Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Krukasdichting vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 19:29 #17218697
Ik heb de voorste krukasdichting vv maar hij lekt nog…
Volgens mij heb ik een foutje gemaakt met de opvulring,
moet hier niet een beetje afdichtkit aan ofzo, nu zit hij gewoon zo rond de krukas en aan de buitenkant dicht hij af aan de krukasdichting. Ik zou denken dat aan de binnenkant van de ring afdichtkit moet?15 maart 2010 om 19:33 #17630591Die ring draait ook in de keerring, heb je wel de goeie keerring gehaald?
Ik moet morgen ook aan de slag met mn keerring, en de oliepomp (oude ring zat zo vast dat de pomp gesprongen is:()15 maart 2010 om 19:37 #17630592Die ring draait toch aan de buitenkant in de dichting en aan de binnenkant zit hij los op de krukas, en de dichting sluit dus ook niet af op de krukas maar enkel op de ring lijkt mij
15 maart 2010 om 19:42 #17630593Klopt hij pakt de buitenkant van die ring.
Ik vind het ook vreemd, Mijn oude keering zag er nog goed uit…maarja kan altijd een haarscheurtje zijn.Je sluit de boel ook af met de krukasbout/tandwiel…door dat strak aan te trekken.
Die keerring omsluit alleen die losse ring.
15 maart 2010 om 19:45 #17630594Maar dan kan de olie toch tussen krukas en de losse ring door?
15 maart 2010 om 19:53 #17630595als de passingen vlak zijn dan licht het allemaal goed op elkaar…dan moet dat niet mogelijk zijn.
Welke keerring heb je?
Opelnummers:
646271 9032266915 maart 2010 om 22:37 #17630596mijn olie pomp van de week pas vergangen en lijkt mij voorlopig nog niet te lekken dus zal het ringetje toch wel dicht zijn.
Maar denk als er teveel speling op de losse ring zit dat er wel een probleem kan zijn. Maar deze zal ook wel los te krijgen zijn16 maart 2010 om 12:16 #17630597Geen kit of lijm gebruiken gewoon een beetje vaseline aan de binnenzijde van de siemerring of dicht ring,
Passing van de bus moet gewoon zuigend zijn.
En dan zal er niets lekken.16 maart 2010 om 19:30 #17630598En je kan de ring toch ook niet omgekeerd erin steken, dat dit verschil kan maken?
16 maart 2010 om 23:23 #17630599Die dikke ring? Nee…kan alle kanten op.
Je ziet wel een slijtspoor waar de keerring heeft afgedicht.21 maart 2010 om 19:22 #17630600Altijd met de holle kant richting de olie, de oude eruit halen gaat het makkelijkst door met een priem een gaatje in de oude te slaan. Hier een schroef in te draaien en daarna met een tang de keerring eruit te trekken. Nieuwe keerring even insmeren met olie.
21 maart 2010 om 21:14 #17630601Hij had het over die dikke metalenring tussen de pomp en het tandwiel volgns mij :P
22 maart 2010 om 15:51 #17630602Idd, maar hij blijft lekken, hoe kan ik dit oplossen?
23 maart 2010 om 17:43 #17630603Loshalen en kijken waar het wegkomt.
Mijn nieuwe krukaskeerring was ook lek…heb hem vnadaag weer opnieuw vervangen.
dit keer er ook niet volledig in gedrukt. Ivbm een eeventueel sltijtspoor op de krukas waar de keerig dan nietgoed dicht.28 maart 2011 om 19:28 #17630604Ik heb de voorste krukasdichting vv maar hij lekt nog…
Volgens mij heb ik een foutje gemaakt met de opvulring,
moet hier niet een beetje afdichtkit aan ofzo, nu zit hij gewoon zo rond de krukas en aan de buitenkant dicht hij af aan de krukasdichting. Ik zou denken dat aan de binnenkant van de ring afdichtkit moet?Ik heb hetzelfde probleem. Ook lekkage langs de keerring. Afgelopen zaterdag nieuwe keerring erin….. nog steeds lekkage:swear. Het opel-handboek er nog maar eens op nageslagen.
Er staat inderdaad iets van: Smeer het voorste dichtvlak van de opvulring lichtjes in met dichtingsmiddel. (effe uit mijn hoofd);)
Volgens mij moet het dan inderdaad zo zijn zoals KadettGSI en Fearless zeggen.
(de opvulring wordt vastgetrokken door de bout van het krukastandwiel en draait dus mee met de krukas, de buitenzijde van de opvulring loopt door de keerring. Aansluiting met de krukas zal dan afgedicht moeten worden)Als iemand nog meer info heeft dan hoor ik het graag.
(dan kan alles weer los om het wel goed te doen………)29 maart 2011 om 06:46 #17630605Nee, niks geen afdichtmiddel gebruiken. Gewoon een likje vet erin , met een grote dop erin meppen zodat hij mooi vlak blijft en die binnen bus kun je eventueel omkeren zodat het slijtspoor op een ander punt zit als waar de keerring afsluit.
Als de keerring al twee slijtsporen heeft moet je oppassen en zul je mogelijk een nieuwe bus nodig hebben…
Ik had een half jaar geleden ongeveer een XEV pomp erop gezet en die heeft standaard een verkeerde keerring, dus een XE keerring erin gemept en dat lekt nu niet meer….
29 maart 2011 om 07:37 #17630606Zie punt 7. -Smeer het voorvlak van de afstandring dun in met afdichtmiddel.
@Vinci. Als dit niet hoeft wat kan ik dan verkeerd doen. Graag hoor ik van jullie.29 maart 2011 om 08:24 #17630607Heeft volgens mij helemaal geen nut… zeker als je eerst vet op de lip hebt gedaan, denk niet dat het afdichtmiddel dan nog lekker hecht op de afstandsring….
Denk dat je niks verkeerd doet op zich…
Wat ik bij mijn reparatie wel goed heb bekeken is hoe veel klemkracht de keerring uitoefende op de binnen bus. En dat zag er goed uit, moest hem er echt lichtjes overheen duwen…
29 maart 2011 om 11:03 #17630608Heeft volgens mij helemaal geen nut… zeker als je eerst vet op de lip hebt gedaan, denk niet dat het afdichtmiddel dan nog lekker hecht op de afstandsring..
Zoals ik het me voor kan stellen moet het afdichtmiddel ook aan de binnenzijde van de afstandsring. Dus om de aansluiting van de ring met de as van de krukas dicht te maken.
De buitenzijde van de afstandring loopt inderdaad door de keerring en hoeft vanzelfsprekend niet voorzien te worden van dichtmiddel.Dit is zoals ik denk dat het zou moeten.
Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen zodat ik het goed doe zodra ik er weer aan begin
29 maart 2011 om 16:57 #17630609Ik heb gewoon de veer van de nieuwe krukasdichting een stukje korter gemaakt zodat hij goed aanspant, en lekt niets meer… Geen afdichtmiddel gebruikt, enkel aan de dichting een beetje mijn vinger in de olie gestopt en licht aangesmeerd
29 maart 2011 om 17:27 #17630610Veer??
29 maart 2011 om 18:40 #17630611Binnenin een asafdichting zit een veertje, welke de rubber aanspant..
Deze haal je eruit en kan je uit elkaar draaien, het ene uiteinde is conisch, van de andere kant knip je een kort stukje en dan draai je hem terug ineen, en steek je hem terug in de dichting..29 maart 2011 om 19:02 #17630612Oh dat hele dunne veertje ja, ok, ja logisch, zo’n veer lijkt uit één stuk, maar dat kan natuurlijk helemaal niet!:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.