krakende zitting bestuurdersstoel vectra gts

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum krakende zitting bestuurdersstoel vectra gts

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    redhead01
    Deelnemer

hallo,

Ik irriteer me mateloos aan het piepende geluid wat weg komt uit de zitting van de bestuurdersstoel.

Inmiddels heb ik de stoel al een keer in de hoogste stand gezet en alle scharnierpunten ingespoten met siliconenspray, wat echter niets geholpen heeft.

‘k Heb het idee dat het piepen echt door de veren van de zitting komt.

Wie weet hoe ik de bekleding eraf kan halen?

jraaf
      Deelnemer

Alles los klippen en onthouden hoe ‘t vast zat. Het is een monnikenwerkje maar wel te doen.
        Je begint onder aan de achterkant.

Groet jraaf

redhead01
        Deelnemer

Is het makkelijker om de hele stoel eruit te pakken?

jraaf
          Deelnemer

Ja, veel makkelijker.

Achter 2 bouten er uit. Stoel zo klein mogelijk maken en dan er uit.
            Veel makkelijker king:

Groet jraaf

CAlberts
            Deelnemer

Ik heb het ook, maar heb niet het idee dat het in de stoel zelf zit hoor… Als ik de schanieren inspuit met Interflon Fingrease, is het even weg, maar komt wel weer terug…. :(

redhead01
              Deelnemer

ik heb alle scharnieren ook ingespoten, maar kraken/piepen blijft.
                volgens diverse personen zit het in de veren van de zitting.

als ik de stoel eruit gehaald heb en ingespoten zal ik laten weten of het werkt ja/nee.

midnight black
                Deelnemer

Probleem heb ik ook bij mijn Zafira, mijn oplossing is vooralsnog stil blijven zitten ;) Maar stoel gaat er volgende week uit dan zal ik eens kijken.
                  De vering is bereikbaar aan de onderkant dus hoef je niet heel je stoel te slopen, ik denk dat het geluid komt van waar de veer in het metaal van het frame haakt. Oplossing misschien om daar wat isolatietape tussen te doen. Let met het demonteren van de stoel op ivm de airbag/gordelspanner die er in zit!

redhead01
                  Deelnemer

Er zit 1 grote stekker aan de onderzijde, deze, samen met 2 bouten aan de achterzijde zijn toch voldoende om de stoel de demonteren?

wagnas
                    Deelnemer

@redhead01 wrote:

Er zit 1 grote stekker aan de onderzijde, deze, samen met 2 bouten aan de achterzijde zijn toch voldoende om de stoel de demonteren?

Ik weet van Corsa B stoelen verwijderen dat je de stekker/aansluiting onderaan de stoel in een soort veiligheids pin/lock ding moet zetten (was het een rood clipje?) alvorens alles los te maken. Anders klapt de veiligheidssluiting van de gordels nogsteeds.

Mischien moet dit zo ook bij Vectra C?

sjoerdie
                      Deelnemer

dat klipje maakt geen donder uit hoor, nog nooit erin gezet, en nog nooit is ie geklapt.

pas toen het geheel op et vuur lag klapte ie…. :jerry

midnight black
                        Deelnemer

De gordelspanners van een Corsa B zijn mechanisch: met behulp van een voorgespannen veer die door een bepaalde schok wordt geactiveerd, dat clipje verhinderd dat ie kan worden geactiveerd! De Vec C heeft elektronisch aangestuurde gordelspanners, als je de stoel er uit moet halen dan eerst de accu loskoppelen en enkele minuten wachten alvorens de stekkers los te halen. Het kan ook zijn dat de stekker niet los hoeft onder de stoel, als je de stekker verbinding van het stoelframe losklikt heb je misschien al voldoende ruimte om de stoel achterover te kunnen kantelen.

redhead01
                          Deelnemer

De stoel er vanmorgen uitgehad, maar om echt bij de veren te komen van de zitting, moet er nogal wat los gemaakt worden.
                            Aangezien de hele stoel nogal ingenieus in elkaar zit is dit inderdaad een monnikenwerk. ik heb dit dus ook niet gedaan.

Wel heb zoveel mogelijk potentiële kraakpunten ingespoten met siliconen-spray en de stoel teruggeplaatst.
                            Het resultaat zal ik binnenkort vermelden

Wackoz

Ik heb eenzelfde probleem met de bestuurdersstoel van mijn vectra b1 uit 1996.
                              Hierbij piept er een steun in de rugleuning van de stoel. Kan iemand me vertellen of ik dat rode clipje waar over gesproken word ook ergens in moet klikken of volstaat de stekker loshalen?

redhead01
                              Deelnemer

vectra c is gewoon accupolen loshalen en daarna stekker losnemen.

midnight black
                                Deelnemer

@Wackoz wrote:

Ik heb eenzelfde probleem met de bestuurdersstoel van mijn vectra b1 uit 1996.
                                  Hierbij piept er een steun in de rugleuning van de stoel. Kan iemand me vertellen of ik dat rode clipje waar over gesproken word ook ergens in moet klikken of volstaat de stekker loshalen?

Als er alleen iets piept in de rugleuning dan zou ik niet heel de stoel eruit gaan halen: je kunt aan de onderzijde van de rugleuning 2 kunststof strips loshalen waarmee de bekleding wordt vast gespannen, vervolgens kun je de bekleding iets omhoog halen. Als de hele bekleding van de rugleuning af moet dan is het beduidend meer werk.

redhead01
                                  Deelnemer

Piepen/kraken is inmiddels weer terug, kben er wel achter dat het uit de rugleuning komt.

Ik ga binnenkort de bekleding van de rugleuning weer even losnemen .

word vervolgt…………

redhead01
                                    Deelnemer

‘k rij nu al een paar maanden rond zonder irritant gekraak.
                                      De bekleding aan de achterzijde van de stoel is eenvoudig los te nemen.
                                      Hier heb ik op de veren scharnieren enz. siliconenspray gespoten.
                                      Tot op heden met succes.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.