Ik heb hier een setje KW achterdempers voor men D kadett liggen. Deze zijn in hardheid verstelbaar. Nu snap ik echter niet hoe ik ze verstel. Je moet ze draaien of iets dergelijks staat op de demper.. maar hoe stel ik ze dan onder de auto af. Moet ik ze dan steeds demonteren ?
ja bij koni werkt het zo;
demonteren en dan de aanslag rubber uit de demper peuteren…de rubberen ring die in de demper om de stang zit.
er zitten 2 gaatjes in de bovenste buis waardoor je die rubber naar onderen kunt drukken/friemelen…
als deze eruit is schuif je hem helemaal in en zoekt de nokjes die in elkaar passen en als je dan de bovenste en onderste helft t.o.v. elkaar verdraaid verstel je de stugheid.
zet van tevoren ff markeringsstreepjes op de beide delen hoe die gestaan hebben tov elkaar.
en tel het aantal slagen die je verdraait en in welke richting.
wat nu stugger is en wat slapper is weet ik ook niet meer en hoe “snel” de stugheid veranderd met hoeveel verdraaien…
kwestie van de originele stand goed noteren en markeren en uitproberen;)
Ik heb de demper er ff bij gepakt. Hij kan 1.75 slag gedraait worden. Rechtsom is stugger denk ik idd. Deze maar eens onder de kadett plakken. Kijken of ik em wat stugger krijg dan de demper die ik nu eronder heb :)