KRUKAS GEBROKEN !!!!!! Hulp nodig aub

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum KRUKAS GEBROKEN !!!!!! Hulp nodig aub

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222834
    Miranda
      Lid sinds:
      24 June 2010

      Goededag,

      ik ben terug gekomen uit spanje op de spaanse grens is mijn vectra gts 2.2 dti er mee opgehouden.

      Nou hebben ze gisteren mijn vectra vanuit spanje terug gebracht naar NL waar die door de dealer na gekeken is,

      belde de dealer me vandaag op dat de krukas gebroken was en dat ze er een nieuw motor blok in willen hangen, nou ben ik een leek met auto’s maar weet wel dat een krukas niet zomaar breekt….. toch ?

      ik heb de auto niet zwaar belast ik reed 2500 rpm op het moment dat het gebeurde en heb geen rare bijgeluiden gehoord.

      nou heb ik op andere forums gelezen dat de een aantal vectra’s waren met giet fouten hoppelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.

      of als het dan echt zo is een goede 2de hands motor

      Vectra C (Gts) 2.2 Dti

      mvg, Miranda

      #17691766
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als je 2500 toeren reed berg op met een dikke aanhanger erachter in zijn 5de versnelling, dan kan dat al fout zijn…..

        Ook vermeld je niet hoeveel km-er het blok al gelopen heeft.

        #17691767
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          tja een krukas breekt idd niet zomaar . . . daar moet je aardig je best voor doen.
          Al heb ik eerder het idee dat het door langdurig (mis)(ge)bruik komt, dan door plotselinge belasting.

          Als je echt een gebroken krukas hebt, is idd een andere motor (of revisie ruilmotor)de beste optie.

          Maar ik zou eerst kijken wat voor (fabrieks)garanties de auto nog heeft en dit checken bij de dealer.
          bij 75 dkm zou ik geen gebroken krukas verwachten zowiezo . . . maar dat is informatie die nog even ontbreekt.

          oh en stel je ff voor . . . wordt hier erg op prijs gesteld ;)

          #17691768
          stellema
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Ik heb hier ook een vectra y22dtr staan met een kapotte krukas en helaas komt het meer voor . Waarom deze dingen breken heb ik ook geen verklaring voor , wel is bij die van mij het ketting van de ballansunit kapot mischien dat dat de reden kan zijn. Ik weet eventueel nog wel een motor van een C liggen met ongeveer 60.000 km

            #17691769
            Miranda
              Lid sinds:
              24 June 2010

              Owh jah sorry,

              Ik ben miranda 27 jaar uit Spijkenisse (omgv Rotterdam)

              net in bezit van de gts dus, eigenlijk nooit problemen gehad met me vorige opel’s

              als ik wat vergeet in me verstellen vraag het me maar ;)

              origineel gepost door sw_reijnders
              tja een krukas breekt idd niet zomaar . . . daar moet je aardig je best voor doen.
              Al heb ik eerder het idee dat het door langdurig (mis)(ge)bruik komt, dan door plotselinge belasting.

              Als je echt een gebroken krukas hebt, is idd een andere motor (of revisie ruilmotor)de beste optie.

              Maar ik zou eerst kijken wat voor (fabrieks)garanties de auto nog heeft en dit checken bij de dealer.
              bij 75 dkm zou ik geen gebroken krukas verwachten zowiezo . . . maar dat is informatie die nog even ontbreekt.

              oh en stel je ff voor . . . wordt hier erg op prijs gesteld ;)

              #17691770
              Miranda
                Lid sinds:
                24 June 2010

                Wel bergje op maar alleen 2 koffers in de achterbak dus niet zwaar beladen (opzich)

                blok heeft 155 duizend gelopen

                origineel gepost door Corsa_GSi
                Als je 2500 toeren reed berg op met een dikke aanhanger erachter in zijn 5de versnelling, dan kan dat al fout zijn…..

                Ook vermeld je niet hoeveel km-er het blok al gelopen heeft.

                #17691771
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Houd er rekening mee dat je zeker bergop wat meer toeren kan maken..

                  een hoop nederlandse mensen, durven niet, of willen niet hoog in toeren rijden omdat ze denken dat dit schadelijk is voor de motor, maar het is zeker bergop beter voor de motor….

                  Krukas kan wel eensbreken. bij KIA zijn brekende krukassen zelfs aan de orde van de dag!!

                  Wel weinig kilometers als ik eerlijk zeggen wil.

                  Willem

                  #17691772
                  Spacejam
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2006

                    het is dan toch eigenlijk het beste om op je maximale koppel te gaan rijden? wat bij een diesel vaak relatief laag is.

                    #17691773
                    Famempeters
                      Lid sinds:
                      8 March 2008

                      Ik denk niet dat je op enige vorm van Garrantie hoeft te hopen 155000km en je zal denk ik niet 1 e eigenaar zijn en mogelijk eens olie heb laten verversen bij een niet Opel dealer ..dus niet alle beurtjes netjes bij hun gedaan hebben ??of wel he dat weet ik niet .

                      zou is voor zichtig polsen hoe of wat maar geef je weinig kans .

                      verder he aan bod van Stellema in overweging nemen die weet een motor met ??60.000km te liggen ik denk dat altijd voor deliger uit bent zo en bijna een ton minder gelopen .ik zou zeker is contact zoeken en is kijken wat kost die motor ,en heeft hij zelf of iemand voor inbouw .wat word het plaatje dan ??? en de die 2 optie,s overwegen .

                      hij zal zo als inruil ook de hele wereld niet opbrengen ,toch ???

                      Bert

                      #17691774
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        klopt, op of boven het maxmale koppel..

                        nadeel van veel koppel op laag toeren is dat de kracht op de Krukas erg groot word, hiervoor ka je beter boven het toerental gaan zitten waar het koppel zich bevind.

                        Dit heb ik uit de transport wereld vandaan..

                        word ook door vrachtwagen fabrikanten aangeraden om liever met 1500 a 1800 toeren naar boven te rijden berg op, als met de 1000 a 1100 toeren waar het koppel ligt..

                        Willem

                        #17691775
                        Astraman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 July 2004

                          Met de vlam in de pijp zeg maar…:jerry

                          Maar das idd wel waar, laat maar toeren maken, geeft niks. Laat bergop de motor ook gerust richting de 5000 toeren lopen, diesel boven de 3000, bergaf ook btw, in de 2 met 70 naar beneden als het echt stijl is, kan best. Mijn vader heeft mij verteld dat door de oliedruk bij lage toeren olie langs de zuigerveren de verbrandingskamer kan komen met blauwe rook ten gevolg. Die fransen en italianen tuffen idd ook met dieseltjes dik in de toeren naar boven, vaak gevolgd door roetpluim, nou zijn dat geen modelautomobilisten maar toch.

                          Nederlanders in de bergen……don’t get me started.:swear

                          Maar het breken van zo’n krukas vind ik wel ernstig, neem aan dat daar toch wel enige marge op gehouden word vanuit de fabriek omdat de grootst mogelijke idioten erin moeten kunnen rijden?

                          #17691776
                          Silverspeed
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 June 2009

                            origineel gepost door wim-v6
                            Houd er rekening mee dat je zeker bergop wat meer toeren kan maken..

                            een hoop nederlandse mensen, durven niet, of willen niet hoog in toeren rijden omdat ze denken dat dit schadelijk is voor de motor, maar het is zeker bergop beter voor de motor….

                            Krukas kan wel eensbreken. bij KIA zijn brekende krukassen zelfs aan de orde van de dag!!

                            Wel weinig kilometers als ik eerlijk zeggen wil.

                            Willem

                            haha KIA, daar noem je ook een merk zeg :P die moeten na elke snelwegrit plaatwerk laten vervangen omdat de vliegjes erdoorheen vliegen door dat dunnen bladmetaal :P

                            #17691777
                            yzf1kr
                              Lid sinds:
                              3 January 2005

                              origineel gepost door wim-v6
                              klopt, op of boven het maxmale koppel..

                              nadeel van veel koppel op laag toeren is dat de kracht op de Krukas erg groot word, hiervoor ka je beter boven het toerental gaan zitten waar het koppel zich bevind.

                              Dit heb ik uit de transport wereld vandaan..

                              word ook door vrachtwagen fabrikanten aangeraden om liever met 1500 a 1800 toeren naar boven te rijden berg op, als met de 1000 a 1100 toeren waar het koppel ligt..

                              Willem

                              Veel mensen zijn ook op het verkeerde been gezet door “het nieuwe rijden”. Dat is leuk voor Japie die een beetje met zijn benzine karretje door de polder tuft.

                              Maar voor diesels is dat niet goed, en al helemaal niet als je de bergen in gaat.

                              Maar goed, dat is een heel anderes discussie.

                              #17691778
                              okkie-001
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 June 2009

                                “het nieuwe rijden” is mijn ook aan geleerd maar ik ben van af dag 1 er weer van afgestapt.
                                van af het moment dat ik mijn rijbewijs heb om dat je moet schakelen voor dat je motor lekker op kracht is.

                                michel

                                #17691779
                                2e-c14nz
                                  Lid sinds:
                                  5 June 2009

                                  Het is zelfs zo erg dat de auto van m’n pa aangeeft wanneer deze moet schakelen. Nou is dat niet zo erg, maar je zou dus dan 50 in z’n 5 moeten rijden volgens de boardcomputer. En dat met een 2ltr tdi. Zuinig rijden is 1 ding, maar niet ten koste van je blok.

                                  #17691780
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Tja, onze golfjes hebben anders al kracht zat bij 1100toeren..

                                    alleen die motor resonatie is niet alles bij die lage toeren.. (nu zijn VAG Diesels altijd al VERRE van geraffineerd geweest natuurlijk).

                                    Willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.