krijg mijn velg niet los!!!

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) krijg mijn velg niet los!!!

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    crossagek

orginele corsa B gsi velgen hebben ook dit systeem , dus mocht je sleuteltje wel dusdanis beschadigd zijn dan kun je in die hoek ook een andere zoeken ;)

RISL
      Moderator

@joop1970 wrote:

Juist met een momentsleutel niet. Het is niet alleen koppel wat je op de bout zet, zon bout rekt ook. Met vet erop kom je later aan je moment, je draait de bout dus vaster en kan de bout teveel uitrekken waardoor hij plastisch kan vervormen/breken

Beetje late reactie, maar inderdaad, een gesmeerde bout moet je op een ander moment aantrekken dan een niet-gesmeerde bout als je hetzelfde wilt bewerkstelligen.

Klopper

@combo c tour wrote:

en wat zou ik aan de schroefdraad van dat boutje en mijn wielbouten kunnen smeren??
          heb bij sommige koper vet en sommige grijs vet gezien.
          maar de vraag is nu welke de juiste is.

Schoonmaken, niet invetten… Schroefdraad van de bout schoonmaken met een staalborstel, andere schroefdraad met een tandenborstel… En natuurlijk remmenreiniger gebruiken ;)

combo c tour
          Deelnemer

@corssagek en klopper,

bedankt voor jullie tips.

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.