kromme remschijven vectra GTS 2.2DTI

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum kromme remschijven vectra GTS 2.2DTI

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    LouisBouwman
    Deelnemer

Hallo,

Helaas ben ik(en de opel garage) tot de conclusie gekomen dat mijn remschijf(LV) krom getrokken is. Tijdens remmen hoor en voel je de slinger in de schijf.

Vanochtend eventjes bij de opelgarage geweest en daar is het kostenplaatje voor 1 schijf ongeveer 90euro en mogelijkerwijs nog de remblokken van 75 euro.(dit is inclusief ouderdomskorting. mijn auto is van 2004)

Aangezien je allebei de kanten tegelijk moet vervangen is dit toch een redelijke kostenpost.

Nou ben ik al op internet aan het zoeken geweest maar er wordt nogal gewaarschuwd voor rommel.

Dus nu de vraag wat is dan geen rommel?

Tevens zit er ook een slijtindicator op. Zijn deze 1 malig te gebruiken of moet je die ook dan gelijk vervangen?

Louis

kadettgte@freeler.nl
      Deelnemer

:thumb Effe een paar offerte’s opvragen incl montage schijven met remblokken, ik heb het gelijk met de Apk gedaan maar dan bij een Bosch garage waar ik altijd kom .
        :thumb :thumb

theunm

zelf ook goede ervaring met bosch service center.

weet niet in welke regio je woont.
          misschien is er hier op het forum wel iemand die het wil doen.

LouisBouwman
          Deelnemer

Hallo allemaal,

Mischien verkeerd uitgelegd.

De prijzen die ze door geven zijn alleen de prijzen van de materialen. dus 90 euro voor 1 remschijf en 75 euro 1 setje remblokken. Dus exclusief montage

Nu kan ik ze met behulp welf wel monteren(althans dat denk ik) maar wat is een goed merk en uiteraard tegen een redelijke prijs en moet je ook gelijk de slijtage indicator vervangen of kan je die hergebruiken.

in ieder geval tot zover bedankt voor het mee denken.
            Lopen nu nog 2 offertes.

theunm

remmen moet je per set vervangen voor / achter dus niet 1 schijf
              soms lukt blokken alleen maar als aan de schijven toe bent horen daar nieuwe blokken bij anders maken je oude blokken je schijven stuk.

weet niet wat sleutel ervaring is je gaat wel met je remmen aan de slag het gaat wel om je veiligheid !

in de omgeving van den haag hebben we zeg maar een “forum” monteur.
              en daar hoor ik veel goede verhalen over prijs en kwaliteit.

sw_reijnders
              Deelnemer

@theunm wrote:

remmen moet je per set vervangen voor / achter dus niet 1 schijf
                soms lukt blokken alleen maar als aan de schijven toe bent horen daar nieuwe blokken bij anders maken je oude blokken je schijven stuk.

weet niet wat sleutel ervaring is je gaat wel met je remmen aan de slag het gaat wel om je veiligheid !

in de omgeving van den haag hebben we zeg maar een “forum” monteur.
                en daar hoor ik veel goede verhalen over prijs en kwaliteit.

inderdaad
                anders heb je nog eens kans dat je achterstevoren staat met een noodstop.

Stefan662
                Deelnemer

Je kunt toch gewoon de remschijven en blokken links en rechts voor vervangen.
                  Je hoeft echt niet de schijven achter te vervangen, als die nog goed zijn.

MONSTERCORSA
                  Deelnemer

ten eerste niet naar de opel garage gaan en ten 2de als je handig bent zelf vervangen is niet moeilijk

sw_reijnders
                    Deelnemer

@Stefan662 wrote:

Je kunt toch gewoon de remschijven en blokken links en rechts voor vervangen.
                      Je hoeft echt niet de schijven achter te vervangen, als die nog goed zijn.

Dat bedoelen we ook.
                      niet 1 schijf.

Maar altijd per 2
                      voor of achter

Als links en rechts maar gelijk zijn

lucas1975
                      Deelnemer

Je kunt natuurlijk origineel opel bestellen via de frs webshop. Ik heb nu een jaar of 2,5 Bosch schijven erop, die via winparts besteld. nog altijd prima, met een 2.8 automaat, dus die krijgen wel eens wat te verstouwen.

Grtz

LouisBouwman
                        Deelnemer

tja maar daar gaat het nu om.

Wat is een respectabele merk met een respectabele prijs.

Als ik kijk op de FSRS webshop kosten de schijven 199 euro./per 2
                          helaas staat er niet bij wat voor merk.

Als ik op mister auto kijkt dan heb je bosch remschijven voor 92.46/per 2
                          Dit is een aanzienlijk verschil. Ik snap dat mensen hun brood moeten verdienen(dat moet ik helaas ook nog steeds) maar 108 euro kan je toch wel wat leuke dingen voor doen.

En dan nog de vraag over het slijtage sensor. is dat een eenmalig kontakt en moet dat dan ook gelijk vervangen worden of is het herbruikbaar?

bart-gsi
                          Deelnemer

@LouisBouwman wrote:

tja maar daar gaat het nu om.

Wat is een respectabele merk met een respectabele prijs.

Als ik kijk op de FSRS webshop kosten de schijven 199 euro./per 2
                            helaas staat er niet bij wat voor merk.

Als ik op mister auto kijkt dan heb je bosch remschijven voor 92.46/per 2
                            Dit is een aanzienlijk verschil. Ik snap dat mensen hun brood moeten verdienen(dat moet ik helaas ook nog steeds) maar 108 euro kan je toch wel wat leuke dingen voor doen.

En dan nog de vraag over het slijtage sensor. is dat een eenmalig kontakt en moet dat dan ook gelijk vervangen worden of is het herbruikbaar?

ik heb je hierover een pm gestuurd… de sluit indicator is makkelijk te vervangen en kost niet veel.. je kan kijken of schoonmaken helpt.. anders voor ongeveer een tientje 2 anderen erin doen ( L & R)
                            mvg tim

gwriemersma
                            Deelnemer

Slijt indicator zit slechts aan een zijde :thumb

roger rabbit

Als ik bij FSRS kijk, kost een originele set schijven met remblokken 209 euro, dus denk toch wel dat dat een scherpe prijs is

theunm

@roger rabbit wrote:

Als ik bij FSRS kijk, kost een originele set schijven met remblokken 209 euro, dus denk toch wel dat dat een scherpe prijs is

of fsrs even mailen voor een betere prijs

LouisBouwman
                                  Deelnemer

Uiteindelijk toch gekosten voor de orginele remschijven en blokken.

Als het goed is komen ze vandaag binnen zodat we ze er zaterdag onderkunnen zetten.

Goed contact gehad met FSRS, en uiiteindelijk toch daar besteld. voor een hele schappelijke prijs.
                                    Voor iedereen die mij van antwoorden en advies hebben voorzien een wel gemeend Dank je wel!!

Louis

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.