Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › krakende/knakkende deuren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2011 om 19:00 #17244635
Hallo Allemaal,
Misschien is deze vraag al een paar keer gesteld, maar ik stel hem toch…
Als ik de deuren van mijn Corsa B open en dicht doe dan gaan ze kraken/knakken.
Is hier een oplossing voor?
Afgelopen zomer hebben ze bij de opeldealer al nieuwe deurpinnen/pennen er in gezet, toen was het heel even weg, maar nu helaas weer terug.
Ook zijn ze regelmatig ingevet, gesprayd, maar het is allemaal van tijdelijk aard.Iemand nog een optie?
Gr Miranda
28 december 2011 om 19:13 #17964976Hoi Miranda, als je de deur openzet dan zie je tussen de scharnieren een torx bout zitten, hiermee zit de deurvanger vast.
Draai deze een klein beetje los zodat de deurvanger een beetje kan schuiven (moet wel stroef schuiven), maak dan de deur een paar keer open en dicht.
Dan zet je de torx bout weer lekker vast.Veel kans dat je kraken/knakken weg is omdat de deurvanger wat “gedraait” heeft gezeten knakte/kraakte deze.
28 december 2011 om 19:57 #17964977Oke zal het proberen, bedankt in ieder geval.
28 december 2011 om 22:17 #17964978Hai,
als het goed is zit er een witte plastic bus tussen de portiervanger en de bevestiging aan je carrosserie. Deze zijn meestal de oorzaak van het knakken. Bestel een paar nieuwe, kost geloof ik nog geen 2 euro voor 4 en dan zal het waarschijnlijk weg zijn.
Groet Marvin
28 december 2011 om 22:46 #17964979Oke zal ff kijken wat er precies zit…
30 december 2011 om 19:04 #17964980Let niet op de viezigheid :-? , maar zo zien mijn scharnieren eruit…
Dat pinnetje, is dus van de zomer vervangen bij de opel-dealer, maar dat heeft maar even gewerkt.
Als ik de deur open en dicht doe, dan gaat het pinnetje op en neer..Is hier dan nog een oplossing voor om dat knakken/kraken tegen te gaan?
30 december 2011 om 20:21 #17964981De gaten van de deurstijl en van de deurvanger zijn door slijtage niet meer even groot. Door deze speling hoor je het tikken.
Pennetje er uit halen dan met een setje boortjes controleren welke maat er nog net past in de deurvanger en in de stijl. Dan alle gaten 0,5 mm groter uitboren (een maatje groter dan het grootste boortje wat nog paste). Hiervoor heb je wel een haakse boormachine nodig. Dan zijn alle gaten weer mooi rond en even groot.
In het pennetje zit een kartelrand van onder naar boven. Deze moet je een beetje openbuigen ter compensatie van de iets grotere gaten. Dan kan het pennetje weer gemonteerd worden en is het tikken verleden tijd.30 december 2011 om 21:02 #17964982dacht dat hier van die mooie plastic ringen voor waren? om op te vullen zegmaar.
je kan nog een dik vettig middel gebruiken, kogellager vet ofzo
31 december 2011 om 09:48 #17964983AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook last van, bij zowel de Astra als bij de Corsa.
Ook de vorige 2 Astra’s hadden het.Maar het is dat kleine metalen pinnetje???
31 december 2011 om 20:09 #17964984Gewoon een m8 boutje halen met 2 nylon ringen, een veerring en een borgmoer. allemaal deze maat. Vervang het pennetje aan beide kanten door deze constructie en het geknak is over. De tigra en corsa c gebruikt een ander systeem, past niet op een corsa B. Opboren is ook lastig, je kan je boormachine er niet recht opzetten.
1 januari 2012 om 10:25 #17964985Bij de Astra gaan deze pinnentjes vaak ook knakken tijdens rijden..
Vervangen of opwijden van de pinnetjes maken dat het wegbijft voor een tijd.
Willem
1 januari 2012 om 10:33 #179649861 januari 2012 om 10:37 #17964987Als je bij de Astra-F alleen de Deurvanger al ruimte heeft op het boutje, blijft deze knakken tijdens rijden, daar heb je bij de Corsa geen last van.
had er wel last van toen ik bij de Astra nylon Ringen er tussen met een M8 boutje, bleef gewoon knakken tijdens rijden, heb er toen maar een nieuw origineel pennetje ingezet, en was ie wel stil.Willem
1 januari 2012 om 10:49 #17964988Ok, ja bij mijn corsa blijft het boutje stil staan als je de deur open doet. Het gelaste deel op de stijl het wel wat speling dus als je de moer niet strak genoeg aandraait kankt hij nog steeds, vandaar een veerring en een borgmoer erop. (ook weer niet te strak anders sloop je op lange termijn het gelaste gedeelte.
Ik vind het systeem van een corsa C wel wat duurzamer, is ook in zijn totaliteit te vervangen. Als je dit sloopt ben je lekker……
1 januari 2012 om 10:54 #17964989Bij mijn Combo is het deel aan de Stijl al afgescheurd geweest, en weer gelast….
Nieuw pennetje erin, en gaat weer als een malle…
Willem
1 januari 2012 om 19:45 #17964990Dus, wat is nu de beste oplossing en hoe weet ik nu wat ik nodig heb?
En waar kan ik dat weg halen?:hmmz
1 januari 2012 om 20:01 #17964991Wat Joop aandraagt is een prima oplossing…
je kan ook gewoon een nieuw pennetje halen, dan werkt het voorlopig ook weer goed…
Pennetje kan je bij de Dealer halen, en het boutje en Nylon ringen kan je wel bij de betere ijzerwarenzaak halen.
Willem
1 januari 2012 om 20:17 #17964992Als je dat grijsachtige pennetje bedoeld bij mijn foto’s die zijn afgelopen zomer vervangen, hooguit een week was het goed, en daarna begon het weer..
Dan kan ik beter dus voor die andere oplossing gaan…1 januari 2012 om 20:43 #17964993Dat probleem had ik ook, ook de tip van wim (het pennetje opwijden) werkte maar even. Ik zou het boutje proberen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.