Kwaliteit 2.2 benzine motor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kwaliteit 2.2 benzine motor

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277138
    Conno Boekee
      Lid sinds:
      24 June 2016

      Beste allemaal.

      Ben op zoek naar een Vectra GTS, nu is mij verteld dat de 2.2 motoren t.o.v. 1.8 motoren niet aan te raden is. De reden? Geen idee! Ik zoek een model van ’05 ’06 ’07 ’08. Met kilometerslang onder de 150.000. Iemand hier een goed antwoord op?

      Groet Conno boekee

      #18321784
      sander2.5v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2011

        Ik heb zelf een gts 2.2 (z22yh). Ben wel tevreden over het vermogen 155pk en verbruik 1:13.

        Problemen welke bij z22yh voorkomen:
        Benzinepomp (hoge druk) defect €400,- ex montage
        Drukregelaar defect zelfde bedrag ongeveer als bovenstaand.
        Wervelkleppen vast, > reparatieset 200,- ex montage

        Voor de rest ben ik nog niet veel tegengekomen.

        De z22se motoren blijken last te hebben van distributiekettingen die vervangen moeten worden.
        Voor de rest geen ervaring met die motoren.

        De 1.8 zal vast betrouwbaar zijn maar zal pit missen.

        Ik kom zelf van een 2.5v6 en had achteraf gezien beter een 3.2v6 gts kunnen kopen. Ik mis het zo af en toe wel (behalve bij tankstation :thumb ). Maar ja gaat toch allebij 60 liter in king:

        #18321785
        cano666
          Lid sinds:
          28 September 2012

          Zijn beresterke motoren heb ooit een z22se gehad in een vectra c. Heb er 2 jaar in gereden zonder enkel problemen. De distributie ketting is een zwak punt. Maar als je een vectra uit 2005 neemt heb je een ander z22yh die hebben hier geen last van. Verbruik vond ik ook netjes weet zo niet meer wat het precies was. Verder heb je lekker veel koppel rijd net een diesel. Er zijn mensen die last hebben van olieverbruik bij deze motoren ik persoonlijk heb het niet gehad. Verder weet ik niet of er nog minpunten zijn.

          #18321786
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            De z22yh (na 2005) rijd idd veel mooier dan de 1.8 maar de 1.8 is wel betrouwbaarder hoor!
            De z22yh heeft net als de ‘oude’ z22se net zo goed problemen met de ketting ivm de spanners.
            Ook staat de m32 6bak die vaak aan de z22yh zit niet bekend om z’n goede lagers.
            Des ondanks heb ik zelf ook voor de 2.2 uit 2008 gekozen omdat de 1.8 te licht aanvoeld, achteraf had ik liever de 2.8T uit 2006 gehad.

            #18321787
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Vanaf de facelift zit er een M32(6 bak) Deze zijn niet de allerbeste lagers zijn slecht idd, en de dingen die Sander aangaf.

              Ook de kettingen zijn bij de Z22YH een probleem! Heb de mijne allebei in april gedaan ketting geleider was al gebroken.

              Ook heb ik in een facelift station gereden(2007) met een oude ketting set(geen modificatie op de spanner) deze rammelde ook al pittig, dus wel iets om op te letten.

              #18321788
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Op 1 keer de ketting na rijden wij al 130.000 probleem loze km’s. Fijne motor die wel (vanaf 67.000) een slokje olie lust.

                #18321789
                patjev5
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 May 2016

                  Rij zelf nu ook sinds een goede maand een 2.2 (z22yh).
                  Kan tot zover niks anders spreken als lof.
                  Goed onderhoud heeft elke motor nodig. Een 1.8 net zo als een 2.2.

                  Onlangs heb ik de distributie laten vervangen (preventief).
                  Vaak is het de hydraulische kettingspanner die de geest geeft en niet zo zeer de kettingen overigens.

                  Succes met je speur tocht.

                  #18321790
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Je kan het zien of er een gemodificeerde spanner op zit.

                    Als er een bult op de spanner zit is het een gemodificeerde deze gaan nagenoeg nooit meer stuk.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.