Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › krukas vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2012 om 16:03 #17236802
ik heb een opel astra g 1.8 16v x18xe1 motor uit 1999. en heb een probleem me krukas heeft een halve centimeter spelling. de glijringen zijn helemaal versleten en in de wang van de kruk as ook. een tip hoe ik makkelijk een krukas kan vervangen
grt wesley
10 maart 2012 om 16:40 #17869938@w.zwerwer wrote:
ik heb een opel astra g 1.8 16v x18xe1 motor uit 1999. en heb een probleem me krukas heeft een halve centimeter spelling. de glijringen zijn helemaal versleten en in de wang van de kruk as ook. een tip hoe ik makkelijk een krukas kan vervangen
grt wesley
Om de krukas te vervangen is het makkelijkste om de motor er uit te halen. Doe dit door het subframe te laten zakken.
Maar een halve cm speling is veel, kijk goed of het niet beter is om een ander blok er in te hangen. Je moet toch de motor eruit trekken.
10 maart 2012 om 16:42 #1786993710 maart 2012 om 18:18 #17869936Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Een halve centimeter? Is denk ik verstandiger om een ander onderblok te nemen.
10 maart 2012 om 18:33 #17869935nou kijk het enige waar ik slijtage heb is de krukas en de lagers. en de rest is allemaal nog in goede staat. dus dacht ik aan allen een krukas vervangen
10 maart 2012 om 19:50 #17869934als daar zoveel speling op zit zal de rest van het blok toch ook de nodige slijtage hebben het zal ook dan de nodige km,s er op hebben zitten .
en ik denk dat een zelfde motor van een goed demontage bedrijf dan een beter keuze is .
je bent er met een krukas niet alleen ook de krukas en de drijfstang lagers mag je gaan vervangen .ik ga er van uit dat je een nieuwe krukas pakt dan …en oud uitgemonteerd en dan zo er in zetten is ook vragen om moeilijk heden .
distributie en de waterpomp heb je er meteen bij ook die is dan los en zet je NATUURLIJK niet terrug .
Bert
10 maart 2012 om 20:04 #17869933ja maar met een ander blok weet je ook niet wat je koopt,ik zou dan ook gewoon de distributie vervangen voor het geval dat..
10 maart 2012 om 21:19 #17869932vervang dat blok maar, als daar een halve centimeter speling op zit is ie niet meer te redden.
10 maart 2012 om 21:34 #17869927hoezo niet te redden?? waar 5mm ruimte op? op je lagerschalen ten opzichte van je krukas?? dan is het nieuwe schalen en krukas en speling is weg he…
10 maart 2012 om 22:54 #17869931Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Idd ben je er met alleen het vervangen van de krukas en lagers? En natuurlijk wat als alles vervangen is motor der weer in en het blijkt toch dat de rest niet helemaal top meer is? Dan ben je veel tijd en geld kwijt. Ik zou zeggen ga eens rondkijken en informeren naar een andere motor.
Hoeveel heeft jou auto nu gelopen?10 maart 2012 om 23:09 #17869930ja tis maar net wat je wil.. ik ben meer van kwaliteit dan voor kwantiteit,als je het zooitje er toch uit moet halen kan je kiezen wat je wil, wil je snel weer rijden zou ik een ander blok kopen,wil je er nog heel lang mee rijden zou ik m reviseren,een ander blok is ook iet voor niks..
11 maart 2012 om 14:23 #17869928ik heb voor de rest geen slijtage voor de rest is alles goed. en ik zou de krukas wel moeten vervangen omdat de wang van de krukas zelf ook beschadiagt is en als je er allen nieuwe lagers in zou zetten zit je over een paar 100 km weer op he zelfde probleem omdat de vrijvings oppervlakte niet meer goed. en hij heeft nog maar 133.000 km gelopen dus om een andere blok in te hangen is ook zonde omdat de rest nog goed is.
11 maart 2012 om 14:24 #17869929ik reviseer hem zelf kan alles zelf doen. en het blok hoeft er niet eens per se voor uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.