Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Laag toerental
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2010 om 22:07 #17225717
Mijn Vectra-C (3.2 V6) draait als de motor warm is stationair op 550 touren, hij loopt regelmatig en heeft ook niet de neiging om af te slaan maar is dit niet een beetje aan de lage kant ??.
8 september 2010 om 22:42 #17726499ik zou um lekker laten draaien als je er geen problemen mee hebt ;)
en 6 cilinders draaien zowiezo op lagere toerentallen stabiel dan een 4 cilinder.
9 september 2010 om 07:11 #17726500mijn Ex opel omega 3.2 v6 draaide net 600 toeren ennnn fluister stil geen probleem van maken.
gaat je mm lampje branden dan zou ik pas in actie komen ook de motor loop regeling word door de computer in de gaten gehouden geen lampje is ook geen storing
Bert
9 september 2010 om 08:16 #17726501ja of het lampje d’r uit Bert :jerry
maar dat heb je snel genoeg in de gaten als je je contact aan zet :angel
9 september 2010 om 09:19 #17726502toen mijn huidige Vectra met de vuile gasklep en EGR zo aan het kl-ten was had ik ook steeds mm lampje branden .
dus indedaad Bas als je op contact dat lampje heb is het systeem zeg maar bewaakt ,,niet lampie brander stuk of een eikel heeft het er uitgehaald .
kan allemaal tegen woordig met de wonder monteurs ik lees tegen woordig stukjes dan denk ik wat hebben wij inhemelsnaam vroeger in de garage uitgespookt ,,,,GEREPAREERD!!!!!!!!!!!! :o.
BERT:angel
9 september 2010 om 10:25 #17726503Kun je de monteurs tegenwoordig ook niet geheel kwalijk nemen hoor Bert.
Die worden ook uitgemolken, want het mag tegenwoordig ook niet meer gerepareerd worden.
Het is namelijk:
a] sneller om het onderdeel te vervangen ipv te repareren
b] de baas heeft extra inkomen van het nieuwe onderdeel wat die verkocht heeft.Dus monteurs van tegenwoordig repareren niet meer, maar die vervangen in de meeste gevallen.
Zeker bij Officiele dealers.9 september 2010 om 18:05 #17726504De Z32SE mag gewoon stationair tussen de 550 en 750 toeren draaien, geen problemen dus
Willem
9 september 2010 om 18:09 #17726505origineel gepost door sw_reijnders
Kun je de monteurs tegenwoordig ook niet geheel kwalijk nemen hoor Bert.Die worden ook uitgemolken, want het mag tegenwoordig ook niet meer gerepareerd worden.
Het is namelijk:
a] sneller om het onderdeel te vervangen ipv te repareren
b] de baas heeft extra inkomen van het nieuwe onderdeel wat die verkocht heeft.Dus monteurs van tegenwoordig repareren niet meer, maar die vervangen in de meeste gevallen.
Zeker bij Officiele dealers.Ja ik moet helaas zeggen dat het waar is.
Maar er wordt zeker wel gekeken of het rendabel is om te repareren.9 september 2010 om 18:23 #17726506Vervangen i.p.v. repareren komt gewoon door de werkplaatstarieven, de uren dus die jij moet betalen. Mijn monteuse doet het voor 25 euro per uur. Dus toen mijn dynamo helmaal kapot was (lagers, diodebrug, spanningsregelaar) heeft ze hem helmaal gereviseerd en was inclusief montage goedkoper dan een losse gereviseerde!
9 september 2010 om 19:12 #17726507origineel gepost door Navy
Vervangen i.p.v. repareren komt gewoon door de werkplaatstarieven, de uren dus die jij moet betalen. Mijn monteuse doet het voor 25 euro per uur. Dus toen mijn dynamo helmaal kapot was (lagers, diodebrug, spanningsregelaar) heeft ze hem helmaal gereviseerd en was inclusief montage goedkoper dan een losse gereviseerde!Monteuse Navy? klinkt goed haha!;)
9 september 2010 om 21:45 #17726508Navy wel hoor . . . de oude snoepert :jerry
neem nou zo’n ABS ecu . . . weet je hoe lang ik een (electro)monteur kan laten sleutelen voor 1100 euro ;)
En toch douwen ze bij de VOD er een nieuwe ECU op.10 september 2010 om 03:35 #17726509origineel gepost door JoopvanBennekom
origineel gepost door Navy
Vervangen i.p.v. repareren komt gewoon door de werkplaatstarieven, de uren dus die jij moet betalen. Mijn monteuse doet het voor 25 euro per uur. Dus toen mijn dynamo helmaal kapot was (lagers, diodebrug, spanningsregelaar) heeft ze hem helmaal gereviseerd en was inclusief montage goedkoper dan een losse gereviseerde!Monteuse Navy? klinkt goed haha!;)
Leuke meid hoor, ken haar al vanaf dat ze nog maar een jaar of 4 was. En nu een goede monteuse.
11 september 2010 om 23:13 #17726510Oke mannen, bedankt, dan laat ik het gewoon zo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.