krukas verlichten : Doen of niet doen?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) krukas verlichten : Doen of niet doen?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Ja, da’s waar. Vraag me zowiezo af waarom bij de lichte as die binnen diameter nog op diverse plaatsen gehoond is, lijkt me een dure bewerking… :vertag

Wat me ook opvalt is dat die van SDB geen vertandingen heeft voor de krukas sensor?? :wtf

otdh
      Deelnemer

dat tandrad moet je van je oude krukas overzetten, als je er 1 van sbd neemt iig

of met webers of dta/kms gaan rijden, dan heb je genoeg aan n nokkenas sensor

youri_corsa_gsi
        Deelnemer

@Vinci wrote:

Ja, da’s waar. Vraag me zowiezo af waarom bij de lichte as die binnen diameter nog op diverse plaatsen gehoond is, lijkt me een dure bewerking… :vertag

Wat me ook opvalt is dat die van SDB geen vertandingen heeft voor de krukas sensor?? :wtf

Volgens mij is die lichte krukas zo gegoten, maar weet ik niet zeker.
          Tandkrans moet je altijd over zette, SBD levert volgens mij wel een multiriemkrukaspoulie met een 60-2 vertanding erop, maar dat past bijv al niet in een corsa. SBD krukas zelf is wel sterker waarschijnlijk als een originele, maar dat heb je niet zomaar nodig, en hij kost een vermogen dusja…….

Vinci
          Deelnemer

Volgens Steve van SDB motorsport is een originele as ‘bombproof’ en heeft hij er zelfs bij motoren die zonder olie kwamen te staan en de drijfstangen door het blok naar buiten waren gekomen nog NOOIT eentje gebroken gezien…

Hoe sterk wil je het hebben dan??? :hmmz

Ik denk dat die lichte as van hun gewoon alleen lichter is en uiteraard perfect uitgebalanceerd. Hij ziet er ook gewoon erg gelikt uit, maar of hij echt sterker is vraag ik me af hoor….

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.