Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kromme remschijven vectra GTS 2.2DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2015 om 12:53 #17269976
Hallo,
Helaas ben ik(en de opel garage) tot de conclusie gekomen dat mijn remschijf(LV) krom getrokken is. Tijdens remmen hoor en voel je de slinger in de schijf.
Vanochtend eventjes bij de opelgarage geweest en daar is het kostenplaatje voor 1 schijf ongeveer 90euro en mogelijkerwijs nog de remblokken van 75 euro.(dit is inclusief ouderdomskorting. mijn auto is van 2004)
Aangezien je allebei de kanten tegelijk moet vervangen is dit toch een redelijke kostenpost.
Nou ben ik al op internet aan het zoeken geweest maar er wordt nogal gewaarschuwd voor rommel.
Dus nu de vraag wat is dan geen rommel?
Tevens zit er ook een slijtindicator op. Zijn deze 1 malig te gebruiken of moet je die ook dan gelijk vervangen?
Louis
10 januari 2015 om 13:07 #18268417:thumb Effe een paar offerte’s opvragen incl montage schijven met remblokken, ik heb het gelijk met de Apk gedaan maar dan bij een Bosch garage waar ik altijd kom .
:thumb :thumb10 januari 2015 om 14:48 #18268418zelf ook goede ervaring met bosch service center.
weet niet in welke regio je woont.
misschien is er hier op het forum wel iemand die het wil doen.10 januari 2015 om 16:09 #18268419Hallo allemaal,
Mischien verkeerd uitgelegd.
De prijzen die ze door geven zijn alleen de prijzen van de materialen. dus 90 euro voor 1 remschijf en 75 euro 1 setje remblokken. Dus exclusief montage
Nu kan ik ze met behulp welf wel monteren(althans dat denk ik) maar wat is een goed merk en uiteraard tegen een redelijke prijs en moet je ook gelijk de slijtage indicator vervangen of kan je die hergebruiken.
in ieder geval tot zover bedankt voor het mee denken.
Lopen nu nog 2 offertes.10 januari 2015 om 16:40 #18268420remmen moet je per set vervangen voor / achter dus niet 1 schijf
soms lukt blokken alleen maar als aan de schijven toe bent horen daar nieuwe blokken bij anders maken je oude blokken je schijven stuk.weet niet wat sleutel ervaring is je gaat wel met je remmen aan de slag het gaat wel om je veiligheid !
in de omgeving van den haag hebben we zeg maar een “forum” monteur.
en daar hoor ik veel goede verhalen over prijs en kwaliteit.10 januari 2015 om 17:14 #18268421@theunm wrote:
remmen moet je per set vervangen voor / achter dus niet 1 schijf
soms lukt blokken alleen maar als aan de schijven toe bent horen daar nieuwe blokken bij anders maken je oude blokken je schijven stuk.weet niet wat sleutel ervaring is je gaat wel met je remmen aan de slag het gaat wel om je veiligheid !
in de omgeving van den haag hebben we zeg maar een “forum” monteur.
en daar hoor ik veel goede verhalen over prijs en kwaliteit.inderdaad
anders heb je nog eens kans dat je achterstevoren staat met een noodstop.10 januari 2015 om 20:15 #18268422Je kunt toch gewoon de remschijven en blokken links en rechts voor vervangen.
Je hoeft echt niet de schijven achter te vervangen, als die nog goed zijn.10 januari 2015 om 21:08 #18268423ten eerste niet naar de opel garage gaan en ten 2de als je handig bent zelf vervangen is niet moeilijk
10 januari 2015 om 22:36 #18268424@Stefan662 wrote:
Je kunt toch gewoon de remschijven en blokken links en rechts voor vervangen.
Je hoeft echt niet de schijven achter te vervangen, als die nog goed zijn.Dat bedoelen we ook.
niet 1 schijf.Maar altijd per 2
voor of achterAls links en rechts maar gelijk zijn
11 januari 2015 om 11:17 #18268425Je kunt natuurlijk origineel opel bestellen via de frs webshop. Ik heb nu een jaar of 2,5 Bosch schijven erop, die via winparts besteld. nog altijd prima, met een 2.8 automaat, dus die krijgen wel eens wat te verstouwen.
Grtz
11 januari 2015 om 16:32 #18268416tja maar daar gaat het nu om.
Wat is een respectabele merk met een respectabele prijs.
Als ik kijk op de FSRS webshop kosten de schijven 199 euro./per 2
helaas staat er niet bij wat voor merk.Als ik op mister auto kijkt dan heb je bosch remschijven voor 92.46/per 2
Dit is een aanzienlijk verschil. Ik snap dat mensen hun brood moeten verdienen(dat moet ik helaas ook nog steeds) maar 108 euro kan je toch wel wat leuke dingen voor doen.En dan nog de vraag over het slijtage sensor. is dat een eenmalig kontakt en moet dat dan ook gelijk vervangen worden of is het herbruikbaar?
12 januari 2015 om 01:05 #18268426@LouisBouwman wrote:
tja maar daar gaat het nu om.
Wat is een respectabele merk met een respectabele prijs.
Als ik kijk op de FSRS webshop kosten de schijven 199 euro./per 2
helaas staat er niet bij wat voor merk.Als ik op mister auto kijkt dan heb je bosch remschijven voor 92.46/per 2
Dit is een aanzienlijk verschil. Ik snap dat mensen hun brood moeten verdienen(dat moet ik helaas ook nog steeds) maar 108 euro kan je toch wel wat leuke dingen voor doen.En dan nog de vraag over het slijtage sensor. is dat een eenmalig kontakt en moet dat dan ook gelijk vervangen worden of is het herbruikbaar?
ik heb je hierover een pm gestuurd… de sluit indicator is makkelijk te vervangen en kost niet veel.. je kan kijken of schoonmaken helpt.. anders voor ongeveer een tientje 2 anderen erin doen ( L & R)
mvg tim12 januari 2015 om 08:58 #18268427Slijt indicator zit slechts aan een zijde :thumb
12 januari 2015 om 09:23 #18268428Als ik bij FSRS kijk, kost een originele set schijven met remblokken 209 euro, dus denk toch wel dat dat een scherpe prijs is
12 januari 2015 om 09:25 #18268429@roger rabbit wrote:
Als ik bij FSRS kijk, kost een originele set schijven met remblokken 209 euro, dus denk toch wel dat dat een scherpe prijs is
of fsrs even mailen voor een betere prijs
14 januari 2015 om 08:41 #18268430Uiteindelijk toch gekosten voor de orginele remschijven en blokken.
Als het goed is komen ze vandaag binnen zodat we ze er zaterdag onderkunnen zetten.
Goed contact gehad met FSRS, en uiiteindelijk toch daar besteld. voor een hele schappelijke prijs.
Voor iedereen die mij van antwoorden en advies hebben voorzien een wel gemeend Dank je wel!!Louis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.