opel een coulance regeling lopen al gaan opel en coulance niet bepaald hand in hand.. maar moet je bij opel kijken tot welk bouwjaar dat geldt..

Suspicious

Coulantie regelingen voor auto’s tot 5 jaar en mits netjes volgens interval onderhouden bij opel zelf.

opeltechniek
              Deelnemer

Coulance wordt niet bepaald door Opel maar zal de dealer ondersteunen als de dealer vind dat een bepaalde reparatie onder coulance zou moeten vallen!!
                Een aanvraag voor coulance zal dus altijd via de dealer cq erkend reparateur lopen.
                Op een auto die niet door de dealer is verkocht of nooit bij de dealer in onderhoud is geweest (lees waar nooit een kwartje aan verdiend is) zal de dealer heel erg terughoudend zijn vwb coulance.
                Ga er maar van uit (en ik kan het weten) dat de coulanceregeling geen vetpot is en heel erg veel goodwil vraagt.

Garantie is Opel
                Coulance is Dealer/erkend reparateur ondersteund door opel.

mvolkerink
                Deelnemer

Wat op zich ook weer logisch is, loyaliteit wordt beloond.
                  Dit komt inderdaad voort uit het feit dat de dealer zelf vaak een percentage van de coulance op zich neemt.
                  Als ik hier soms het geklaag over dealers hoor krijg ik wel eens het idee dat zij ook alleen goed zijn voor garantie of coulance..
                  Als je met je vorige Opels ook bij deze dealer in onderhoud bent geweest en deze auto dealer onderhouden is zal coulance in ieder geval geen probleem moeten zijn. Verder zijn de coulanceregelingen volgens mij opgerekt en kun je ook na die 5 jaar nog coulance krijgen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.