Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kunststof interieurdelen poetsen (Astra G)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2015 om 21:03 #17274786
Hoi!
Laat ik beginnen met mezelf even voor te stellen, ik ben Reinier, 20 jaar oud en ik woon in de Noordoostpolder. Sinds augustus dit jaar ben ik eigenaar van een witte 3-deurs Astra G 1.6 nJoy.
De Astra is mijn eerste auto, ondanks dat ik met mezelf had afgesproken nooit een Opel te gaan rijden (ik kom uit een volvo-familie). De plaatselijke garage had per toeval deze Astra staan en na de proefrit was ik verkocht. Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.
Sinds de aanschaf heb ik de koplampunits vervangen (oude waren dof, vervangen door een donkerdere tint), nieuwe speakers ingebouwd, de bediening van de elektrische spiegels gerepareerd en gister de olie en alle filters vervangen. De Astra is van 2003 en heeft sinds gister 150.000 op de teller staan.
Al met al énorm tevreden over de Astra en ik hoop er nog lang van te kunnen genieten! Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en t leek me leuk me aan te melden om zo te kijken hoe anderen met hun astra’s bezig zijn!Dan nu mijn vraag:
Vandaag ben ik begonnen met het reinigen en poetsen van het interieur. Bekleding is weer 100% strak, dashboard is netjes, hemel is 100% vlek-vrij, stoffen matten voor de winter vervangen door rubberen matten etc…
Alleen krijg ik de kunststof delen van de deurpanelen niet helemaal strak. Er zitten wat vegen/krassen op, het slaat wat wit uit en met poetsmiddel is het niet weg te krijgen. Al verschillende dingen geprobeerd (interiorcleaner van Autoglym, rubber polish van Autoglym, interieur-reinigings-meuk van de action enz..) maar helaas nog geen resultaat.Ben erg benieuwd of iemand een idee heeft of wellicht een oplossing?
Hoor graag jullie ideeën! Thanks!
Reinier
30 december 2015 om 22:03 #18306548Welkom! Kijk eens op een poetssite voor wat advies: bijvoorbeeld carclean, hier zitten trouwens ook wel enkele fervente detaillisten die wellicht een goede tip hebben.
4 januari 2016 om 13:30 #18306549Welkom!
Ik heb zelf mn interieurdelen goed strak gekregen met Meguiars Ultimate Protectant, goede trim restorer voor zowel de binnen als buitendelen. Tis niet heel goedkoop, maar werkt erg goed:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Protectant_355ml_G14512_101704″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Overigens ook bij de Halfords verkrijgbaar, mocht je niet willen wachten op de post.
PS: Dit spul werkt om 1 of andere reden niet lekker op mn daklijsten. Op alle andere kunststof delen werkt het perfect, maar op de daklijsten is na enkele passes slechts een kleine verbetering merkbaar. Maar wellicht heb jij een andere ervaring :D
4 januari 2016 om 13:38 #18306550Dank! Ga de Ultimate Protectant proberen!! Laat het resultaat weten.
@Speedswitch wrote:
Welkom!
PS: Dit spul werkt om 1 of andere reden niet lekker op mn daklijsten. Op alle andere kunststof delen werkt het perfect, maar op de daklijsten is na enkele passes slechts een kleine verbetering merkbaar. Maar wellicht heb jij een andere ervaring :D^^
Voor de kunststof delen buiten gebruik ik altijd ‘bumper & trim gel’ van Autoglym. Wonderspul!4 maart 2016 om 22:45 #18306551Ik heb voor de kunststof delen van interieur Natural look Dressing van Poorboy, in het begin voelt het allemaal wat vettig, maar na 24 uur is dat weg en heeft het een diepe donkere glans die voor langere tijd goed blijft.
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Natural_Look_Dressing_946ml_PB_NL32_101017″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.