KVS in motor gegooid…. Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa KVS in motor gegooid…. Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Chun102
    Deelnemer

Beste forumleden,

Ik heb zojuist de grootste fout gemaakt met mijn Corsa B in de 4 jaren… vandaag in ochtend ging ik een beetje voorbereiden voor een 150km retourtje, olie even peilen bleek iets iets te wenig – vervolgens kofferbak open met allerlei vloeistoffen pakte ik de bruine flesje van shell. Toen gieten en tot mijn schrik was het spul rood en erg dun, meteen (na 0.1 liter denk ik) haalde ik het fles overeind en bleek dat het KVS was… gelijk ‘gestunned’. Erg domme fout……………. :thumbdown

Ik heb hem natuurlijk nog niet gestart, en mijn vraag is is dit nog te redden?

Ik was zelf van plan om alles via de carterplug een nachtje leeg te laten lopen en ik ga ervan uit dat de KVS dan ook mee gaat?
      Of waar komt het vloeistof eigenlijk terecht via de motoroliedop? (motor X12XE) Iemand misschien advies?

Alvast bedankt!

arjontje
      Deelnemer

Ja carterlpug los en aftappen. Nieuwe olie filter en olie.
        Voordeel is wel dat het niet mengt. Aftappen van de olie zal voldoende moeten zijn.

Wil je helemaal op safe na dat je de nieuwe olie er in hebt gedaan. Na een stukje rijden weer aftappen. En nieuwe olie.

sjoerdie
        Deelnemer

Alleen nieuwe olie is voldoende.

Aangezien de motor nog niet gestart is.

anoniem

KVS is zwaarder dan olie dus zal het er het eerst uitlopen, de rest zal wel verdampen.

Chun102
            Deelnemer

Bedankt allemaal! het is weer gelukt. Heb hem aantal uren laten staan uitdruppelen en nieuwe olie erin gegooid. Draait goed, ook stukkie goed warm gereden. Hoop dat het zo blijft :wors

corsa14slow
              Deelnemer

Van je fouten leer je, en de grootste fouten onthoud je. Dus dat kan je haast geen 2e keer gebeuren ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.