Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Krik en driehoek vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2010 om 13:26 #17227286
Misschien een hele domme vraag maar toen ik de vectra kocht zat er niets in de kofferbak zelfs geen reserve wiel.
Ik heb intussen het sleep oogje, de gevaren driekhoek en een orginele krik gekocht, maar ik krijg het er niet in.
Dat wil zeggen aan de rechterkant van de kofferbak heb ik een luikje waar het allemaal in moet maar ik zou niet weten hoe.
Heb het forum al afgezocht en veel gegoogled maar ik kan er niet over vinden, in het boekje van de auto staat het ook niet.
Ik heb het vermoeden dat ik nog iets mis, wat hoort er trouwens allemaal in te zitten, weet iemand dat?Grtz,
Draak18 oktober 2010 om 13:34 #17744451de krik zit met een dikke bout vast geschroefd achter dat luikje rechts.
dat bakje is voor de verbanddoos.18 oktober 2010 om 13:35 #17744452bij mijn vectra (een vectra A) heb ik de reserve wiel en de krik onder de kofferbak vloer liggen, de gevarendriehoek, veiligheidshesje en verbandtrommel heb ik in dat vakje rechts neergelegt.
18 oktober 2010 om 13:37 #17744453Dat is zeker een speciale bout want zoals ik het zie kan dat maar op 1 manier en dat is door de krik heen, aangezien dat een heel stuk is zal dat wel iets speciaals zijn.
Thanxs.
Michel.
18 oktober 2010 om 13:40 #17744454Bij een vectra a zit toch een special bak achter het reserve wiel waar de sleutel en de krik in zitten.
Heb ik vandaag nog gezien op de sloop, goed systeem want dan maak het nooit geen herrie of vlieg door de auto heen.Daar heb ik altijd een hekel aan.
Grtz,
Michel.18 oktober 2010 om 13:45 #17744455Dus Kort samen gevat hoort er in de kofferbak van een Vectra B:
Reserve wiel
Vlinder bout (Kunstof) om het wiel vast te zetten.
Dit alles op de vloer onder de mat.Vakje recht achterin:
Gevaren driehoek
Krik
Langebout om de krik mee vast te zetten?
Verbandstrommel.
Sleep oogje.Verder zag ik op de sloop ook nog een aantal grijze tassen met klitteband overal zat niks meer in, daar hoort vast iets in alleen de vraag is wat?
Grtz,
Michel.18 oktober 2010 om 17:31 #17744456olgens mij op de verbanddoos ken je de wielsleutel kwijt,of hoe noem je dat,om ze los te draaien
18 oktober 2010 om 17:34 #17744457origineel gepost door Draak
Bij een vectra a zit toch een special bak achter het reserve wiel waar de sleutel en de krik in zitten.
Heb ik vandaag nog gezien op de sloop, goed systeem want dan maak het nooit geen herrie of vlieg door de auto heen.Daar heb ik altijd een hekel aan.
Grtz,
Michel.klopt alleen die standaard sleutel ziet er een beetje fragiel uit dus het er nog een extra kruissleutel bij liggen :)
18 oktober 2010 om 18:24 #17744458Bij de Vectra-B (sedan dan he) heb je rechts in de kofferbak een vak.
krik
in dit vak zit de bevestiging voor de krik.
de krik komt met een lange vlinderbout vast, deze bout gaat inderdaad door de krik.
Reserviewiel:
het reservewiel ligt in tegenstelling tot de A vectra met de velg naar beneden gericht, zo heb je ruimte om wat in het reservewiel te leggen.
deze zit vast met een ronde konische platic moer
Sleepoog:
deze komt aan het bakje van de verbandtrommel in het rechter vak.
wielsleutel:
Deze hoor in het gereedschaps zakje in het reserve wiel te liggen.
ik heb ivm de ruimte in het reserve wiel het volgende bij mijn reserve wiel liggen:
– een Oranje en een Geel veiligheids hesje
– startkabels
– Sleepkabel
– gevaren driehoek
– kentekenplaatvoor aanhangen tot 750kg / fietsendragerWillem
19 oktober 2010 om 07:54 #17744459bij de station ligt de krik in het linker vak, maar dit terzijde.
19 oktober 2010 om 08:34 #17744460origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door Draak
Bij een vectra a zit toch een special bak achter het reserve wiel waar de sleutel en de krik in zitten.
Grtz,
Michel.klopt alleen die standaard sleutel ziet er een beetje fragiel uit dus het er nog een extra kruissleutel bij liggen :)
de standaard wielsleutel heb ik dus al een keer getordeerd :jerry
ik zag de verf schuin weg trekken op de kop hahaha.
idd gewoon een kruissleutel halen met maat 17 erop.
die zijn veel sterker en je kunt er veel makkelijker kracht mee zetten.bij mij ligt in mijn reservewiel ook een goeie dikke set startkabels (vrachtwagen kwaliteit) en een sleepkabel . . . en nu ligt tie vol :)
19 oktober 2010 om 09:15 #17744461origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door Draak
Grtz,
de standaard wielsleutel heb ik dus al een keer getordeerd :jerry
ik zag de verf schuin weg trekken op de kop hahaha.
idd gewoon een kruissleutel halen met maat 17 erop.
die zijn veel sterker en je kunt er veel makkelijker kracht mee zetten.bij mij ligt in mijn reservewiel ook een goeie dikke set startkabels (vrachtwagen kwaliteit) en een sleepkabel . . . en nu ligt tie vol :)
haha mijn pa ook met zijn sleutel :P weet niet of het slechter materiaal is als bij de vectra A maar ik gok het er maar niet op :D
19 oktober 2010 om 09:21 #17744462zullen wel dezelfde zijn aangezien ze bijna 30 jaar dezelfde wielbouten maat 17 hebben gebruikt
is van dat dunnen pisbakkenstaal
19 oktober 2010 om 09:24 #17744463origineel gepost door sw_reijnders
zullen wel dezelfde zijn aangezien ze bijna 30 jaar dezelfde wielbouten maat 17 hebben gebruiktis van dat dunnen pisbakkenstaal
haha hebben we in ieder geval geen uri geller nodig om hem te verbuigen :jerry
19 oktober 2010 om 18:12 #17744464Hehe, zal bij een Astra F wel precies de zelfde sleutel zijn geweest. Echter was hij bij ons al kapot voor de de 2e moer los hadden:hmmz. Beetje jammer, gelukkig nog wel een sterke kruissleutel in de ‘hulp wagen’ liggen.
19 oktober 2010 om 19:38 #17744465Om ruimte te krijgen in de kofferbak, heb ik mijn sleepoog in het dashboardkastje gelegd.
Komt eigenlijk omdat ik tijdens een vakantierit met overvolle kofferbak weggesleept moest worden…………Appie
19 oktober 2010 om 19:42 #17744466origineel gepost door AppieWik
Om ruimte te krijgen in de kofferbak, heb ik mijn sleepoog in het dashboardkastje gelegd.
Komt eigenlijk omdat ik tijdens een vakantierit met overvolle kofferbak weggesleept moest worden…………Appie
op zo’n moment ben je blij dat je je sleepoog niet onder de bagagevloer hebt :D
21 oktober 2010 om 11:03 #17744467origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door AppieWik
Om ruimte te krijgen in de kofferbak, heb ik mijn sleepoog in het dashboardkastje gelegd.
Ik had in 12 jaar nog nooit een lekke band gehad , kon ook niet bij het reservewiel komen want ik had de kofferbak altijd vol met audio . Als we ver moesten rijden had ik altijd een losse kruissleutel en winterband+ velg achter de stoel staan .
Tot ik mijn GTS net had , kofferbak vol bagage en ja hoor voor het eerst in 12 jaar een lekke band :( sta je dan op de vluchtstrook met alle bagage in de berm :swear
21 oktober 2010 om 17:13 #17744468origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door AppieWik
Bij de Vectra-B sedan / hatch ligt ie ook niet onder de bagage vloer als deze netjes op zijn plek hangt.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.