Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2012 om 10:27 #17247163
Hallo mensen,
Ik heb zojuist mijn blok weer uit elkaar getrokken omdat deze een ratelend geluid maakte,
Als ik nu mijn krukas en drijfstanglagers bekijk, zie ik behoorlijke slijtageplekken, zie foto. Zijn deze acceptabel en zo nee, zou dat een oorzaak kunnen zijn van de ratel?
Mijn cilinderkop heb ik al helemaal nagekeken, hier zie ik geen rare opvallende dingen.
Het enigste waar ik nog mijn twijfels bij heb is dan de distributieketting. Kan deze als hij te ver is opgerekt ook een ratelend geluid veroorzaken?Groeten,
Ben
28 februari 2012 om 10:47 #18000744vervang bij terug monteren tevens je bouten. WEet niet hoelang deze lagers erin zitten en het lijkt erop dat je krukas lichte beschadegingen heeft en deze dus groefjes veroorzaakt in je lagers. Maar is geen ernstige schade.
28 februari 2012 om 11:03 #18000745Hoi,
Ik heb deze lagers er nieuw in gezet. en er een blokje om mee gereden en merkte toen dat mijn oliedruk veels te laag was. Toen ik vervolgens de auto op mijn oprit zette, begon het ratelen.
Kan ik deze lagers er nu gewoon inzetten, of kan ik beter nieuwe bestellen?groeten
Ben28 februari 2012 om 11:07 #18000746ik zou zoiezo nu je m toch uit elkaar heb liggen zoveel mogelijk vervangen,als je het niet zeker weet even langs een bedrijf gaan die motoren reviseerd.. maar zou,als ie echt versleten is.. ook even de oorzaak zoeken waardoor hij zo versleten is.. misschien olie te kort ofzo..
28 februari 2012 om 11:07 #18000747Ketting spanner die niet op druk is?
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
28 februari 2012 om 11:12 #18000748De kettingspanner die er op zat had was al enigszins gewijzigd, want er was een prop op gelast. Ik heb inmiddels een nieuwe distributie set en als ik de oude langs de nieuwe ketting hou zie ik toch al gauw een halve centimeter verschil in lengte.
Kan hier ook de oorzaak in liggen?28 februari 2012 om 11:16 #18000749je zegt dat de olie druk te laag was,ik zou het even daar zoeken,je hebt m uit elkaar liggen, kijk alles goed na op verstopingen enzo, oliepomp??…
28 februari 2012 om 11:40 #18000750Ik denk dat het inderdaad in de oliepomp ligt, als ik in het deksel kijk, in de opening waar normaal de veer ligt met het kunststof drukstuk, of in mijn geval stalen kogel, zie ik allemaal kleine putjes in de zetel waar op hij normaal moet afsluiten.
op de tandwielen van de pomp zit 0,3mm speling.28 februari 2012 om 11:45 #18000751wat de preciese waardes zijn weet ik niet dat zou je even na moeten gaan ergens, misschien een werkplaats boek ofzo..
28 februari 2012 om 11:56 #18000752volgens het werkplaats handboek tussen de 0,1 en 0,20mm. Dus dit is ook niet helemaal goed…
28 februari 2012 om 21:00 #18000753Is je pompdeksel niet ook uitgesleten?
28 februari 2012 om 23:32 #18000754Mijn pompdeksel vertoont wel wat slijtageplekken, maar niet noemenswaardig. Ik denk dat t euvel toch bij de kettingspanner en distributieketting lag te meer omdat de ketting behoorlijk opgerekt was.
Gr
Ben -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.