krukas positie sensor

Forumindex Forums Modellen Omega krukas positie sensor

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211303
    RonaldH
      Lid sinds:
      30 June 2004

      klopt het dat er 3 soorten/versies bestaan voor de X25XE,X30XE ??

      ik heb hem nu kapot,maar degene die geleverd is heeft een andere aansluiting

      #17510069
      opel_omega_steinmetz
        Lid sinds:
        22 March 2007

        Jup klopt ronald

        #17510070
        RonaldH
          Lid sinds:
          30 June 2004

          wat fijn dat die dealer dan net de verkeerde krijgt:argue

          ik kan hem morgen pas ophalen,de omega.

          sjors had ook niks liggen in amersfoort

          zal ik hem toch eens over aanspreken dan :jerry

          #17510071
          manus
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik had dat ook al,sensor op kenteken besteld paste niet.
            Beetje huiswerk gedaan kwam ik bij een sensor van een 3.0 die wel paste.

            Ik praat dan wel over de brezan.

            #17510072
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Fijn man opel en onderdelen.
              Je zou er een boeken reeks over kunnen schrijven.:P

              #17510073
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                Net als distri setjes voor de X30XE, op bepaalde motornummers laat de dealer 2 sets komen, en na het uitbouwen van distrikap kan je pas zien welke erop zit en je dus nodig hebt. Handig, maar niet heus.

                #17510074
                Jack-omegax3.0xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2007

                  origineel gepost door Jerremy
                  Net als distri setjes voor de X30XE, op bepaalde motornummers laat de dealer 2 sets komen, en na het uitbouwen van distrikap kan je pas zien welke erop zit en je dus nodig hebt. Handig, maar niet heus.

                  Zijn zelfs 3 setjes, waarvan een zo duur is dat je eerder je wagen verkoopt dan deze set aanschaft. Heb het zelf gehad.

                  Gr Jack

                  #17510075
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    ja, ik weet dat er idd 3 setjes zijn. Maar vaak is dat door modificatie op/na modificatie. Dus bij sommige motor codes zullen er in ongunstigste geval 2 laten komen. Kan natuurlijk altijd zijn dat motor niet bij auto origineel is geleverd. (naderhand andere ingebouwd bijv.)

                    Voor Y32SE zijn ook 3 setjes leverbaar.
                    Weet alleen niet of deze dan ook weer dezelfde zijn aan de X30XE.

                    #17510076
                    andrew2
                      Lid sinds:
                      22 September 2007

                      Als je eenmaal weet welk distri-setje je moet hebben, dan gewoon met een dremel in de motorruimte het onderdeelnummer ergens ingraveren :o :jerry

                      Even zonder gekheid: ik bewaar veelal de rekening van onderdelen, zodat ik vooraf de nummers al op mijn lijstje erbij kan zetten, scheelt een hoop zoekwerk in de computer aan de verkoopbalie.

                      Andrew

                      #17510077
                      RonaldH
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        ik zal mn verhaal even afmaken ivm die sensor

                        we waren met de omega een weekendje op bezoek geweest op de veluwe,nabij epe.

                        zondagavond tent ingepakt,slaapzakken luchtbedden de hele rommel :P je kent het wel,fietsen op het dak en terug naar huis.

                        na een kilometertje of 10 gaat het motorlampje branden,de auto houd in,ik krijg de melding automatische versnellingsbak.

                        dit duurde even,en daarna was het weg,dan begin je toch even te zweten :o

                        kilometertje verder weer het lampje,en ploep motor uit,niet meer te starten.

                        daar sta je dan midden in het veluwse bos:(

                        verderop was er een klein vluchtstrookje dus ik hem daarheen geduwd,man wat is dat ding zwaar zeg:swear

                        we hebben even gewacht,daarna starte hij weer ,wij verder,maar na 100 meter weer hetzelfde verhaal.

                        we zaten al bijna bij de oprit voor de snelweg,dus dat was nog een geluk,stel je voor dat je op de linker baan stilvalt.

                        we zijn nergens lid van dus ik bellen naar de anwb,die wilden best helpen, dat zou 220 euro kosten 9om lid te worden) ,maar aangezien die geen krukas sensors bij zich hebben;) zouden de kosten voor het wegslepen er ook nog eens bij komen.

                        dit hebben we dus niet gedaan,we hebben de auto laten staan en ons door degenen op laten halen waar we vandaan kwamen.

                        dan staat je auto dus midden in het bos met 2 fietsen erop :kewlpics

                        na enig mobiel internet speurwerk bleek de opeldealer vlakbij te zitten in Epe .
                        we hebben de volgende dag vrij genomen en om 8.00 stonden we al bij die dealer voor de deur.

                        die hebben de auto afgesleept en nagekeken,het bleek inderdaag de krukas sensor te zijn wat ik al dacht.

                        op dezelfde dag om half 4 kregen ze die binnen,dat zou dus nog net gaan lukken om met 1 dag uitstel weer naar huis te kunnen.
                        helaas was het de verkeerde sensor dus dat ging niet op,de juiste sensor zou de volgende dag pas binnen komen.

                        auto geleend en maar naar huis gereden,kon moeilijk nog een dag vrij nemen.

                        de volgende dag was de auto klaar,en na werktijd weer terug en de auto opgehaald.
                        die staat nu dus weer voor de deur.

                        de kosten vielen mij nog mee,Opel Broekhuis bedankt :thumbup :thumbup

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.