krukaskeering

Forumindex Forums Techniek Ecotec krukaskeering

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    ivartje
    Deelnemer

mijn auto lekte veel olie bekant 1 l per week,nu heb ik het kleppendeksel pakking en de carterpanpakking vervangen,gevolg is dat het nog steeds lekt nu denken we dat het aan de krukaskeering ligt is dit handig te maken ??

Mvg Ivar

Dr.Ed

Die aan de kant van de poelie of die tussen blok en bak? Poeliekant moet je distributie voor los, die andere zal de bak los voor moeten. Beide wel een lekker klusje.

ivartje
        Deelnemer

het is de kant aan de distributiezijde had al wel verwacht dat het een aardige kluif was maar mischien dat een aantal mensen hier weten of het verstandig is meer te vervangen (riem en waterpomp enzo niet ligt er mischien een kleine 9000 km op),maar me neef is automonteur en die had aangeboden me al mee te helpen aangezien hij een brug heeft,als iemand nog tips&trucks weet hoor ik het graag

Mvg Ivar

Looney
          Deelnemer

Misschien toch voor de zekerheid de spanrol en de distributieriem. Zeker als die daar echt olie gelekt heb zal het toch aangetast zijn. Via ebay heb je voor weinig geld een goede complete set met meelooprollen.

Zelf vervang ik ook meestal meteen de trekbout van de krukas en een nieuwe bout voor de spanrol.

Check ook of het niet toevallig bij je nokkenaskeerringen vandaan komt.

Bertone -F

Keering aan de distributiezijde is niet zo spannend werk,schat een 1 à 1.5 uur,maar een liter per week is wel heel veel,dan is de keering wel goed beschadigd,of zit het afdichtlipje eraf,deels dubbel.
              Hoeveel kilometer rij je per week?

x18xeturbo
              Deelnemer

bij mijn is de krukasskring aan de bak kand kapot maar dat kost nog al wat
                bij de opel en niet aleen bij de opel ook bij een maat van mijn

bij de opel 1000 euro daar zit ales bij
                bij de maat van mijn vraag er 600 euro voor ook ales er bij
                nou ik vind het wel goed zo
                de auto heb mijn niet zo veel gekost zonde om meer geld aan tegeven

gr

marijnl1988
                Deelnemer

Keering kost 25 euro
                  Me vader heeft hem laten maken door een kennis met een brug
                  Kosten waren voor hem 300 euro koppeling was namelijk nog splinter nieuw

Bertone -F

Materiaal kosten is het niet,maar meer het arbeidsloon,bak,koppeling en vliegwiel moet eraf,voordat je bij de keering komt,en da’s wel een paar uurtjes werk.

Mpower85

Heb het ook gehad bij Z16xe vorige maand, Gewoon bij de dealer laten maken 329 euro is aardig wat werk.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.