Kwaliteit draagarmrubbers

Forumindex Forums Modellen Omega Kwaliteit draagarmrubbers

• Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    johan1981
    Deelnemer

Zit er veel verschil in de kwaliteit van originele draagarmrubbers en imitatie?

Mijn Omega heeft ongeveer 8000km geleden nieuwe rubbers gekregen, dit waren imitatierubbers.

Heb het idee dat ze namelijk alweer versleten zijn. Als ik hard moet remmen is het net of de voorwielen uit elkaar gaan staan, linker wiel naar links en rechts naar rechts. Dit lijk ik te horen aan een soort schurend/krabbend geluid tijdens remmen. Auto wordt vaak ook nerveus met remmen, stuur kan dan zelfs heen en weer gaan slaan.

Ook bij het maken van een scherpe bocht heb ik vaak dat krabbende geluid.

Auto is uitgelijnd toen ik een nieuwe stuurkogel heb gemonteerd, dit was ongeveer 3000km terug.

Bij de opel-test dag zijn de remmen ook getest, dit was toen prima, dus oorzaak moet ergens in ophanging zitten gok ik.

Zou het toch nog uitlijning kunnen zijn?

Banden/velgen zijn 225 breed en 17″ groot, dus kan het niet aan liggen.

Iemand een idee?

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

Controleer de remmen toch eens.
        Kwaliteits verschil is er wel maar nihiel. En na zo weinig km zijn deze niet versleten.

.Gr jack

dopke

uit laten balanceren wil ook wel eens helpen .

gr ron

Sjors-V6

origineel gepost door johan1981

JA, enorm veel !

Rubbers zijn heel snel weer gelubberd ! mijn ervaring koop origineel !

Spreek ook namens Niels, maar die zal zelf nog wel een reactie plaatsen.

Groetjes,
            Sjors

J-Omega

Ik heb van meerdere kanten over problemen met immitatie rubbers en draagarmen gehoord. Ik moet ze ook laten vervangen binnenkort, en ga daarom zeker voor origineel.

johan1981
              Deelnemer

origineel gepost door Sjors-V6

JA, enorm veel !

Rubbers zijn heel snel weer gelubberd ! mijn ervaring koop origineel !

Spreek ook namens Niels, maar die zal zelf nog wel een reactie plaatsen.

Groetjes,
                Sjors

Dus het zouden bij mij toch weer de draagarmrubbers kunnen zijn?

Soms slaat het stuur tijdens remmen ook heen en weer, goed vasthouden dus, dit hoort niet zo en wil dit dus zo snel mogelijk weer klaar hebben. Rechtuit rijden met de auto is geen probleem en rustig afremmen gaat ook mooi.

Zit er dan over te denken om de draagarmen ook maar mee te gaan vervangen….

Iemand een idee wat originele rubbers kosten?
                En wat kost het totaal incl. nieuwe draagarmen?

Zouden deze klachten verder nog ergens vandaag kunnen komen? Stabilisatorstangen bijvoorbeeld?

Gr. Johan

johan1981
                Deelnemer

Vanavond gaat de auto de brug op om de ophanging te inspecteren.

Heb met de dealer gebeld voor prijzen. Rubbers voor beide kanten kom ik op ongeveer 150euro!

Er moet waarschijnlijk ook een nieuwe draagarm op, die kost compleet 350euro.

Nu zat ik eraan te denken om een imitatie draagarm te halen en er originele rubbers in te doen. Wat vinden jullie van dit idee of is een imitatie draagarm ook waardeloos?

Jack-omegax3.0xe
                  Deelnemer

Kop uit voor een imitatie draag arm op ong €110,- per kant.

En deze zijn zeker weten net zo goed als de originele.

Gr Jack

johan1981
                    Deelnemer

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
                      Kop uit voor een imitatie draag arm op ong €110,- per kant.

En deze zijn zeker weten net zo goed als de originele.

Gr Jack

Imitatiearm is dus ongeveer 110euro, is dit incl. de rubbers? En als er rubbers in zitten, zijn die net zo goed als origineel?

Vanavond de auto dus ff op de brug gehad en wat we al vermoeden was dus waarheid.

Rubbers waren weer erg slap, van 1 hebben we gezien dat ie al begint te scheuren. Die draagarm leek ook al niet goed meer op z’n plek te zitten. En dat al binnen een jaar en ongeveer 8000km!!

Waardeloze troep dus die imitatierubbers!!

Morgen bel ik de dealer om nieuwe ORIGINELE rubbers te bestellen. Mijn zwager heeft ook imitatie onder zijn Omega en wil ze ook gelijk gaan vervangen, zijn auto stuurt ook niet heel fijn.

Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer

Ik heb er geen problemen mee en ze zitten er nu al dik 20000 km opop.Dan ook het beste de draagarmen door lassen dan zijn ze steviger

gr jack.

nielss

Ik heb het idd ook gehad met imitatie draagarm (rubbers)
                          Mijn stuur sloeg ook tijdens het remmen!!

Ik heb toen de originele draagarmen ingeleverd bij de VOD, en deze heeft
                          daar voor mij nieuwe rubbers ingeperst.

Wat mij wel opviel is dat de imitatie draagarmen lichter waren dan de originele:vertag

johan1981
                          Deelnemer

origineel gepost door nielss
                            Ik heb het idd ook gehad met imitatie draagarm (rubbers)
                            Mijn stuur sloeg ook tijdens het remmen!!

Ik heb toen de originele draagarmen ingeleverd bij de VOD, en deze heeft
                            daar voor mij nieuwe rubbers ingeperst.

Wat mij wel opviel is dat de imitatie draagarmen lichter waren dan de originele:vertag

Dus ik kan beter originele armen nemen?

Omegauser
                            Deelnemer

Tsja, misschien een wat gevoelig onderwerp. Ikzelf heb deze zomer mijn originele draagarmen vervangen door imitatie nadat ik op dit forum:

http://www.omega-freak.de/forum/index.php

via de zoekfunctie een leverancier met een goede referentie had gevonden. Ze zitten er bij mij nu ongeveer 6000 km onder en het rijdt nog als nieuw. Je kan natuurlijk zekerheidshalve voor origineel gaan maar het prijsverschil met imitatie is enorm. Ik was nu in totaal 130 euro kwijt (nieuwe draagarmen, spoorstangen, koppelstukken en verzendkosten). Bij de VOD was ik alleen al voor de twee draagarmen 600 euro kwijt (excl. BTW). Is het probleem met je huidige draagarmen niet een niet geheel correcte montage? Het komt wel eens voor dat de draagarmbouten worden vastgezet terwijl de wielophanging onbelast is. Wanneer de auto daarna op z’n wielen staat, staan de rubbers al fors onder spanning. Onder deze omstandigheden gaan ook originele rubbers niet al te lang mee.

Succes.

Groet,

Walter

fluks
                              Deelnemer

johan heeft bij mij op de brug de rubbers vervangen en kan je met zekerheid zeggen dat de auto eerst weer op zijn wielen stond en daarna zijn de bouten pas aangedraait na eerst de auto een paar keer goed inveren
                                zelf heb ik ook immi rubbers onder de omega gezet en deze stuurt nu lang niet zo goed als mijn vorige omega waar wel ori rubbers op zaten dus die gaan er volgende week ook weer uit en komen er nieuwe ori in

andrew2

origineel gepost door fluks
                                  kan je met zekerheid zeggen dat de auto eerst weer op zijn wielen stond en daarna zijn de bouten pas aangedraait na eerst de auto een paar keer goed inveren

Volgens TIS moet de wagen niet alleen op de wielen staan, maar moeten beide voorstoelen ook nog elk met 70 kg worden belast!

Andrew

Omegauser
                                  Deelnemer

Ik heb het nog even nagezocht op dat forum. Die Duitsers weten echt wel hoe je een auto moet belasten dus hun ervaringen zeggen mij wel iets:

Kijk even hier:
                                    http://www.omega-freak.de/forum/18432-querlenker-teuer-oder-billig.html?highlight=Querlenker

ATP zijn ze erg tevreden over:
                                    http://www.atp-autoteile.de/Hitlist.aspx?ctp=2160835

Zeker: http://www.omega-freak.de/forum/user/21-thom/ is een erg kritisch type.

Maar je kunt natuurlijk altijd voor origineel gaan (is alleen “wat ‘duurder).

Succes.

Groet,

Walter

Omegauser
                                    Deelnemer

Ha beste mensen,

De links hierboven bleken bij nader inzien niet te werken. Als het goed is nu echter wel :).

Groet,

Walter

nielss

Ik heb alleen de rubbers laten vervangen bij de VOD, en niet de complete
                                        draagarmen! was dus geen €600 kwijt….

€170 moest ik betalen….

Weet alleen niet of dit dan originele Opel onderdelen zijn die ze gebruikt hebben,
                                        wel reed mijn Omega daarna weer super strak:vertag

Oké, ik heb net de rekening opgezocht, en er staat een * achter de onderdelen (rubbers)
                                        en dan onderaan de pagina;

De met * gemerkte artikelen zijn niet fabrieks-origineel.

Maar dan vraag ik me af waar de VOD die rubbers dan vandaan gehaald heeft:hmmz

fluks
                                        Deelnemer

ori rubbers kosten 137 euro per set bij de dealer

robert1701
                                          Deelnemer

Soms slaat het stuur tijdens remmen ook heen en weer, goed vasthouden dus, dit hoort niet zo en wil dit dus zo snel mogelijk weer klaar hebben. Rechtuit rijden met de auto is geen probleem en rustig afremmen gaat ook mooi.

Zouden deze klachten verder nog ergens vandaag kunnen komen? Stabilisatorstangen bijvoorbeeld?

Lang, lang geleden, toen ik met een ander model van een ander merk reed, dacht ik ook dikwijls:”Wat is hier aan de hand?”
                                            Soms tijdens het remmen ging mijn wagen van links naar rechts en vice versa. Toen dacht ik in het telkens dat er iets mis was. Maar na een tijdje werd ik het gewoon. Toen dacht ik:”Ach ja, ‘t zijn m’n brede banden op deze weg!”

M’n 205 banden reden op ongelijke weg, dan weer meer op hun buitenkant, dan weer meer op hun binnenkant.
                                            Als je linker band meer op z’n buitenkant draagt en je rechter band meer op z’n binnenkant, dan is de hefboom links groter dan rechts en dat trekt je stuur naar links.
                                            Ben je ietsje verder op de weg en keert de situatie zich om, dan trekt je stuur ineens naar de andere kant.
                                            Zo moest ik bij het stevig remmen op de kasseien hier in de stad, mijn stuurwiel soms stevig vastnemen. Op andere vlakkere wegen, maar met bvb. spoorvorming, bleef mijn stuurwiel dan weer naar één kant trekken.
                                            Op een vlakke weg kon ik heftig op mijn rem gaan staan met mijn handen van mijn stuur en dan ging hij in een kaasrechte lijn door tot hij stilstond. Geen probleem.

Wat ik wel nooit meer koop, zijn goedkope remblokken.
                                            Dat kocht ik anders nooit, maar het was al bijna 20u en ineens hoorde ik mijn remmen schuren, metaal op metaal.
                                            Nog vlug even langs de autoshop van het grootwarenhuis gereden en thuis nog vlug die gewone goedkope remschoenen geplaatst. de eerste keer dat ik er eens deftig mee remde, van 190 tot 0 voor de rode lichten, was het net of mijn wagen in brand stond. Onder de twee vleugels vooraan kwamen grote wolken onderuit en stinken.
                                            Die remblokken waren op twee maanden tot op de draad versleten. Natuurlijk, op mijn wagen moesten “harde” remblokken geplaatst, niet zo’n speculoze.

andrew2

origineel gepost door nielss
                                              Ik heb alleen de rubbers laten vervangen bij de VOD, en niet de complete draagarmen! was dus geen €600 kwijt….

€170 moest ik betalen….

Weet alleen niet of dit dan originele Opel onderdelen zijn die ze gebruikt hebben,
                                              wel reed mijn Omega daarna weer super strak:vertag

Oké, ik heb net de rekening opgezocht, en er staat een * achter de onderdelen (rubbers)
                                              en dan onderaan de pagina;

De met * gemerkte artikelen zijn niet fabrieks-origineel.

Maar dan vraag ik me af waar de VOD die rubbers dan vandaan gehaald heeft:hmmz

€ 170,- is mijns inziens erg weinig, dan mogen de nieuwe rubbers wel bijna gratis geweest zijn, het is geen klusje wat je in een half uurtje doet.

Ik heb de rubbers ook bij de VOD gekocht en die zaten in originele GM-verpakking.

Andrew

arjontje
                                              Deelnemer

origineel gepost door robert1701

Wat ik wel nooit meer koop, zijn goedkope remblokken.
                                                Dat kocht ik anders nooit, maar het was al bijna 20u en ineens hoorde ik mijn remmen schuren, metaal op metaal.
                                                Nog vlug even langs de autoshop van het grootwarenhuis gereden en thuis nog vlug die gewone goedkope remschoenen geplaatst. de eerste keer dat ik er eens deftig mee remde, van 190 tot 0 voor de rode lichten, was het net of mijn wagen in brand stond. Onder de twee vleugels vooraan kwamen grote wolken onderuit en stinken.
                                                Die remblokken waren op twee maanden tot op de draad versleten. Natuurlijk, op mijn wagen moesten “harde” remblokken geplaatst, niet zo’n speculoze.

Dit is normaal bij nieuwe remblokken.
                                                als je dan goed remt kunnen er wolken met rook er van af komen. En ja dat stinkt ook.

johan1981
                                                Deelnemer

Vandaag de imitatie rubbers onder de auto weggehaald. Een rubber kwam er zelfs in stukken onderweg. Imitatie was zo slap dat je met gemak met je handen kon bewegen. Kwa gewicht zit er ook veel verschil tussen origineel en imitatierubbers, zegt ook iets over kwaliteit.

Nu zitten er dus originele rubbers onder mijn Omega en hij rijdt nu weer als nieuw! Ook remt ie weer mooi strak rechtuit zonder aan het stuur te trekken.

Ook mijn zwager heeft er vandaag nieuwe onder gezet en ook zijn auto rijdt weer als nieuw. Verschil van dag en nacht.

robert1701
                                                  Deelnemer

@johan1981 wrote:

origineel gepost door Sjors-V6

Gr. Johan

Een wagen waar ik vroeger mee reed had 205 banden vooraan.
                                                    Als ik remde aan de rode lichten ging het stuurwiel soms vreselijk over en weer en moest ik het stevig vasthouden.
                                                    Mijn 1ste gedachte was dat er iets vreselijk mis moest zijn, maar aan de volgende rode lichten was er ineens weer niets aan de hand en kon het het stuurwiel zelfs loslaten.

Bleek dat de schuld bij het vervormde wegdek lag. Door vrachtwagens en autobussen komen er diepe indrukken in het asfalt.
                                                    Als je wagen er dan brede banden heeft onder staan, kan het zijn dat de 2 voorbanden langs dezelfde kant over de diepe indrukken in het wegdek “hangen”. Als je dan remt komt er bvb. bij je linker band meer kracht op de buitenkant, terwijl bij de rechter band meer aan de binnenkant geduwd wordt.
                                                    De hefboom is dus veel groter aan de linkerkant dan aan de rechterkant. Dan zal je stuur naar links getrokken worden. Rij je iets verder dan op de andere rand van de indruk in het wegdek, dan trekt dat je stuur weer naar de andere kant.
                                                    Hoe harder ik remde, hoe steviger ik mijn stuurwiel moest stevig vasthouden.

Er was dus niets aan de hand met mijn wagen. Het waren de typisch Belgische wegen.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.