Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › lager donutrubber achteras kadett c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2010 om 21:20 #17228310
beetje onduidelijke titel misschien maar ik heb een “probleem” met mijn achteras.
Ik heb het alu staartstuk uit elkaar gehaald omdat de rubber helemaal kapot was.
Dus nieuwe rubber, nieuwe lager gekocht,
“houder” voor de rubber gezandstraald, gelakt alsook het staartstuk, maar nu bouw ik die terug samen en kan ik gewoon de as waarop het lager zit los uit die rubber trekken, das niet de bedoeling denk ik?dus nu dacht ik dat ik het lager aan de verkeerde kant van het rubber heb gezet, opgezocht in mn werkplaatshandboek maar daar werd ik helaas niet wijzer van…
even een plaatje om mn probleem te verduidelijken (niet van een kadett as maar principe is hetzelfde)
dus ik heb de binnenas door het rubber gestoken, lager ingevet en erop gezet, daarna de flens er terug opgeklopt en de borgmoer terug gezet maar nu kan ik het ganse boeltje er dus gewoon uittrekken (rubber blijft wel op z’n plek hé)
dus ik heb mn lager op plaats 2 op de foto in het rubber gezet.:vertag
of moet het lager gewoon verder in de rubber?
Help :)
10 november 2010 om 21:28 #17757728het lager komt eigenlijk precies in het midde van het rubber te zitten.
dus denk dat het er verder in moet, de buiten ring van het lager komt wel echt op zn plek te zitten in het rubber, moet je er niet zo 123 uit kunnen halen.maar ik zie het lager niet op de foto?
10 november 2010 om 21:29 #17757729nee, is ook niet van een C achteras maar van ascona dacht ik (niet mijn foto)
maar dan zal ik vrijdag proberen het lager in het midden te krijgen.
Moet ik daarvoor de flens ed. er terug afhalen?10 november 2010 om 21:36 #17757730ascona en c kadett hebben hetzelfde staartstuk rubber/lager dus dat zou geen verschil mogen maken
zou het rubber er wel even uit halen, en dan het lager pas erin zetten, gaat een stuk makkelijker
10 november 2010 om 21:42 #17757731damn…
Achja, dan weten we weer wat gedaan!
bedankt voor de hulp iig ;)16 november 2010 om 15:57 #17757732nog gelukt?
16 november 2010 om 21:08 #17757733jep het is gelukt!
lager zat gewoon niet diep genoeg in het rubber (niet achter dat overzetrandje dus)
gewoon de as er terug uitgehaald en met een grote dop en een paar hamertikjes erin gekregen.
Zit mooi vast nu ;) en heb het rubber er niet terug moeten uithalen gelukkig.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.