Forumindex › Forums › Modellen › Astra › KUT! nu is de astra kapot!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 17:22 #17588805
Inspuiting en uitlaatspruitstuk zit ook gemonteerd aan je kop. Deze ook loshalen en gewoon naast de motor laten rusten. Daarna effe uitkijken of er nog sensoren aangesloten zitten. Effe labelen als je niet wil verdwalen met in elkaar zetten.
Weet alleen niet of je weet – kennis hebt van de d/riem eraf halen e.d. Hiervan heb ik zelf geen ervaring, wellicht dat ´t namelijk handig is om te noteren waar hij nu staat (op welke stand) dus.. Maar dat kan vast iemand nog wel vertellen.
ZIet je nieuwe kop netjes eruit? Als in, recht e.d. en hoe zien de kleppen eruit? Wellicht dat je een foto van de kleppen wilt maken? Zo kan je gelijk zien uit de ervaring met de mede mensen hier of de kop netjes/goed is voor je motor :)
14 januari 2010 om 06:21 #17588806ja ik kan wel een foto maken van de nieuwe kop.
De nokkenas ziet eruit als NIEUW en dat is wel weer een plus punt vind ik.
ik denk dat de kop zelf niet veel Km heeft gehad.
En ik heb ook wel verstand van de distibutie riem.
ik heb mijn vectra 1.6 16V ook zelf gedaan en een 8V is veel makelijker.
14 januari 2010 om 11:28 #17588807Vlakken kost niet veel geld…nieuwe kopbouten en pakking en klaar ben je bijna ;)
14 januari 2010 om 15:51 #17588808zou hem inderdaad wel eventjes laten vlakken. Anders heb je strax weer kans op een lekke koppakking.
Groeten Twan
14 januari 2010 om 16:28 #17588809ik heb een ander idee met mijn motortje.
kijk het zit zo, de kop zelf met de kleppen van mijn auto zijn goed!
wat niet zo goed is en vrijwel versleten zijn de tuimelaars en misschien de kleppen stoters.
weet iemand hoe je ze kunt testen? of wat ze nieuw kosten???
dus kop vlakken hoeft niet en ik zet er tot nu toe aleen maar een andere nokkenas en een tuimelaars op.
14 januari 2010 om 16:56 #17588810Nokkenas zomaar omzetten zou ik ook eventjes mee opletten. In ieder geval de nokkenaskapjes van dezelfde kop ervoor gebruiken. En je kop zou ik toch nog laten vlakken. Dit omdat deze een kromming kunnen krijgen als ze losgedraaid zijn. Vraag je dit gewoon eens informatief na bij een motorenrevisie zaak. Deze kunnen je dat beter uitleggen en dan weet je ook wat het je kost. Is maar paar tientjes werk om hem te laten vlakken hoor.
Groeten Twan
14 januari 2010 om 17:38 #17588811ja weet je ik wil niet krenterig doen maar het is elke keer een paar tientjes en met elkaar zit je zo bij de twee honderd euro.
maar het is dus de originele kop met een nieuwere nokkenas.
maar ik heb er wel gebruikte tuimelaars bij is dat erg dan? ze zien er netjes uit net als de nokkenas.
en kan ik hem dan niet rustig inrijden?
PS weet iemand de aanhaal momenten van de kop??
Alvast bedankt
14 januari 2010 om 20:28 #17588812origineel gepost door IMpY
Nokkenas zomaar omzetten zou ik ook eventjes mee opletten. In ieder geval de nokkenaskapjes van dezelfde kop ervoor gebruiken. En je kop zou ik toch nog laten vlakken. Dit omdat deze een kromming kunnen krijgen als ze losgedraaid zijn. Vraag je dit gewoon eens informatief na bij een motorenrevisie zaak. Deze kunnen je dat beter uitleggen en dan weet je ook wat het je kost. Is maar paar tientjes werk om hem te laten vlakken hoor.Groeten Twan
Deze hebben geen losse lager kapjes..
is een 8 klepper nokkenas word uit de zijn huis geschoven.
Beter en makkelijker is een nokkenas die GOED is en gewoon in een nokkenashuis zit.
in de meeste gevallen hoeft de kop niet eens los.
Klepslepers (tuimelaars) kan je evt ook voerzetten van een goede motor.
stoters kan je ook zo wisselen als nokkenas huis zol is.
Nokkenashuis compleet wisselen heb ik al zo vaak gedaan, gaat 99 van de 100keer zonder de koppakking te beschadigen.
Willem
15 januari 2010 om 06:04 #17588813en weten jullie hier ook wat dat afpersen betekend?
ik kan niet echt uit de voeten komen wat zij hiermee bedoelen.
PS weet niemand wat de aanhaal momenten zijn voor de kop?????
15 januari 2010 om 08:55 #17588814afpersen is onder druk zetten om te kijken of er intern scheuren in de kop zitten.
15 januari 2010 om 11:08 #17588815dan zou ik het zo doen als wim-v6 het zegt.
Aanhaalmomenten van de kop zijn:
stadium 1: 25Nm
stadium 2: aanhalen 60 graden
stadium 3: aanhalen 60 graden
stadium 4: aanhalen 60 gradenDe volgorde van de bouten is van binnenuit naar buiten.
Zet voordat je begint je disriem op zijn merktekens. Dus kurkas recht naar onder op het merk teken en de nokkenas recht naar boven op zijn merkteken.
Groeten Twan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.