Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › kunnen/passen subaru injectoren in een let?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 15:04 #17217131
goede dag allemaal:)
een vriend van mij zoekt een upgrade voor zijn c20let injectoren
dan kan je voor z20let gaan natuurlijk. van ik meen 370 cc
maar nou heeft hij 380 cc impreza injectoren gevonden,
volgens mij werken alles wat duits op lage benziene druk en alles wat japans is op hoge benzien druk, en is dit daarom niet mogenlijk
laat staan of het past,
weet iemand dit zeker/ wat meer over?
6 februari 2010 om 17:46 #17610447origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
goede dag allemaal:)een vriend van mij zoekt een upgrade voor zijn c20let injectoren
dan kan je voor z20let gaan natuurlijk. van ik meen 370 cc
maar nou heeft hij 380 cc impreza injectoren gevonden,
volgens mij werken alles wat duits op lage benziene druk en alles wat japans is op hoge benzien druk, en is dit daarom niet mogenlijk
laat staan of het past,
weet iemand dit zeker/ wat meer over?
Ligt eraan of ze een lage of hoge weerstand hebben.
FF nachecken anders blaas je de eindtrappen uit de ECU.6 februari 2010 om 20:58 #17610448neem je die van Z20leh
6 februari 2010 om 21:18 #17610449Aansluitingen zijn meestal anders. stekkers en brandstofrail passen dan niet en ze passen ook niet in het inlaatspruitstuk waarschijnlijk.
Ik heb zelf een setje 630cc injectoren die van een Subaru komen en die zijn heel anders als de injectoren die in een LET zitten.
Benzinedruk is meestal wel redelijk gelijk, daar zit geen probleem in. De impedantie is wel belangrijk, dus even doormeten hoeveel weerstand ze hebben.
6 februari 2010 om 21:21 #17610450ik hoor het al is een no go, in mijn ogen,
toch bedankt mensen ;)
en ja die van een z20let zijn hem wat aan de dure kant.
als je naar prijzen van snel spul kijkt is opel best duur,
snel spul van honda/subaru kost niet de hoofdprijs, vandaar mijn vraag ;)
6 februari 2010 om 22:52 #17610451voor 250 euro heb je een setje nieuwe bosch injectoren
zeg maar hoeveel cc je nodig bent…kan volgens mij wel elke injector mee bestellen…
:D
7 februari 2010 om 02:47 #17610452das het probleem 50 euro, is dr voor over ;)
7 februari 2010 om 10:13 #17610453AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
das het probleem 50 euro, is dr voor over ;)wil niet school meesterig overkomen;)
maar met zo,n budget:o
moet je niet te veel wensen hebben;);)en al helemaal geen risico,s lopen met het uitproberen van
“goedkopere”oplossingen want mocht er wel iets misgaan
dan is de repartie vaak duurder
dan het resultaat wat je had kunnen halen als t wel goed gingpk,s zijn nu eenmaal duur.
7 februari 2010 om 12:16 #17610454Mijn 630cc Subaru injectoren waren 100 euro( en een hoop werk)… en ik heb ook nog een setje van 6 346cc Audi RS4 injectoren gekocht voor mijn Alfa v6 voor 90 euro. Het kan dus wel goedkoop.
9 maart 2010 om 09:55 #17610455:D hier valt dat nog heel erg mee… Ik ken fora waar ze bij alles roepen dat je het ‘gewoon ff’ nieuw moet kopen…
Degene die niks zelf kan zal altijd meer betalen.. En das ook wel zo eerlijk! :P
9 maart 2010 om 16:10 #17610456Originally posted by kaneelschep
:D hier valt dat nog heel erg mee… Ik ken fora waar ze bij alles roepen dat je het ‘gewoon ff’ nieuw moet kopen…Degene die niks zelf kan zal altijd meer betalen.. En das ook wel zo eerlijk! :P
nou als ik de keuze heb uit nieuw voor 200-250 euro of gebruikt en niet wetend in welke staat voor 100 euro geef ik toch liever 250 euro uit.
Tevens passen ze dan er in 1 keer in.. Dus plug and play :vertag
Op een motor van duizenden euro’s boeit die 150 euro ook niet meer…..
9 maart 2010 om 17:57 #17610457origineel gepost door Miruni
Ligt eraan of ze een lage of hoge weerstand hebben.
FF nachecken anders blaas je de eindtrappen uit de ECU.Als die eindtrappen uitgeblazen zijn op hoeveel bar loopt hij dan? Anders mag ik mijn injectoren ook wel eens controleren :hmmz
9 maart 2010 om 19:59 #17610458origineel gepost door InjectTheVenom
origineel gepost door Miruni
Ligt eraan of ze een lage of hoge weerstand hebben.
FF nachecken anders blaas je de eindtrappen uit de ECU.Als die eindtrappen uitgeblazen zijn op hoeveel bar loopt hij dan? Anders mag ik mijn injectoren ook wel eens controleren :hmmz
heeft met bar niks te maken,maar met de weerstand voor het aansturen van de injectoren.
9 maart 2010 om 20:07 #17610459Originally posted by InjectTheVenom
origineel gepost door Miruni
Ligt eraan of ze een lage of hoge weerstand hebben.
FF nachecken anders blaas je de eindtrappen uit de ECU.Als die eindtrappen uitgeblazen zijn op hoeveel bar loopt hij dan? Anders mag ik mijn injectoren ook wel eens controleren :hmmz
zelfde druk maar dan gaan de injectoren niet meer open..
Standaard heeft opel hoge impedantie injectoren…is 12 – 16 ohm
9 maart 2010 om 20:16 #17610460Ok dan weten we dat ook weer :)
10 maart 2010 om 16:31 #17610461nou als ik de keuze heb uit nieuw voor 200-250 euro of gebruikt en niet wetend in welke staat voor 100 euro geef ik toch liever 250 euro uit.
Tevens passen ze dan er in 1 keer in.. Dus plug and play :vertag
Op een motor van duizenden euro’s boeit die 150 euro ook niet meer…..
Jaaa natuurlijk.. Daar heb je gelijk in. maar er zijn ook zat probleempjes te verhelpen met goedkope 2e hands onderdelen. Om DAN maar gewoon nieuw te kopen is natuurlijk gewoon zonde.
11 maart 2010 om 17:58 #17610462origineel gepost door kaneelschep
nou als ik de keuze heb uit nieuw voor 200-250 euro of gebruikt en niet wetend in welke staat voor 100 euro geef ik toch liever 250 euro uit.
Tevens passen ze dan er in 1 keer in.. Dus plug and play :vertag
Op een motor van duizenden euro’s boeit die 150 euro ook niet meer…..
Jaaa natuurlijk.. Daar heb je gelijk in. maar er zijn ook zat probleempjes te verhelpen met goedkope 2e hands onderdelen. Om DAN maar gewoon nieuw te kopen is natuurlijk gewoon zonde.
vind ik een beetje gelul.. want als je een 2e hands injector kapot koopt dan is je zogenaamde 50 euro nog te veel..
en als je ze moet laten testen ben je net zo duur uit..
snap niet dat mensen voor een paar tientjes zo spelen met de levensduur van hun motor..
11 maart 2010 om 18:02 #17610463Originally posted by gsi-maffia
vind ik een beetje gelul.. want als je een 2e hands injector kapot koopt dan is je zogenaamde 50 euro nog te veel..
en als je ze moet laten testen ben je net zo duur uit..
snap niet dat mensen voor een paar tientjes zo spelen met de levensduur van hun motor..
idd :thumbup
13 maart 2010 om 09:49 #17610464Ultrasoon reinigen en opbrengst testen ken ik iemand voor, kost me niks.
En bij mij is er zeker geen sprake van een motorblok van duizenden euro’s. Ik heb straks iets van 400 pk op de achterwielen en de motor kost in totaal met afstellen en aanschaf en alles erbij nog geen 1500 euro….:o
En als ik de motor opblaas ( kan tot 500 pk aan in standaard vorm) heb ik nog een reserve liggen die ik laatst gekocht heb voor 200 euro.;)
Maar dan moet je wel zelf veel kunnen of vrienden hebben die het kunnen…. en je er overheen zetten dat het geen Opel motor is..:swear
13 maart 2010 om 15:08 #17610465origineel gepost door giuliettaevo
Ultrasoon reinigen en opbrengst testen ken ik iemand voor, kost me niks.En bij mij is er zeker geen sprake van een motorblok van duizenden euro’s. Ik heb straks iets van 400 pk op de achterwielen en de motor kost in totaal met afstellen en aanschaf en alles erbij nog geen 1500 euro….:o
En als ik de motor opblaas ( kan tot 500 pk aan in standaard vorm) heb ik nog een reserve liggen die ik laatst gekocht heb voor 200 euro.;)
Maar dan moet je wel zelf veel kunnen of vrienden hebben die het kunnen…. en je er overheen zetten dat het geen Opel motor is..:swear
dat klop wel opel turbo blokken zijn gewoon duur willen ze betrouwbaar blijven een saab of een volvo blok kan gewoon meer std hebben
16 maart 2010 om 09:25 #17610466zo wat een hoop commotie om dit topic.
ik ben inmiddels voorzien, maar vraag me wel af waar je ze ultrasoon kan laten reinigen?
heb eens gelezen over een adresje waar je ze naar toe kon laten sturen met de post en voor 25 euro klaar was?
en ja bij mij gaat het niet om een 16v motor en niet om een motor van duizenden euro`s
ik heb hem niet dagelijks nodig, dus boem is ho en ik weet dat wat ik wil doen mogelijk is omdat het al eerder gedaan is.
16 maart 2010 om 20:42 #17610467@ sebas, ik kan wel onderdelen ultrasoon laten reinigen ;)
16 maart 2010 om 20:47 #17610468sweet :angel
16 maart 2010 om 20:54 #17610469Originally posted by freek corsa
@ sebas, ik kan wel onderdelen ultrasoon laten reinigen ;)hoe weet je of ze allemaal dezelfde opbrengst hebben???
anders loopt je blok nog aan gort :thumbdown16 maart 2010 om 21:03 #17610470klopt heb ik wel aan gedacht,
ik weet wel dat er mensen zijn die al jaren lang met een niet goed tikkende of hangende injector rijden, en dat gaat nogsteeds goed, (niet dat ik wil zeggen dat het niet uit maakt)
maar je kan het aan de boegies wel zien of daar verschil in kleur zit.
je schijnt z,n ding wel zelf te kunnen fabriceren. om de opbrengst te testen.
maar daar moet ik me nog verder in verdiepen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.