krijg multieriem of v riem niet over de rollen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) krijg multieriem of v riem niet over de rollen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    morice
    Deelnemer

ik heb een zafira b 2007 1900 cdti met airco
      is met automatische spanner,deze wordt terug gedraaid en vergrendeld ok maar de riem lijkt wel alsof het er niet oppast ik kom2 cm te kort,is er een manier om deze erop te krijgen of,is juist dezelfde type riem als de oude.
      ik weet geen raad meer,zou toch makkelijk moeten gaan met automatisch spanner voor te vergrendelen.

Dolby
      Deelnemer

Heb je echt de juiste riem onderdeel met Airco. Want de riem zonder airco is volgens mij korter. En dat zou dit probleem kunnen verklaren.
        Of je hebt de riem ergens verkeerd geplaatst. Zoeken even op internet naar een foto hoe bij jouw type motor de riem moeten worden gemonteerd.

Famempeters

de riem van een zonder Airco ik weet niet of de B geleverd is zonder is een paar cm korter .maar heb je een omleg fout dan ge je de bietenbrug op en past de riem niet . ik maak altijd ff een krabbeltje op een stukje papier met de loop van de riem .

dus kijk ff op Google dan vind je die loop wel .

morice
          Deelnemer

tot my07 en vanaf my08 wat wil dit zeggen auto’s tot…
            vanaf chassisnummer wordt er ook vermeld ,welek cijfers moet je kijken?

morice
            Deelnemer

probleem opgelost,ik kreeg de riem uiteindelijk erop ,zoals jullie gezegd hdden,de loop van de riem was niet goed.
              ik heb riem nr contitech 6pk1370 gebruikt je hebt ook 6pk1380 ,de oude die er op was ,is 6 pk 1370 maar ,je krijgt ze wel op maar toch met een beetje moeite,is dit normaal of zou ik 691380 nemen is 1 cm langer.
              lukt wel met dit 6pk1370 maar toch vraag ik me af ,is dit normaal dat het met een beetje moeite erop gaat.
              nog 1 ding,ik heb de spanrol vervangen en de andere maar deze kwamen met bouten geleverd.
              de spanrol bout was binnenkant voorzien met plastic rondel zodat denk ik bout op zijn plaats blijft bij het monteren op de blok.
              Zou deze verwijderd moeten worden of is niet nodig anders had skf ze niet bijgeleverd denk ik.
              onderdeel nr is skf vkm 32046.
              want ik twijfel zou ik terug demonteren en de plastik rondel ertussen uithalen,heeft enig nut dat het de bout op zijn plaats houdt als je ze op zijn plaats brengt op blok.

morice
              Deelnemer

type fout 691380 zou 6p1380 moeten zijn

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.