KUT! nu is de astra kapot!!!!

Forumindex Forums Modellen Astra KUT! nu is de astra kapot!!!!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Aapje

Inspuiting en uitlaatspruitstuk zit ook gemonteerd aan je kop. Deze ook loshalen en gewoon naast de motor laten rusten. Daarna effe uitkijken of er nog sensoren aangesloten zitten. Effe labelen als je niet wil verdwalen met in elkaar zetten.

Weet alleen niet of je weet – kennis hebt van de d/riem eraf halen e.d. Hiervan heb ik zelf geen ervaring, wellicht dat ´t namelijk handig is om te noteren waar hij nu staat (op welke stand) dus.. Maar dat kan vast iemand nog wel vertellen.

ZIet je nieuwe kop netjes eruit? Als in, recht e.d. en hoe zien de kleppen eruit? Wellicht dat je een foto van de kleppen wilt maken? Zo kan je gelijk zien uit de ervaring met de mede mensen hier of de kop netjes/goed is voor je motor :)

opelrulez1990

ja ik kan wel een foto maken van de nieuwe kop.

De nokkenas ziet eruit als NIEUW en dat is wel weer een plus punt vind ik.

ik denk dat de kop zelf niet veel Km heeft gehad.

En ik heb ook wel verstand van de distibutie riem.

ik heb mijn vectra 1.6 16V ook zelf gedaan en een 8V is veel makelijker.

Fearless
        Deelnemer

Vlakken kost niet veel geld…nieuwe kopbouten en pakking en klaar ben je bijna ;)

IMpY

zou hem inderdaad wel eventjes laten vlakken. Anders heb je strax weer kans op een lekke koppakking.

Groeten Twan

opelrulez1990

ik heb een ander idee met mijn motortje.

kijk het zit zo, de kop zelf met de kleppen van mijn auto zijn goed!

wat niet zo goed is en vrijwel versleten zijn de tuimelaars en misschien de kleppen stoters.

weet iemand hoe je ze kunt testen? of wat ze nieuw kosten???

dus kop vlakken hoeft niet en ik zet er tot nu toe aleen maar een andere nokkenas en een tuimelaars op.

IMpY

Nokkenas zomaar omzetten zou ik ook eventjes mee opletten. In ieder geval de nokkenaskapjes van dezelfde kop ervoor gebruiken. En je kop zou ik toch nog laten vlakken. Dit omdat deze een kromming kunnen krijgen als ze losgedraaid zijn. Vraag je dit gewoon eens informatief na bij een motorenrevisie zaak. Deze kunnen je dat beter uitleggen en dan weet je ook wat het je kost. Is maar paar tientjes werk om hem te laten vlakken hoor.

Groeten Twan

opelrulez1990

ja weet je ik wil niet krenterig doen maar het is elke keer een paar tientjes en met elkaar zit je zo bij de twee honderd euro.

maar het is dus de originele kop met een nieuwere nokkenas.

maar ik heb er wel gebruikte tuimelaars bij is dat erg dan? ze zien er netjes uit net als de nokkenas.

en kan ik hem dan niet rustig inrijden?

PS weet iemand de aanhaal momenten van de kop??

Alvast bedankt

wim-v6
                  Deelnemer

origineel gepost door IMpY
                    Nokkenas zomaar omzetten zou ik ook eventjes mee opletten. In ieder geval de nokkenaskapjes van dezelfde kop ervoor gebruiken. En je kop zou ik toch nog laten vlakken. Dit omdat deze een kromming kunnen krijgen als ze losgedraaid zijn. Vraag je dit gewoon eens informatief na bij een motorenrevisie zaak. Deze kunnen je dat beter uitleggen en dan weet je ook wat het je kost. Is maar paar tientjes werk om hem te laten vlakken hoor.

Groeten Twan

Deze hebben geen losse lager kapjes..

is een 8 klepper nokkenas word uit de zijn huis geschoven.

Beter en makkelijker is een nokkenas die GOED is en gewoon in een nokkenashuis zit.

in de meeste gevallen hoeft de kop niet eens los.

Klepslepers (tuimelaars) kan je evt ook voerzetten van een goede motor.

stoters kan je ook zo wisselen als nokkenas huis zol is.

Nokkenashuis compleet wisselen heb ik al zo vaak gedaan, gaat 99 van de 100keer zonder de koppakking te beschadigen.

Willem

opelrulez1990

en weten jullie hier ook wat dat afpersen betekend?

ik kan niet echt uit de voeten komen wat zij hiermee bedoelen.

PS weet niemand wat de aanhaal momenten zijn voor de kop?????

tim_j

afpersen is onder druk zetten om te kijken of er intern scheuren in de kop zitten.

IMpY

dan zou ik het zo doen als wim-v6 het zegt.
                          Aanhaalmomenten van de kop zijn:
                          stadium 1: 25Nm
                          stadium 2: aanhalen 60 graden
                          stadium 3: aanhalen 60 graden
                          stadium 4: aanhalen 60 graden

De volgorde van de bouten is van binnenuit naar buiten.

Zet voordat je begint je disriem op zijn merktekens. Dus kurkas recht naar onder op het merk teken en de nokkenas recht naar boven op zijn merkteken.

Groeten Twan

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.