krijg spanningsveer niet goed terug geplaats dynamo

Forumindex Forums Modellen Corsa krijg spanningsveer niet goed terug geplaats dynamo

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    radio749
    Deelnemer

Na jullie tips bleek inderdaad de dynamo van onze Opel Corsa defect te zijn.
      Deze is inmiddels vakkundig gerepareerd.
      Maar nu komt het volgende probleem: ik krijg de spanningsveer niet goed gemonteerd.
      dat wil zeggen, ik krijg het boutje om de veer vast te zetten met geen mogelijjkheid erin.
      Door de kracht van de veer draait de bevestiging iets en eigenlijk moet hij ook iets naar boven en wie weet ook een stukje opzij.
      Kortom, de bevestiging op de veer zit niet goed voor het gat.
      Daar ik dit allemaal gewoon thuis doe en onder de auto lig heb je niet echt de kracht, ruimte om iets te doen.
      Daarbij geen speciaal gereedschap aanwezig (als dat nodig zou zijn)

Mijn vraag aan jullie is: hoe pak ik dit aan.
      Ik monteer eerst de dynamo met beide bouten erdoor
      vervolgens de riem erom heen en dan de veer spannen die ik op het blokje zet. (hij blijft dan hangen (onder spanning) op de uitsparing)

Maar dan de bout erin !!!!!!!

Peter

Jurgen
      Deelnemer

dat was idd ook een kutklus bij de corsa van m’n ouders. Ik heb toen die veer in de bankschroef in elkaar gedrukt en kon toen ergens een spijker tussen drukken zodat ie in ingeveerde stand bleef staan. Was een flink gemartel hoor en kijk uit dat ie niet los schiet.

richardschaeks
        Deelnemer

veer in bankschroef met een stukje staaldraad door het midden, bankschroef dicht draaien(veer komt op spanning) staaldraad en elkaar knopen met een tang en stevig aantrekken, bankschroef los, veer blijft lkkr op spanning zitten, veer inbouwen, staaldraad overknippen en ertussenuit viool-en en klaar!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.