Kwaliteit digitale audiokabel

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Kwaliteit digitale audiokabel

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Robbie1974
    Deelnemer

Is de kwaiteit van een digitale audiokabel coaxiaal belangrijk?
      Ik heb de Ps3 via de Hdmi naar de tv en het geluid van de tv met een coaxiaal kabel naar de home cinema set.
      Maar dan hapert het geluid van de Ps3 met spelen van spellen.
      Het geluid van de tv via de home cinema set gaat wel goed.

joop1970
      Deelnemer

Als de kabel nog goed is maakt de kwaliteit niet veel uit. Probeer de PS3 is gelijk op de home cinema set aan te sluiten. Is het dan over?

Fearless
        Deelnemer

Dit probleem heb ik ook……lijkt wel of er vertraging in het geluid zit.

joop1970
          Deelnemer

Dat is heel goed mogelijk. Je ps3 stuurt het signaal digitaal uit en het moet ergens weer geconverteerd worden naar analoog. Als je het via je tv doet (die het signaal ook weer bekijkt en decodeert) naar je home cinema set kan het zijn dat je een vertraging bemerkt.

De meest ideale setup is dan ook om de HDMI kabel eerst naar je surround set te leiden en van de surround set een kabel (met alleen beeld) naar je tv. Bij de meeste moderne surround setjes is dit wel in te stellen.

Is dit niet mogelijk zou ik een hdmi kabel (beeld) naar je TV leiden en een coaxiale (spdif) kabel naar je surround set (geluid)

Makko
            Deelnemer

[rquote=1913248&tid=146336&author=joop1970]

De meest ideale setup is dan ook om de HDMI kabel eerst naar je surround set te leiden en van de surround set een kabel (met alleen beeld) naar je tv. Bij de meeste moderne surround setjes is dit wel in te stellen. [/rquote]

Zo staat het ook in het boekje van de PS3

Robbie1974
              Deelnemer

Ik heb alleen een Hdmi out op de Home cinema set.

Robbie1974
                Deelnemer

Ik ben er al uit denk ik.

Ik gebruik nu een halve audiokabel (alleen zwart) in plaats van een digitale audiokabel.

joop1970
                  Deelnemer

Moet geen reet uitmaken. Puur gezwets om jou meer geld te laten betalen. Ik gebruik zelf het goedkoopste, dunste kabeltje en dat werkt ook gewoon. Dat is het voordeel aan digitaal.

Heeft de ps3 geen Coax/SPdif out? Je hebt 2 soorten dig kabel. De glasvezel (werkt met licht) en het kabeltje op de foto hierboven. Glasvezel zie je hieronder (digital out, optical)

Robbie1974
                    Deelnemer

Mmmm…. :hmmz

Ja, de ps3 heeft een Optical SPDIF out en de home cinema een Optical SPDIF in.
                      Deze bedoel je.

joop1970
                      Deelnemer

Zou ik dus de ps3 regelrecht op de home cinema set aansluiten voor het geluid en de hdmi kabel in de tv proppen.

Zo moet je een dvd speler eigenlijk ook aansluiten. (of in 1 keer via de hdmi maar dat is niet mogelijk)

Robbie1974
                        Deelnemer

Ik denk dat dit wel verschil uitmaakt.
                          Het eerste plaatje zijn analoge coax audiokabels en het tweede plaatje is een digitale coax audiokabel.
                          Omdat het tv geluid wel goed gaat zijn de analoge audiokabels te zwak om ook de ps3 via de tv het geluid goed weer te geven.

[rquote=1913266&tid=146336&author=Robbie1974]Ik ben er al uit denk ik.

Ik gebruik nu een halve audiokabel (alleen zwart) in plaats van een digitale audiokabel.

[/rquote]

Makko
                          Deelnemer

Waar moet die in dan??

Robbie1974
                            Deelnemer

Oooooooh ha ha… :hmmz
                              Ik denk dat ik hem toch via de Optical SPDIF toslink kabel aansluit rechtstreeks.

joop1970
                              Deelnemer

@ Makko Recht (van achter gezien tussen de oranje remote aansluitingen)

@Robbie
                                Moet geen verschil uitmaken, kabels zijn gewoon hetzelfde. Digitaal heeft geen verliezen mbt kabels. Ik heb zelf ook een 20 meter lang “audio” kabeltje voor digitaal geluid en dat komt perfect over :thumbup

Robbie1974
                                Deelnemer

Ik werk zelf bij voor kpn en een telefoonsnoertje (flatcable) werkt ook wel voor adsl maar niet op langere lengte’s dan gebruiken we utp kabel.
                                  Daar vergelijk ik het mee….
                                  Kwaliteit zal wel een verschil zijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.