Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Laatste reanimatiepoging X14XE… experts HELP!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2012 om 15:21 #17246810
Beste forumleden,
Mijn vriendin en ik zijn eigenaar van een Opel Corsa 1.4 16V sport (X14XE) bj96.
De corsa reed altijd probleemloos stadsverkeer. (boodschappenritjes).
Maar op een dag kon het niet anders dan dat ik ermee van Arnhem naar Rotterdam en terug moest.
Dit was op een zomerdagje met veel files…
Sindsdien is ALLE vermogen/koppel uit de corsa weggeslurpt.
Vooral in de lage toeren bijvoorbeeld bij het net wegrijden. (als je 3 man in de auto hebt kom je bijna niet meer weg)Uiteraard ben ik zsm naar de garage in Duiven gegaan met mijn verhaal.
Maar na 2 weken hebben ze NIETS gevonden… Zij verklaren het volgende te hebben gecontroleerd.– bougies
– bougiekabels
– katalysator (verstopping)
– dis bobine
– temperatuurmeter (lucht en vloeistof)
– Mapsensor
– distributie timing
– EGR
– En een zogenaamde “computer/brein van de auto??”Zij hadden toevallig een corsa met hetzelfde type motor die wél prima reed. Daarmee hebben ze de onderdelen vergeleken. (aldus garage)
Door diverse omstandigheden vertrouwde ik de garage niet plus dat ik mij niet kon voorstellen dat ze mij de auto teruggeven met als mededeling..SORRY niets gevonden…
Hierop ben ik zelf maar wat onderdelen gaan vervangen… namelijk:– Temperatuur sensor lucht en vloeistof (nieuw)
– bougies (nieuw)
– lambdasensor (nieuw)
– plaatje tussen EGR en inlaat
En bijna alle soorten middeltjes aan “cleaners”Ik geef het bijna op maar ik waag nog een laatste poging voordat ik de arme corsa weg doe.
Ik heb de opelgarage gebeld met mijn verhaal maar zij verklaren dat het over de honderden euros zal gaan kosten zoals zij het inzien…EIGENLIJK is mijn vraag… weten jullie AUB een BETROUWBAAR adres danwel persoon of hobby sleutelaar waar de arme corsa nog gereanimeerd zou kunnen worden???
Het liefst in de buurt van Arnhem, maar ZEKER geen must als ik erop kan vertrouwen dat er SERIEUS naar de auto wordt gekeken.
(mochten jullie verder ideeen hebben waarop ik de auto zelf zou kunnen controleren is dat uiteraard nuttige info!)Ik hoop dat de Corsa geluk zal hebben!
21 februari 2012 om 15:32 #17996100laat eens een compressie test uitvoeren en lektest
loopt de motor on regelmatig??21 februari 2012 om 22:22 #17996101Daveman, thnx voor je reactie. Ik neem je tip mee..
Motor heeft stationair af en toe een hikje… Maar blijft wel aardig stabiel in toeren.ps. Wat mij laatste tijd opviel: Op koude motor eerste kilometer minder last van vermogenverlies..
23 februari 2012 om 16:29 #17996102komt de motor niet op toeren , of is de gang eruit??
anders koppelingsplaten checken.
23 februari 2012 om 20:46 #17996103Waarom in twee delen van het forum een zelfde topic openen?
Zo blijven we lezen en overal ook nog hetzelfde ook :sleeping
24 februari 2012 om 01:49 #17996104Excuus hiervoor, ik ben niet heel bekend met de forum dus wist niet in welk jasje het moest.
Beide topic’s kunnen trouwens eraf… (moet ik dit ergens aangeven of verwijderen?)24 februari 2012 om 14:48 #17996105Topics worden niet verwijderd.
Je mag (moet) posten wat nu de oplossing is geweest. :hmmz27 februari 2012 om 01:11 #17996106Zie voor vervolg,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.