Kwaliteit bij tanstations

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Kwaliteit bij tanstations

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    BOB3dD

Ik vraag me af , als je aan een tankstation tankt , waar staat dan het aftappunt van de de pomp die naar je auto komt .
      Is dat onderaan de ketel zodat er nooit kan waterophoping gebeuren in de ketel met als risico dat je water in je auto pompt :shock: of is er een filtering voorzien in het tankstation zodat de kwaliteit verzekerd blijft . :thumb
      Of is dat hoger dan de bodem van de ketel en word het vocht af en toe afgezogen op het diepste punt ?
      En wat in geval van gas tanks voor LPG en CNG . Is hier ook verschil in kwaliteit en zuiverheid ?
      Als er dan toch nog iets mee in je tank komt dat er niet in hoort , is er dan een filter in je wagen die verdere beschadiging voorkomt . Ik heb een kennis die niet zo lang geleden de dieselmotor van zijn audi heeft opgeblazen omdat er water in de tank zat :???: , na het tanken heeft hij nog 10 Km kunnen rijden en toen gaf hij de pijp aan Maarten. :swear

BOB

wim-v6
      Deelnemer

Tanken bij de Pomp hebben de aftapppunt niet onderin zitten, maar iets hoger..zodat er niet veel vuil mee komt.
        bij diesel word onderin dan ook het water opgevangen..
        Tanks worden eens in de zoveel tijd gereinigd.

een auto heeft normaal gesproken een benzine filter, en als bij het pompstation.

Willem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.