Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Kwaaltjes Vectra c 2004 2.2 Dtr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2010 om 07:25 #17228933
Ey,
wil me b vectra inruilen tegen een c vectra 2.2 dtr,
alleen waar moet ik op letten? wat zijn de kwaaltjes van deze wagens.?25 november 2010 om 11:59 #17765069Zie op marktplaats namelijk veel staan met nieuwe versnellingsbakken, Kapotte turbo’s enz..
Komt dit vaker voor?
25 november 2010 om 12:01 #17765070Ik heb ook een 2.2 DTR en inmiddels 250000 km op de klok en tot nu toe geen schokkkende problemen gehad. De enige grote uitgave was een nieuwe EGR klep
25 november 2010 om 12:51 #17765071de turbo slang wil ook weleens ploffen/scheuren bij 2.2dtr’s
maar als ik persoonlijk de keuze had tussen een 2.2dtr en een 1.9cdti ging ik voor de cdti!! :wub
dat is gewoon een veel nieuwere motor en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :wors25 november 2010 om 13:55 #17765072Ja oke. Dat is bekend.. maar deze kun je ook wel leuk chippen naar bijna 160 pk
maar turbo slang? Ik dacht verder geen slechte auto’s zo! maar als ik dat allemaal lees op marktplaats..
voordat ik een kat in de zak koop!Groeten
25 november 2010 om 14:16 #17765073ja een van die luchtslangen die van de turbo naar de intercooler en naar je inlaat gaan.
25 november 2010 om 16:00 #17765074origineel gepost door sw_reijnders
…en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :wors:thumbup:thumbup
25 november 2010 om 16:31 #1776507525 november 2010 om 17:06 #17765076Ik wil me oude vectra er op inruilen.. vandaar dat het dan een bedrijf wordt!
25 november 2010 om 18:13 #17765077origineel gepost door Bannie
Ik wil me oude vectra er op inruilen.. vandaar dat het dan een bedrijf wordt!Ik wil ook een andere auto kopen en zit hetzelfde als jij, maar als je wil inruilen is de auto die je koopt weer duurder en je eigen auto minder waard. (meestal)
Als ik mijn auto niet kan verkopen koop ik nog geen andere denk ik want :hmmz het is verschrikkelijk wat sommige als inruil terug geven en een enkeling die in de buurt komt.
Jan
25 november 2010 om 18:28 #17765078inruil 5 a 6 schat ik zo…
25 november 2010 om 19:10 #17765079als je dat al krijgt mag je blij zijn denk ik!
ligt er ook aan wat je weer koopt denk ik..!25 november 2010 om 20:01 #17765080origineel gepost door Edvries
inruil 5 a 6 schat ik zo…Haha nee mafkees 7-8:P
maar dat is ook te weinigJan
25 november 2010 om 20:42 #17765081origineel gepost door sw_reijnders
de turbo slang wil ook weleens ploffen/scheuren bij 2.2dtr’smaar als ik persoonlijk de keuze had tussen een 2.2dtr en een 1.9cdti ging ik voor de cdti!! :wub
dat is gewoon een veel nieuwere motor en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :worsIk heb een CDti maar die zal ik niet iedereen aanbevelen.
ikzelf heb op 60 dkm de volgende zaken gehad
instrumenten paneel (kan bij elke vectra)
wervelkleppen en inlaatspruitstuk
EGRToch wel veel kosten >2500 euro.
Omdat ik nog een leuke km vergoeding heb kan ik het betalen.
volgens mij bij ALLE 150 pk diesel tot 2008 komt een keer het inlaatspruitstuk. Ikzelf heb een automaat dus nog geen last van vliegwiel en koppeling.Motorisch zijn het inderdaad zeer fijne machines, alleen hebben ze wel hun nukken. Maar ik heb het idee dat de 2.2DTI over het algemeen onverwoestbare machines zijn. Niet dat de CDTI slecht zijn, alleen wel duur in onderhoud.
25 november 2010 om 22:58 #17765082die wervelkleppen en egr klep daar is het een een gevolg van het ander.
als je de z19dth chipt, schakel je EN je EGR uit, waardoor er ook niet zoveel roet en prut meer op je wervelkleppen komt en dus ook je wervelkleppen langer heel blijven
26 november 2010 om 19:33 #17765083Ik heb zelf een 2,2dtr,
Heb zelf probleem gehad met de turbo slang maar toen die eenmaal vervangen was heb ik nergens meer problemen mee gehad, daarna heb ik nog problemen gehad met de EGR klep maar nadat die schoongemaakt was heb ik geen last meer gehad, verder hoor je de stabilisator rubbers elek 1,5 jaar (kost je €30 als je het zelf maakt)
Verder een top auto als je het mij vraagt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.