Laatste vragen ombouw corsa-A c20ne

Forumindex Forums Modellen Corsa Laatste vragen ombouw corsa-A c20ne

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    kaneelschep
    Deelnemer

Hoi daar.

Al een tijdje staat mn Kadett GSI stil omdat de bodem bij de ophanging open scheurt.
      Als het al lukt om dit te lassen scheurt er over een paar maanden vast wel weer wat af.. ;)
      Dus denk ik er aan om het maar te vergeten met die Kadett en hem te strippen en de c20ne in een Corsa A met injectie te hangen.

Dus wil ik me vast compleet inlezen over de ombouw zodat ik als de tijd daar is precies weet hoe en wat.

Nu heb ik alles al tien keer gelezen en krijg er steeds meer zin in. Alleen zijn er toch nog een paar onduidelijkheden..

Alhoewel de kenners er denk ik alles wel in kunnen vinden is het grote 2 liter ombouw topic door de 3000 paginas en vele meningen en maten voor newbies denk ik niet meer te volgen.

novatuning is ook zeer goed maar laat ook nogal wat ruimte over voor vragen.
      de info erop:
      – motorsteun/baksteun is duidelijk.
      – Stabilisatie stang spacer is duidelijk alhoewel onduidelijk plaatje..
      – Plek maken voor dynamo,
      – pully afdraaien,

Wat niet compleet duidelijk is:

Tank
      – 1 Corsa GSI tank met 8mm retourleiding.
      Waar zit die 8mm retourleiding standaard onder? Of nieuw maken? maar tank is lastig te krijgen dus:
      – 2 ik lees ook over gewone corsa tank met een of ander buis en andere pomp??

Assen!
      Echt.. er wordt zoveel geluld over assen en maten enz.. Iedereen hangt er maar een beetje alles onder en kort en last het maar op.. Maar wat past er nou standaard?
      :P
      Welke homokineten moeten er aan welke as gemaakt worden. En gaat dat met de originele naven?
      Moet er perse gelast worden?

Misschien een idee om dat ‘grote’ ombouw topic eens op te schonen?

Bedankt!!

kaneelschep
      Deelnemer

ik kreeg wat info u2u van mensen.

Assen van corsa A GSI met bakzijde kineten van een deawoo nexia moet gewoon passen op de naven vd corsa.
        Maar dat zijn dan de dunne assen?

En het gelas begint pas als je de dikke assen wilt begrijp ik. Omdat je die dan in moet korten.

Vipertjegts

origineel gepost door kaneelschep
          ik kreeg wat info u2u van mensen.

En het gelas begint pas als je de dikke assen wilt begrijp ik. Omdat je die dan in moet korten.

Ja klopt. Maar als je iets meer geld uitgeeft heb je assen uit 1 stuk die niet gelast zijn. Heb overigens nog niemand horen klagen over de corsa gsi assen in samenwerking met een 2 liter.

corsaboy
          Deelnemer

alles over de assen staat duidelijk op corsa-novatuning.nl

Corsa A gsi assen met diesel / nexia homokineten gaat over de 200pk/300nm zelf goed.
            Ook met slicks…

Ik kan eventueel ook dikke assen, naven, aangepaste as voor gedeelde as, steunen etc leveren.
            Bij intresse even een mailtje sturen.

max
            Deelnemer

Met een normale tank met binnenliggende pomp van bv een C12-14-16NZ kun je die intern aanpassen door er een andere pomp in te doen van een multi point motor, BV een corsa B 16V. Echter wij van corsa-novatuning hebben dat nog niet gedaan en hebben het daarom nog niet op de site gezet.

kaneelschep
              Deelnemer

Ok dus de tank is aan te passen door de pomp te vervangen.
                En de nippel maten zijn dan wel goed? Daar was toch verschil tussen 6 en 8 mm?
                En de benzine sensor is dan aan te sluiten op digidash?

De diesel en nixia kineten gaan dan aan de bakzijde en de originele corsa gsi kineten aan de naaf kant.
                En omdat de corsa gsi assen lastig te krijgen zijn neemt iedereen dus 2 liter assen ingekort + deze zijn dikker.

Sorry voor de al honderd keer gesteld vragen hoor!!!! en bedankt voor het geduld en de antwoorden.
                Maar ik doe dus helemaal noooooit wat met assen. Vandaar. ;)
                Heb die assen ook nooit echt gezien. Maar ik heb er nu een goed beeld van.
                Novatuning is een goed en duidelijk verhaal! Alleen vond ik geen plaatje van de hele assen zoals je ze nodig hebt.
                zo van: Zo moet het eruit zien!! ;)
                Het verschil tussen de kineten op het plaatje is toch dat die zeg maar korter zijn? Het bolle gedeelte dan.

max
                Deelnemer

Een C12-14-16NZ tank heeft de juiste maten voor de brandstofleidingen. Je laat dus ook de originele leidingen onder de auto gewoon liggen.

mayhem
                  Deelnemer

als je basis een NZ motor is, kan je gewoon in de tank (onder de achterbank) de brandstof pomp plaatsen van een astra gsi c20xe.

je hebt kans dat je deze iets moet inkorten, maar dat wijst zichzelf.

sw16v
                    Deelnemer

de dunne GSI assen gaan ook goed met +-300pk op semi slicks.

de kineten zijn het zwakste punt.

2.0 interne benzine pomp inbouwen in corsa tank stelt weinig voor!

kaneelschep
                      Deelnemer

Er zit schot in!
                        De Kadett GSI wordt dit weekend uit elkaar gehaald.
                        Alles voor een corsa ombouw leg ik mooi in de schuur naast de nieuwe voorremmenset en ergens begin volgend jaar gaat er een Corsa komen voor de inbouw.
                        Liefst een A1 maar ik denk dat ik voor het plug en play gehalte maar eerst even voor de A3 ga.
                        Als die uit elkaar valt kan ik alles altijd nog op een A1 schroeven.

Alhoewel ik niet weet wat er precies anders is eigenlijk..
                        Ik denk aan de tank, leidingen, stabi stangen, remmen, electra naar de motor toe… hmmm… Goeie vraag eigenlijk..
                        Is er verschil?

otdh
                        Deelnemer

een carburateur motor uit een a1 bijv heeft minder electronica aan boord als een injectie…

ook heeft deze helemaal geen brandstofpomp in de tank, aangezien een carb motor zelf aanzuigend is, en er dus ook maar 6mm slang onder de auto ligt

verder zijn ze aardig het zelfde

freek corsa
                          Deelnemer

Er zit verschil in de elektronica, een A1 heeft standaard geen interval op de ruitenwisser.
                            Een A1 heeft inderdaad geen elektrische brandstofpomp, en dus ook geen voorbereiding daarvoor.
                            Een A1 heeft niet altijd een OHC radiateur die je nodig hebt bij een C20NE ombouw.
                            Een A3 heeft betere accupolen dan een A1 of A2 ( eigen mening )
                            Verder is het allemaal styling en vormgeving die anders is.

Natuurlijk zitten er nieuwere remmen op een A3 dan op een A1.

kaneelschep
                            Deelnemer

Er is toch ook geen A1 injectie? Tenminste ik kom ze niet tegen. ;)
                              nah ja.. Plus draadje is niet zoo moeilijk te leggen naar een zekeringbak van een A3..
                              En als ik dan toch de A3 uit elkaar zou moeten halen door rot ofzo, gaat de hele boel gewoon over op een A1tje uit Duitsland.
                              De radiator van een A3 is wel gewoon te gebruiken, toch? Ik lees ook dat mensen er een diesel radiator in stoppen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.