Krukas z22xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec Krukas z22xe

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    spijkerjr
    Deelnemer

Even een vraag waar ik betrekkelijk weinig informatie over kan vinden. Ik heb een omega 2.2 16v met een z22xe motor waarvan de krukas beschadigd is. Nu zijn er voor de z22xe relatief weinig onderdelen te vinden naar mijn idee. Nu vroeg ik mij af of de krukas van een y22se een y22xe of een x22xe erin zou passen? Van de y22se en xe zijn er types zonder balansassen maar dat zou niet erg zijn want die komen toch te vervallen. Zou iemand dit kunnen besvestigen of misschien er een beter idee over hebben? Liefst een gebruikte krukas met originele maten zodat ik geen overmaat/ondermaat hoef te monteren. Hoop dat iemand dit al een keer geprobeerd heeft :D

Groetjes Roy

Haasje17
      Moderator

de y22xe en y22se zijn dezelfde motorblokken, krukas past.

spijkerjr
        Deelnemer

Bedankt! Maakt het zoekgebied weer iets groter. Iemand toevallig nog een nette liggen?

spijkerjr
          Deelnemer

Via het forum een ander onderblok gekocht met een goed draaiend gedeelte :wors Nog bedankt daarvoor! Nu heb ik nog een vraag, zou graag van dat lompe standaard 2 massavliegwiel af willen. Kan iemand mij een vliegwiel drukgroep combinatie aanbevelen wat aan de krukas van een z22xe past en aan de r28 versnellingsbak? x20xev motoren lijken hetzelfde maar weet niet zeker of dit past. Kan iemand dit bevestigen?

Bedankt voor zover maar weer
            Gr Roy

spijkerjr
            Deelnemer

Voor iedereen die het weten wil past het vliegwiel van de x18xe uit een astra f perfect op de krukas van mijn z22xe. Dus nu geen massavliegwiel meer een bijna 6kg lichter king: . De drukgroep met koppelingsplaat van de z22xe past ook prima in het vliegwiel van de x18xe dus ik hoef niks aan te passen verder. Bedankt voor het eventuele medenken en tot de volgende :angel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.