Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Krijg de manta niet meer gestart
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2011 om 14:35 #17239672
Hallo,
ik heb net even een heerlijk ritje gemaakt met de manta met mijn vader. Op een lange weg hebben we hem redelijk lekker op gang gekregen en hem lekker in zijn toeren getrapt (100km/h in zin 3e versnelling)
Toen we de oprit indraaide liet mijn vader hem wat te lang in zijn twee staan > te laag toeren tal > motor valt stil. Maar daarna kregen we hem ook niet meer gestart dus we hebben hem De oprit op moeten duwen.
We waren het iet wat moeizame starten (snelle nokkenas) wel gewend, maar nu krijgen we hem helemaal niet meer aan de gang. Iemand van jullie een idee?
Thanks!
17 december 2011 om 15:13 #17900484Even terug naar de basis:
Krijg je een vonk?
Krijg je brandstof?
Klopt de kleptiming?
Is er nog compressie?
17 december 2011 om 16:07 #17900485@joelvereycken wrote:
Hallo,
ik heb net even een heerlijk ritje gemaakt met de manta met mijn vader. Op een lange weg hebben we hem redelijk lekker op gang gekregen en hem lekker in zijn toeren getrapt (100km/h in zin 3e versnelling)
Toen we de oprit indraaide liet mijn vader hem wat te lang in zijn twee staan > te laag toeren tal > motor valt stil. Maar daarna kregen we hem ook niet meer gestart dus we hebben hem De oprit op moeten duwen.
We waren het iet wat moeizame starten (snelle nokkenas) wel gewend, maar nu krijgen we hem helemaal niet meer aan de gang. Iemand van jullie een idee?
Thanks!
Niet meer gestart.
Accu kaput?, opladen, doormeten, vervangen?
Controle dynamo.
Of is het aanslaan?17 december 2011 om 16:15 #17900486Bekijk eerst ff of de motor nog wel op tijd staat, denk dat je ketting een sprongetje heeft gemaakt tijdens de lagen toeren/uitval.
17 december 2011 om 22:47 #17900487kromme kleppen !!!!!!!!
17 december 2011 om 22:56 #17900488brandstof pomp?
benzine op? :sleeping
filter benzine verstoptvaak een klein ding
had zelf vocht in de carburateur liep mooi niet meer na een stukje rijden
zou eerst eens kijken of ie wel benzine krijgt en of ie vonkt [bobine bvb] voor je alles los gaat halen
suc618 december 2011 om 18:43 #17900489Contact puntjes? Heb het zelf ook eens gehad op een afrit. Vergeten vet aan de de nok te doen. :( :(
21 december 2011 om 23:26 #17900490en doet ie het al :wtf
22 december 2011 om 08:39 #17900483Helaas doet ie het nog niet. Mijn vader vermoedt accu/dynamo problemen. Even snel een acculader scoren en dan verder kijken wat ie doet.
23 december 2011 om 16:35 #17900491Ik heb misschien de oorzaak van het probleem gevonden
Ik was met mijn domme hoofd vergeten de aanstekerplug van een neonbalkje er uit te halen, die heeft er weken lang in gezeten, Hij brandde weliswaar niet, maar zou dit toch de reden kunnen zijn? Dat hij toch de accu heeft leeg getrokken?
Hij viel wel pas stil na het rijden, of kan dat toeval zijn?
23 december 2011 om 17:17 #17900492als accu leeg was geweest door die neon had ie ook niet gestart
dus dat lijkt me sterk3 januari 2012 om 09:59 #17900493hier ook start probleempje
allé hier gaan we weer……
oudejaarsavond: start de manta om warm te draaien…kom 5min later buiten…ligt stil
terug gestart,vertrek 200m verder prutprut…stil en wilt niet meer aanslaan…ruik enkel benzine…
kijk onder motorkap,stekker achterop injectie is uitdag later: start ik hem zonder probleem,5min draaien…zelf stilgelegd…. wil 1u later vertrekken…nougabolle!!!
wil niet aanslaan…1u later start hij weer normaal,ik onmiddelijk vertrokken…
10km goed gas gegoven,stil leggen,starten allemaal geen probleem….vanmorgend: start ik hem,staat even te draaien…prutprutprut
wil niet meer aanslaan,enkel af en toe effe stotteren 2a3sec. ruik wel benzine…
nu die stekker achterop injectie wat is deze eigenlijk,want als hij draait en ik trek die uit gebeurt er niks…is dit gewoon samenloop van omstandigheden..?
iemand idee..krijg er nog iets van…ontsteking
heeft hij anders start of pruttelt hij niet,benzine ook want die ruik ik duidelijk na even starten….
Molbatterij is nog sterk genoeg,draait mooi “als” hij start,rijden ook normaal…
3 januari 2012 om 13:59 #17900494Die stekker achter op je inlaatcollector? Als ge die bedoeld : dat is de koudstartinjector. Die word aangestuurd
door één van die temperatuursensors op je thermostaathuis, één van die is een thermotijdschakelaar.
Als de koudstartinjector blijft inspuiten verzuipt hij natuurlijk. Je kan deze injector testen door die 2 vijskes d’r af te draaien
en met een potje om de naft op te vangen. Maar pas op voor het brandgevaar! Je kan ook de benzineleiding er af doen en deze
afsluiten en dan testen of hij beter draaid.
Verder: Kan ook aan je stuurrelais liggen, da zwart dooske op je linkse binnengardebou achter de luchtmassameter.
Maar zoals postbusmanta reeds vermelde: beginnen aan de basis: staat je ontsteking tiptop?
En over wat voor Manta gaat het?3 januari 2012 om 14:41 #17900495manta B 2L 8v…. kan ik niet gewoon die stekker(achterop injectie) uittrekken dan voor te testen of het dit is? zonder draait en rijd hij normaal perfekt dan…wil maar lukken dat eerste keer dat hij stilviel deze stekker plots was uitgeplugd :shock:
technisch ben ik niet de handigste :D maar ontsteking enzo zou normaal moeten juist staan aangezien ik er al hele tijd gewoon mee rijd en er niks aan veranderd is…hij start ook gewoon draait goed…;enkel valt hij stil na een tijd en dan ist gedaan voor de komende 2uur.
3 januari 2012 om 15:23 #17900496Als je stilvalt moet je direct eens proberen of je nog een goede vonk hebt, je neemt een
goede bougie en trekt direct een kabel los, bougie d’r op en tegen het blok houden en starten. (pas op voor electrocutie)
En kapotte bobijn heeft de eigenschap om koud beter te draaien.
Is het een vise-platinne-ontsteking of een electronische? Bij vise-platinnekes gaat de condensator al eens kapot.3 januari 2012 om 16:13 #17900497morgen eens testen dan….
is electronische ontsteking (denk ik :hmmz ),bobijn is ook maar een 3maand oud…
morgen weet ik meer,hij staat niet thuis momenteel…
thx alvast :thumbup
3 januari 2012 om 20:15 #17900498En als je electronische ontsteking hebt…………….heb je dan ook een bobine welke voor electronische ontsteking bedoeld is?
Er zit namelijk verschil in bobines.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.