Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Kwaliteit motoren Ascona B diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2008 om 21:54 #17207285
Hoe goed/slecht zijn de dieselmotoren van ascona B en Rekord. Eigenlijk die oudjes. ;)
En wat is het merk type van de brandstofpompen?
Ik neem aan dat er een lijnpomp op zit?:hmmz8 juli 2008 om 22:00 #174147789 juli 2008 om 15:21 #17414779heb wel ens gehoord dat ze erg last van koud weer hebben.
dan wil het nog wel ens een drama zijn met starten.
en echt veel rijden er niet meer van he geeft te denken.
of er zijn weinig van verkocht destijds of ze zijn zo slecht dat ze het niet overleefd hebben.
een diesel gaat langer mee dan een benzine zeggen ze maar benzine opels zijn er nog zat.
en ze zijn extreeeeeeem traag haha9 juli 2008 om 15:34 #17414780ze hadden 2 accus heb ik wel eens gehoord van een collega en die schijnen ze in de winter ook nog wel eens nodig te hebben gehad ook;)
en idd traaaaaaaaaag9 juli 2008 om 16:43 #17414781Een oom van me heeft plm. 700.000 km met z’n Rekord 2.3 station gereden voor de motor de geest gaf, dus dat was een goeie……………
9 juli 2008 om 22:32 #17414782diesel van opelrallylover hier opt forum! scheef gaat ie wel :wub
10 juli 2008 om 15:22 #17414783origineel gepost door cruez
klikkendiesel van opelrallylover hier opt forum! scheef gaat ie wel :wub
Haha nou idd maar als ie vermogen nodig heeft is het er niet.
Maar is het een lijnpomp en wat voor merk bosch ? Dit wil ik namelijk graag weten ;) ivm plannen :D
10 juli 2008 om 15:22 #17414784ja das erg leuk om te zien zeg kan wel een stukje sturen zie ik op de uitglijders na dan.
maar goed het lijkt sneller dan het is dit lukt je ook met een 1.2 asconaatje.
enne ik kan me nog herinneren dat opelrallylover verwarming onder de carterpan had om de boel wat op temperatuur te krijgen ivb koude startproblemen.10 juli 2008 om 17:21 #17414785origineel gepost door Manta 24V
Haha nou idd maar als ie vermogen nodig heeft is het er niet.
Maar is het een lijnpomp en wat voor merk bosch ? Dit wil ik namelijk graag weten ;) ivm plannen :D
Er zit een rotor pomp op, dat kun je zien aan de foto op marktplaats.
Dat kan een CAV of Bosh pomp zijn, maar het is zeker geen lijnpomp.Ik dacht dat de oudere (niet japanse) opel diesel blokken niet zo’n goede reputatie hadden.
10 juli 2008 om 21:00 #17414786Hmmm ik wil namelijk op PPO gaan rijden maar dan natuurlijk wel in stijl en niet met een ”moderne” auto. Had iets van een rekord of ascona in gedachten.
Kan nog wel ff duren voordat dat gebeuren gaat, want heb eerst nog vele andere dingen te doen.
10 juli 2008 om 22:20 #17414787Die Opel diesels zijn zo slecht als water diep is. Door de regel was het met 100.000 km einde verhaal. Slecht aanpakken, vooral ‘s winters (beetje helpen met startpilot)
De 2300 was wel iets beter meen ik, hoewel het in principe hetzelfde blok is.
‘t Is gewoon een cih blok, aangepast voor zelfontsteking met op de plaats van de stroomverdeler een inspuitpomp.Ik heb vorig jaar ook wel gedacht aan een belastingvrije station op diesel maar ik wou niet zo’n traag ding en en dan kom je al snel uit bij een mercedes 300d of turbodiesel en dan nog zijn het geen sprinters.
Je kunt natuurlijk een 2300 turbo in een Rekord hangen o.i.d.
2300 Turbo heeft ook in een Rekord gelegen maar volgens mij alleen in de E2 vanaf ’83/’84. De turboloze 2300 lag ook in de E1
Ik weet evt. ook nog wel een Commodore Voyage voor je omgebouwd naar 2300 td (ook op papier)Ik ben op gas gaan rijden en dat bevalt me tot nu toe goed. Wel vaak tanken (heb maar 55 l tank) met een gemiddeld verbruik van 1:8.
11 juli 2008 om 18:21 #17414788En dan nu het commentaar van iemand die er effectief mee rond rijdt :o:D
Ja mijn auto heeft niet de pit van een tweeliter benzine. In het algemeen mag aangenomen worden dat hij optrekt als een 1600cc benzine, maar hij heeft wel meer koppel dan een 1.2 hoor:o
Ik heb al menig 1.2 het nakijken gegeven als het komt op schuifwerk.1 ding is absoluut zeker, ze zijn superbetrouwbaar!! :vertag
mijne heeft al 230.000km op de teller en is nog niet van plan om op te geven, en ik rij er niet zacht mee eerlijk gezegd. Heb enkel beetje last van druk in mijn carter. De wagen start in de zomer en in de winter, maar je moet goede batterijen hebben, extra dikke kabels naar je startmotor en extra aarding aan je batterijen en de motor. Hij start altijd!!:vertag Zelfs als hij onder de sneeuw zit, maar natuurlijk duurt het dan wat langer. Het is algemeen wel waar dat veel 2.0 motoren het redelijk opgaven vroeger, maar daar is de 2.3 dan de oplossing voor, beresterke motor en niet te versmaden dieselsound :jerryps: een gewone 1600 van die tijd is nog makker dan mijn wagen, en een 1.2 heeft enkel het voordeel in het optrekken van de licht gewicht van de motor. Om te schuiven ben je er niets mee, jullie vinden dat ik geen power had om goed dwars te gaan en dat het enkel handrem is, ik daag iemand uit om zelfde filmpjes te maken, zeker rond die cabine met een 1.2 of gewone 1.6… mwoeha! king:
Heb al menig persoon hier in belgie een ander idee laten krijgen van mijn diesel, zeker met de huidige olieprijzen :vertagPS2: carter verwarmen heb ik nog niet gedaan in de winter, nog niet nodig gehad…
11 juli 2008 om 19:18 #17414789De 2100 diesel is waardeloos, een paar keer op hun staart trappen, einde verhaal. En ze trekken nog geen worst van de tafel.
11 juli 2008 om 21:19 #17414790Die oranje das wel een mooi ding :wub
21 juli 2008 om 20:09 #17414791voor eventuele liefhebbers ik heb nog 2 sloopblokken liggen
2300 diesels22 juli 2008 om 10:04 #17414792Hier een heel topic over ‘die oranje’
klik16 mei 2016 om 11:58 #17414794Schopje
Om een oud draadje even nieuw leven in te blazen; Is het echt zo slecht gesteld met die diesels?
Ik heb zelf ooit een Ascona 2.0 D min of meer voor nop gekregen, met goede accu’s startte hij wel, maar bij een warme motor was het maar de vraag of het dan ook lukte. Ikzelf weet dat probleem aan versleten zuigerveren, aangezien een vorige eigenaar op minder dan 2 minuten rijden van een snelweg woonde.. Een “kenner” zei dat het juist aan de pomp lag, die zou het slechte starten veroorzaken.
Auto is jaren terug weggezet in de stalling, dus het zou wel handig zijn om te weten of bepaalde onderdelen extra aandacht nodig hebben, al zal een motorrevisie wel gedaan worden, al was het maar vanuit preventief oogpunt. Nu nog wachten tot de belastingvrije periode aanbreekt, heb geen zin om hoofdsponsor van de Staat der Nederlanden te worden voor een handvol kilometers per jaar.16 mei 2016 om 15:11 #17414795Geen idee om er een moderne diesel in te hangen.
Ik zie zoveel mooie swaps op hel opel forum.dus waarom de diesel niet
16 mei 2016 om 20:37 #17414796Neuh, niet mijn ding, dat is net als een Alfa motor in een Kever hangen, dat past niet. (Al is dat kunstje al eens gedaan)
Ik geef de voorkeur aan originaliteit, dus behouden van dit motorblok is de eerste keuze.17 mei 2016 om 04:13 #17414797Klepspeling goed??
Zo nee dan kan dat ook een oorzaak zijn van slecht starten wanneer hij warm is.
Anders een 2.3D van een Record of 2.3TD van een Omega-A of Frontera erin.
P.s. die van ons startte met 1 gare accu en anper startsnelheid altijd, bijna 4ton erop.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 mei 2016 om 22:50 #17414793Klepspeling heb ik destijds niet gecontroleerd. Als het zover is dan krijgt dat zeker de aandacht, hopelijk zit de boel nog niet compleet vast door de lange stilstand..
25 mei 2016 om 10:10 #17414798Je had ze in: 2.0, 2.1, 2.3 en de 2.3TD.
De Opel dealer hier had ook eentje een besteller met de 2.3, was met 80.000 al op.
Korte ritten, vol gas met koude motor en noem maar op.
Op gevoel olie bijvullen = te veel olie koste hem de motor. :vertag :thumb :jerryTrekker motoren waren het.
25 mei 2016 om 17:49 #17414799 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.