krukas gebroken bij Y20DTH

Forumindex Forums Modellen Astra krukas gebroken bij Y20DTH

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    madmax1969

Ik heb een vraag, Een kennis van mij heeft een Vectra C met een Y20DTH uit 2003 nu is de krukas van dat blok gebroken, en heeft ie een Y20DTH gekocht uit een een G Astra nu had ik al gezien dat je alles moet overzetten, incl de pomp, die van de Astra Heeft namelijk 1 stekker en die uit de vectra 2

Nu zat ik mij af tevragen of je de electronica over kan zetten van de ene naar de andere pomp, wand de pompen overzetten is nogal een ******klus

Blue-Dragon
      Deelnemer

Zit je nu niet met de canbus van die Vectra C?
        Een Astra G die heeft dit namelijk niet.

madmax1969

dat weet ik dus niet, ik heb de complete inlaat + uitlaat en een zooi pijpjes overgezet, maar het is een drama om die pomp over te zetten, omdat je met die kettingen zit van de distributie, en bovenste bijde torxen willen niet los heb al 5 torxs 30 afgebroken.
          Daarom had ik zitten denken om de pomp te laten zitten maar dan de electronica op de pomp over te gaan zetten , maar ik weet niet of dat kan.

madmax1969

Zo even een update wat betreft de Vectra, Ik heb dus de pomp overgezet en ook de motor alles is ingebouwd nu liepen we tegen het volgende aan, De motor draaide wel maar wilde niet aanslaan, Dus een afspraak gemaakt met de Dealer om hem uit te laten lezen, Maar hadden geen tijd, niet eerder dan halverwege januarie, Dus uit eindelijk “Afgelopen woensdag” de vectra uitgelezen met de Op-com
            Dat ging super gaf storing op wervelkleppen en op de immobilizer, Ik de documentatie geraadpleegt van de Op-com en wilde aan de slag, blijkt de pincode niet bij de auto te zitten.
            Na vraag gedaan bij de dealer, en een pincode gekregen.
            Nu het grote probleem

Bij het inloggen op de immobilizer moet je de pincode invoeren, Toen ik dat had gedaan ging in het dashboard alles uit en weer aan, en nu wil de motor helemaal niet meer draaien of tewel hij zit nu helemaal op slot, Bij navraag hebben we tehoren gekregen dat hij naar de dealer moet en dat de ECU opnieuw geprogrameerd moet worden, Blijkbaar was er wat mis met de pincode van de auto

Iemand ervaring met dit fenomeen ?

wim-v6
            Deelnemer

Dieselpomp en alle sturingen overzetten van de Vectra motor..

Willem

madmax1969

Alles is overgezet van de Orginele motor op de nieuwe, want de nieuwe was van een G Astra, Moest alles overzetten, ook de pomp.
                Probleem was alleen dat de vectra ingeruild is zonder de pasjes. die zijn opgevraagd bij de dealer.

mantarobin

Heb het zelf ook eens meegemaakt tijdens mijn werkzaamheden, heb toen ook (net wat wim zegt) de pomp en alle sturingen omgezet.
                  Alleen kwam motor uit het schap bij een sloop, en bij het demonteren van de motor was de pomp uitgeprogrammeerd.. starten,starten niet aanslaan, pomp opnieuw geprogrammeerd en hij liep :thumb

darknight2003

Heb je ook de ecu overgezet? Motorregelapparaat…

wim-v6
                    Deelnemer

@ Darknight2003: ECU kan je alleen gebruiken van de Vectra ivm Can-Bus sturing..

De Stuurcomputer op de dieselpomp zou ook van de Vectra zijn, toch vind ik het vreemd dat er dan storing gegeven word op de IMMO.

Willem

darknight2003

Jaa wim dat bedoelde ik ook. Zou hij ze die van de astra erop gedaan hebben misschien?? Of past dat helemaal niet?

wim-v6
                        Deelnemer

of het past durf ik niet te zeggen, sturing is geheel anders..

Willem

darknight2003

Dat dacht ik al haha. Had het zelfde. Ik had jou toen een pm gestuurd met mijn astra en de gasklep. Uiteindrlijk opgelost. Andere gebruikte ecu laten inleren eb voila job doneeeeee

madmax1969

De motor van de C Vectra is stuk gegaan en er is een motor van een G Astra weer ingekomen,
                              Alleen zijn van de Astra motor bijna alle aanbouwdelen anders, dus alles van de Vectra is weer overgezet op de motor van de Astra en zo is ie in de Vectra gelepeld, De pomp van de Astra is helemaal anders de Vectra Pomp heeft namelijk 2 grote stekkers en de Astra maar 1

madmax1969

Sorrie voor de late reactie maar hij kan dicht, De Vectra is naar polen gegaan en heeft nooit meer gelopen, zelfs de dealer snapte niet waarom, hij heeft daar 2 maand gestaan, maar ook hun kregen hem niet meer aan de praat.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.