Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › krukas kop slijpen???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2015 om 18:48 #17274309
Hallo.
Ik heb een kras op de krukas van mijn c20let zitten, waar de keerring aan de vliegwielzijde op zit.
heb deze de vorige keer al zover mogelijk weg geschuurd, en een nieuwe keerring geplaatst, maar helaas lekt hij nog.
nu mijn vraag, kan ik deze eruit laten slijpen, of kan ik beter een andere krukas zoeken.
bij het slijpen, zal de keerring natuurlijk niet meer goed afsluiten, of moet daar een speciale in.
bij het vervangen, welke is dan het beste??
de zware of lichte uitvoering.
ik heb ze beide jaren op stock gehad, maar bij het in de weg liggen toen verkocht (stom stom)
Ik hoor jullie tips en adviezen graag.groeten.
29 november 2015 om 08:15 #18302465Ik heb dit ook laatst gehad met een XE. Ik heb toen met linnenschuurpapier die ik onderdompelde in de motorolie, die kras helemaal weg gepolijst. Duurde wel een half uur en had geen vingertoppen meer over, maar het lukte wel. Vervolgens heb ik toen WEER een nieuwe keering geplaatst met speciaal gereedschap en toen het blok laten draaien zonder bak en uitlaat met een poot onder het karter. Zodat ik zeker wist dat die niet meer lekte voordat ik de boel dicht bouwde. Als je het op deze manier doet, laat hem dan niet alleen stationair draaien, want sommige lekkage’s van die keerring komen pas op hogere toeren. Wel moet je dit voorzichtig opbouwen en niet ineens een dot gas geven, want je motor staat op een poot he! :vertag
29 november 2015 om 08:59 #18302466Dat word een probleem bij mij, ik zit met die tussenbak.
bij mijn kadett moet ik de motor en bak er compleet uit halen, alleen de bak gaat niet omdat de verdeelbak er aan vast zit, en die kan ik niet loshalen als alles er onder en in zit.
aangezien ik nog wat meer dingen moet vervangen en of maken, gaat het hele zooitje er weer een keer uit.
en wil dan alles in keer maken, in de hoop dat ik dan eindelijk eens een keer van alle lekkages af ben.
maar ga daarvoor eerst eens rustig alles bij elkaar verzamelen, kost weer genoeg iedere keer.groeten.
29 november 2015 om 10:11 #18302467p
speedysleeve erover zetten29 november 2015 om 10:58 #18302468Dan is het helemaal makkelijk, dan laat je hem gewoon in een motorbok draaien. Heb ik ook gedaan bij mijn eigen xe. Zodat ik zeker wist dat die er lekvrij in ging
29 november 2015 om 11:49 #18302469Hey lon, was da????
Binnenkort effe over buurten tijdens un kumpke..Groeten.
29 november 2015 om 20:06 #18302470veertje in de dichting uiteen halen en stukje afknippen
al meerdere malen gedaan29 november 2015 om 20:14 #18302471Heb ook krukas gepolijst eerst met korrel 500 en toen met 1000 en nieuwe keering en veertje iets strakker gedaan
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
29 november 2015 om 20:14 #18302472Heb ook krukas gepolijst eerst met korrel 500 en toen met 1000 en nieuwe keering en veertje iets strakker gedaan
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
30 november 2015 om 06:32 #18302473Hij lekt omdat die schade heeft, en niet omdat die veer te slap is. Dus ik zie geen reden om hem strakker te zetten. Als die schade dalijk is weg gehaald, zou een nieuwe keering gewoon moeten voldoen. Of je moet er heel veel vanaf polijsten, maar dat lijkt me sterk. Ik heb zelf nog nooit die veer aan hoeven passen iig.
Maar neem 1 tip van me aan: laat hem nou echt warm draaien in een motorbok als je blok er naast staat, want als je hem inbouwd en hij lekt weer/nog steeds moet je weer het hele spul eruit halen aangezien jij met dat 4×4 zit, en dan is de lol er gauw vanaf hoor.
30 november 2015 om 11:44 #18302474Ben blij dat ik niet de enigste ben met het probleem van lekkende krukaskeerring.
Maar ik heb bij de laatste motoren het gedeelte waar de keerring loopt laten slijpen
totdat de groef weg was.En ik heb het veertje in gekort zodat hij wat strakker staat.
Tot nu toe gaat het goed.30 november 2015 om 19:22 #18302475Tips genoeg zie ik wel, dus een andere krukas is niet nodig.
kan ik er mooi nog even over nadenken wat ik ga doen, da speedysleeve klinkt ook goed.groeten.
30 november 2015 om 20:17 #18302476speedysleeve werkt zeer goed en het minste werk
1 december 2015 om 20:32 #18302477Weet iemand misschien de maat van die kop, dan weet ik welke maat ik moet bestellen.
groeten.
23 april 2016 om 08:05 #18302478met de zoekfuncte kwam ik hier uit.
en kadett4x4 heeft in het begin mijn vraag ook al gesteld.
ik wil in de c20let de lichte krukas doen van de eerste 20xe motoren ( met de 9 erop)
is dat mogelijk?
alvast bedankt voor alle info :thumbup
23 april 2016 om 17:05 #18302479Waarom zou dat niet mogelijk zijn, word vaker gedaan.
ik heb een lichte en zware gehad, maar toen beide verkocht, omdat je die toch nooit nodig hebt :cry
nu geen meer aan te komen..groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.