Krassenverwijdering metallic lak!

Forumindex Forums Modellen Astra Krassenverwijdering metallic lak!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    rene1

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede krassenverwijderaar voor mijn Astra G zilvermetallic!!!!

Weet iemand toevallig welke echt goed is en dus effectief zijn werk doet?

Het zijn oppervlakkige krassen(jes)

Prijs speelt geen rol!!

Groetjes,
      rene1.:agent

Baas J.
      Deelnemer

Prijs speelt geen rol? Overspuiten :D

H_essel

Meguiar’s heeft er altijd top spul voor.

Home

belgium turbo
          Deelnemer

Commandant (GROENE POT) kan je er makkelijk mee weg polieren , daarna met meguiars nog eens overgaan.

dennis121

[rquote=1920684&tid=147041&author=rene1]Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede krassenverwijderaar voor mijn Astra G zilvermetallic!!!!

Weet iemand toevallig welke echt goed is en dus effectief zijn werk doet?

Het zijn oppervlakkige krassen(jes)

Prijs speelt geen rol!!

Groetjes,
              rene1.:agent[/rquote]

wat Baas J. zegt is absoluut het beste :P overspuiten…maar beetje prijzig omdat de krassen toch terug komen…

Meguairs is duur en lang niet zo effectief als andere producten….
              Commandant is al helemaal erg omdat dit te grof is en marring achter laat..

Wil je een auto GOED van de krassen afhelpen moet je polijsten..
              En dan geen Scratch-X of commandant erop poetsen maar met een degelijk poetsmachine…
              Ikzelf detail auto’s ook regelmatig en zo haal je meestal tot 95% van de lakdefecten weg..

Een fulldetail is dus wat je nodig hebt om de krassen van je auto weg te halen ;)

H_essel

Dennis121.
                Wat jij zegt. Meguairs is echt super goed. En is beter dan die andere troep.

robert_corsa

mequiers is gewoon leuk, maar niet goed, ook niet super goed, je kan er makkelijk je auto mee onderhouden. maar mequiers behoort bij lange na niet aan de top.
                  enige wat goed is, vind ik, is hun bandenzwart en dat goedje om je velgen mee schoon te maken.
                  hot shine tire shine, en all weel cleaner.

Heb verder alles van meq, klei, paint cleaner, polisch, wax, swirl x, quick detailer en nog een aantal goedjes, maar wil je je auto echt goed hebben, moet je kijk naar andere merken, zoals poor boys.

kleine krasjes weghalen kan trouwens via een polijstmachine en een goede polisch.

dennis121

[rquote=1920817&tid=147041&author=H_essel]Dennis121.
                    Wat jij zegt. Meguairs is echt super goed. En is beter dan die andere troep. [/rquote]
                    ik zeg juist dat meguairs NIET zo super is :P
                    Het spul is duur!

Tis ook zeker niet slecht maar je betaald voor de naam omdat Meguairs de enige bekende is..
                    Kijk maar is naar “Poorboys World”
                    veel beter spul en STUKKEN goedkoper!

didi
                    Deelnemer

http://www.detailed.be

superadres en zij kunnen je zeker verder helpen met vragen, producten en dergelijke

Oenatje
                      Deelnemer

[rquote=1920807&tid=147041&author=belgium turbo]Commandant (GROENE POT) kan je er makkelijk mee weg polieren , daarna met meguiars nog eens overgaan.[/rquote]

NIET DOEN,

staat zelfs op de pot dat het niet geschikt is voor metallic lakken, daarvoor moet je nr 5 hebben

met 4 poets je de blanke lak dof

wesley015
                        Deelnemer

De polish lijn van 3M is het beste van allemaal.
                          Helaas is dat allen voor profesioneel gerbuik verkrijgbaar.

@ Dennis121
                          Wat bedoel je met “krassen komen terug”?

dennis121

[rquote=1920935&tid=147041&author=wesley015]De polish lijn van 3M is het beste van allemaal.
                            Helaas is dat allen voor profesioneel gerbuik verkrijgbaar.

@ Dennis121
                            Wat bedoel je met “krassen komen terug”?[/rquote]

Ik heb laatst mijn hele auto gepolijst en hierna was die zo goed als krasvrij…
                            Inmiddels zitten er toch weer Swirls op (lichte krassen)…
                            Komt van stof/vuil etc. etc….

Klanderman

3M is echt niet het beste van allemaal. Ik gebruik het spul op mijn werk maar prive ga ik voor het polijstmiddel van Rafinni. Ik vind dit echt klassen beter dan de spullen van 3m of Cartec wat bij de meeste autobusbedrijven wordt gebruikt.
                              En kleine krasjes/swirls zoals Dennis121 zegt zijn niet te voorkomen. Als je de auto gebruikt zul je altijd krasjes krijgen. Alleen zijn deze krasjes simpel weg te krijgen met een goede polijstmachine en polijstmiddelen.
                              Als ik jou was zou ik de auto gewoon eens bij een goede detailer langs brengen en die haalt al die krasjes er met gemak voor jou uit.

Niekos

Er is ook een mogelijkheid om het uit te besteden, of om het zelf te doen http://www.rncarcleaning.nl je kunt ook altijd u2uen voor meer informatie.

rene1

Mensen bedankt voor jullie uitgebreide adviezen!

Ik zal spoedig een keuze maken op welke wijze ik de krassen ga behandelen.

Ik denk dat ik Poor Boys eens ga uitproberen.

Ik weet ook wel dat je de auto niet helemaal krasvrij zult houden en/of deukvrij,maar je kunt de auto wel keurig blijven onderhouden!!

Een auto kost nu eenmaal geld toch?

Gr.rene1:D

Astra1.6sport

bij mij op het werk word gepolijst met 3m producten die zijn echt goed op te polijsten.
                                    en daarna met protech overheen is je lak weer flink opgefrist. voor protech lakverzegeling geeft mijn collega 5 jaar garantie! protech kost alleen een vermogen:P

Klanderman

Voor de echte detailer is een Protech behandeling als vloeken in de kerk;)

kadett-supreme
                                      Deelnemer

Protech / Cartec wordt inderdaad door garagebedrijven vaak gebruikt omdat dit middel ‘n snel resultaat geeft met minder inspanning. hierin zitten ook heel veel “fillers”, die krassen op het eerste oog opvullen en ziet er dus leuk uit in de showroom. na ‘n paar weken gaat dit weer weg en komen de krasjes terug…..

wat het beste polijstmiddel is, is voor iedereen en voor elke auto anders. meguiars heeft goed spul, maar is prijzig. Poorboy’s world is zeer goed spul en bovenal fijn omdat je het in de volle zon kan gebruiken. dit product heeft als meerwaarde tov de oude vertrouwde commandant, dat de polijstkorrel afgebroken wordt en je zo dus minder “schade” kan toerichten met polijsten. je haalt immers elke keer met polijsten ‘n stukje van je lak weg…..

elke auto heeft ook andere hardheid van lak. voor bijv. audi, vw etc, waar hardere lakken zijn toegepast, heb je vaak met poorboys niet genoeg bite. hiervoor zal je de Monello lijn (raffini inizo, mezzo en finale) moeten hebben of mezerna.. er zijn nog veel meer merken, die voor iedereen persoonlijk beter kan zijn.

1 ding is zeker…. als je met ‘n grover polijstmiddel aan de gang moet, volstaat het niet alleen met dat middel.. je zal hierna nog moeten gaan afbouwen met minder grove middelen in 2 of 3 stappen, net als dat je dat moet doen met schuren, alvorens het gespoten gaat worden. en zorg dat je ‘n goede wax gebruikt na het polijsten (en nog beter, de lak even voeden met ‘n glaze VOOR de waxlaag)

wesley015
                                        Deelnemer

@Klanderman wrote:

Voor de echte detailer is een Protech behandeling als vloeken in de kerk;)

:shock:
                                          Maar toch bied elke detailer het aan. :wink:

kadett-supreme
                                          Deelnemer

nee hoor… ik detail toch ook heeel wat auto’s… maar dat komt er bij mij niet in…..

nog even terugkomend op de krassen, want dit gaat meer ‘n merkdiscussie worden hier…… over het algemeen is het zo, dat als je het gedeelte van de auto waar de krassen zitten nat maakt en de krassen zijn (nagenoeg) niet zichtbaar, dan is er met polijsten vaak nog wat aan te doen. als het witte van de grondlak er al doorheen te zien is, tja… dat zegt genoeg….. maar dan nog is het vaak nog wel beter te maken met ‘n lakstift, sateprikker en ‘n polijstmachine. natuurlijk behaal je nooit het resultaat van opnieuw spuiten. maar ja.. dan ben je vaak ook meer dan het 10 voudige kwijt……

opel-mark
                                            Deelnemer

@kadett-supreme wrote:

Protech / Cartec wordt inderdaad door garagebedrijven vaak gebruikt omdat dit middel ‘n snel resultaat geeft met minder inspanning. hierin zitten ook heel veel “fillers”, die krassen op het eerste oog opvullen en ziet er dus leuk uit in de showroom. na ‘n paar weken gaat dit weer weg en komen de krasjes terug…..

wat het beste polijstmiddel is, is voor iedereen en voor elke auto anders. meguiars heeft goed spul, maar is prijzig. Poorboy’s world is zeer goed spul en bovenal fijn omdat je het in de volle zon kan gebruiken. dit product heeft als meerwaarde tov de oude vertrouwde commandant, dat de polijstkorrel afgebroken wordt en je zo dus minder “schade” kan toerichten met polijsten. je haalt immers elke keer met polijsten ‘n stukje van je lak weg…..

elke auto heeft ook andere hardheid van lak. voor bijv. audi, vw etc, waar hardere lakken zijn toegepast, heb je vaak met poorboys niet genoeg bite. hiervoor zal je de Monello lijn (raffini inizo, mezzo en finale) moeten hebben of mezerna.. er zijn nog veel meer merken, die voor iedereen persoonlijk beter kan zijn.

1 ding is zeker…. als je met ‘n grover polijstmiddel aan de gang moet, volstaat het niet alleen met dat middel.. je zal hierna nog moeten gaan afbouwen met minder grove middelen in 2 of 3 stappen, net als dat je dat moet doen met schuren, alvorens het gespoten gaat worden. en zorg dat je ‘n goede wax gebruikt na het polijsten (en nog beter, de lak even voeden met ‘n glaze VOOR de waxlaag)

die rotzooi zat bij onze auto er ook op, in de showroom zag het er strak uit, helaas bij het afspoelen na een week merkte we het al, gewoon water eroverheen en schuim zien, na de wasbeurt zag je op de motorkap allemaal steenslag wat dus met een soort protech filler was weggewerkt voor de verkoop :argue

Balen

Van het Ende Customs

Ikzelf ben erg te spreken over Auto-Glymm.
                                                Maar idd, merken zijn persoonlijk.

Maar een advies van polijstmiddel en machine is leuk, maar wie gaat die kras eruit polijsten.
                                                Dit doet een leek niet zo maar ff….
                                                voor je het weet is dat (witte) krasje een (grotere) witte vlek, omdat je door de lak heen gepoetst bent.
                                                Beste zou zijn om auto te laten polijsten door een prof. en vervolgens zelf het onderhoud goed te doen.

Succes!

Astra1.6sport

protech is toch wel een goed spul vind ik maar probleem is bedrijven gebruiken het niet zoals ze bedoeld zijn voor de autos die ze behandelen. ik heb het zelf ook gedaan alleen met 3 stappen en het werkt toch nog goed en naar 2 maanden heb ik nog steeds niks te klagen over het resultaat. alleen moet je je auto vaak bijhouden om het resultaat ook te behouden. ik was mijn auto minimaal 1 keer per week en moet zeggen dat het protech toch geen slecht middel is vergeleken met de andere varianten wax wat ik op het werk gebruik.

wesley015
                                                  Deelnemer

Wanneer je protech goed gebruikt dan is het een top product.
                                                    Het ligt eerder aan de poetser dan aan het product.
                                                    Maar iedereen zijn mening. :)

jblfreak
                                                    Deelnemer

@wesley015 wrote:

Wanneer je protech goed gebruikt dan is het een top product.
                                                      Het ligt eerder aan de poetser dan aan het product.
                                                      Maar iedereen zijn mening. :)

hier ben ik het mee eens

cartech gebruikt me maatje ook geregeld en werkt ook echt goed

als je maar weet hoe je t moet gebruiken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.