Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Krakende voorwielophanging bij koud weer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2012 om 11:36 #17986172
De gene die ik heb zijn uit 1 stuk met een inkepinng er in om ze om de stabi heen te ‘krullen’ voorts worden ze met het beugeltje vastgezet zo als op de tekening te zien is die ik enkele postjes hierboven gepost heb.
Groet Jraaf.
7 februari 2012 om 11:59 #17986173Ik heb ook de enkele versie.
Kom er zojuist achter dat ik de verkeerde gekregen heb.
Ik kan ze omruilen, maar mocht iemand interesse hebben dan kan die ze over nemen.
Dan bestel ik wel nieuwe.
7 februari 2012 om 12:03 #179861747 februari 2012 om 12:19 #17986175Wel raar dan mijn stabilisator stangen kraken met dit weer ook alleen voor. Maar ze zijn splinter nieuw heb je afgelopen zomer gemonteerd. Denk gewoon dat het door de vlinke kou komt. Maar ze zijn bij mij echt niet versleten.
Als het niet vriest heb ik er totaal geen last van. En als de motor warm is is het geluid ook weer weg.
7 februari 2012 om 15:26 #179861767 februari 2012 om 15:50 #17986177Bij mij zien ze er exact het zelfde uit als de originelen die onder mijn vec vandaan kwamen.
Linker op de eerste foto is achter de rechter is de voor arb.Op de lijst die ik gepost hebt kun je dan ook zien welke stabistang en bevestigingsbeugels je hebt. Afhankelijk bvan het type C1 enkele en C2 2 delig. Maar moet nog ff de tekening van de voor stabi opsnorren. daar staat het duidleijk op.
Groet Jraaf
7 februari 2012 om 15:54 #17986178mijnes doet t ook ma na een stukje rijden houd hij er ook net zo snel weer mee op..
7 februari 2012 om 17:20 #17986179De linker heb ik nu (let ook op de nokjes op de zijkant).
De rechter moet ik hebben in het paars. :(De linker zijn volgens mij voor de oudere C1’s.
7 februari 2012 om 18:32 #17986180@yzf1kr wrote:
De linker heb ik nu (let ook op de nokjes op de zijkant).
De rechter moet ik hebben in het paars. :(De linker zijn volgens mij voor de oudere C1’s.
Heb je een C1 of een C2? Die paarse op jouw foto is in 2 delen en dat is volgens mij de C2 versie. De zwarte op je foto is exact gelijk aan de mijne. Ik heb een C1 uit 2004 Z1.9DTH en da’s een 1 delig met een split. Als je wilt kan ik je het juiste nummer er bij geven. Zie ook de rechter op mijn geposte foto king:
Groet Jraaf.
7 februari 2012 om 19:19 #17986181Ik heb een C1.
Ik weet welke ik moet hebben, ze hebben me gewoon de verkeerde gestuurd.Ze willen hem wel gratis omruilen, maar dan moet ik verzendkosten betalen naar de UK. Dus als iemand hier er interesse in heeft, dan scheelt me dat weer.
7 februari 2012 om 19:38 #17986182Dan moet ik die dus ook hebben, die zwarte op de foto maar dan van powerflex.
heb een Vectra C1 van 01-2004Had je dat nummer dan nog ?
7 februari 2012 om 19:47 #17986183AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bestelling is inmiddels gedaan bij van Biesheuvel gister avond nog. Gelijk voor en achter. Vanmiddag hebben ze al gebeld dat ze besteld moesten worden vanuit engeland gaat ongeveer anderhalfe week duren.
In jou geval yzf1kr als zij de fout maken waarom ze dan de klant de retourkosten laten betalen16 februari 2012 om 11:08 #17986184Mijne heeft het ook, en vooral bij de kou wordt je er niet goed van, maaruh…. mijne heeft het eigenlijk altijd, alleen als t warmer is, dan is het minder, maar tis een irritant rot lawaai, vooral mensen die meerijden….. Het wat was dat?? Maar hoor dat jullie zeggen niet zo veel werk? Ik ahd t nagevraagd bij de garage en die zeiden is wel even werk hoor…. Denk dat de mijne gewoon echt versleten zijn, omdat je ze continu hoort. Is alleen voren!
16 februari 2012 om 12:00 #17986185@CALIBRA4x4TURBO wrote:
Mijne heeft het ook, en vooral bij de kou wordt je er niet goed van, maaruh…. mijne heeft het eigenlijk altijd, alleen als t warmer is, dan is het minder, maar tis een irritant rot lawaai, vooral mensen die meerijden….. Het wat was dat?? Maar hoor dat jullie zeggen niet zo veel werk? Ik ahd t nagevraagd bij de garage en die zeiden is wel even werk hoor…. Denk dat de mijne gewoon echt versleten zijn, omdat je ze continu hoort. Is alleen voren!
Voor kan het op 2 manieren:
Subframe los halen :thumbdown om en de nabij 2 en een half uur werk. Voordeel, je kan er heel goed bij, nadeel tijd=geld. Of subframe niet loshalen en met veel gevloek en getier (je kunt heel moeilijk bij de boutjes, maar het kan wel)kost je een kwartier per kant. Effect het zelfde alleen veel sneller :agent
Groet jraaf
18 februari 2012 om 20:36 #17986186AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb vandaag een poging gedaan om de rubbers te vervangen. 1 wiel der af zie ik er op die beugels bouten zitten waar ik geen gereedschap voor heb :cry ha. weet jij hoe zo de doppen/steekring sleutel heten?
@jraaf wrote:
Bij mij zien ze er exact het zelfde uit als de originelen die onder mijn vec vandaan kwamen.
Linker op de eerste foto is achter de rechter is de voor arb.Op de lijst die ik gepost hebt kun je dan ook zien welke stabistang en bevestigingsbeugels je hebt. Afhankelijk bvan het type C1 enkele en C2 2 delig. Maar moet nog ff de tekening van de voor stabi opsnorren. daar staat het duidleijk op.
Groet Jraaf
18 februari 2012 om 20:56 #17986187E-torx (of VW-torx want die hebben er patent op ;) )
18 februari 2012 om 21:07 #17986188AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt voor de info. Maandag even een setje inslaan :D
vw torx :swear29 oktober 2015 om 12:23 #17986189ik heb het sinds begin van dit jaar, 3 maanden terug de stabilizatorstang rubbers laten vernieuwen en met het “speciale vet” dat de opel garage gebruikt (forte?) laten invetten—> geen oplossing helaas, was wel 200 euro kwijt helaas… (Astra H hatchback)… zijn er nog mensen die een andere oorzaak weten? Heb het nu al 3x aangegeven bij mijn de Opel garage maar steeds het antwoord: ja het kan zoveel zijn en het geluid is niet duidelijk te plaatsen dus weten we niet… baal er ontzettend van! :swear heb het geluid bij kou en warmte.. alleen niet als het nat is….
29 oktober 2015 om 23:11 #17986190:thumb Ik had ook dat gekraak,2 jaar geleden bij KCP geweest alles verandert en vernieuwd, nu kraak ik alleen zelf nog als het koud is haha :thumb
29 oktober 2015 om 23:30 #17986191En 500 euro lichter? Haha
30 oktober 2015 om 08:30 #17986192@Wess1988 wrote:
En 500 euro lichter? Haha
:wors :wors Als het 500 was geweest ga ik nog een keer haha..
Maar rij alweer 2 jaar met een stw die nu een perfecte wegligging heeft vooral het bochten werk ,…Zie KCP projecten..!!
Febi-Bilstein draagarmen voorzijde
KCPerformance/Whiteline bussen voorzijde
Stabilisatorstang bussen voorzijde
KCPerformance draagarm bussen achterzijde
Prachtig toch, zo een Opel Vectra C Estate OPC uitvoering? Zeker als de eigenaar zo goed zorgt voor zijn wagen. Daarom liet hij het onderstel van zijn wagen door ons aanpakken.
Zo begonnen we met de achterste draagarmen te vervangen door onze betere KCPerformance draagarmen met polyurethaan bussen in. Dan gingen we over naar de voorkant waar de draagarmen vervangen werden door Febi-Bilstein exemplaren waar we onze KCPerformance Whiteline bussen in monteerde. Ook werden de rubbers van de voorste stabilisatorstang vervangen.
Deze mooie Vectra C 1.8 kreeg zo een zeer sportief rijgedrag, wat zijn uiterlijk complimenteert. Zo kan hij nu vlot en strak door de bochten als een echte sportwagen met alle voordelen van een stationwagen. :wors :wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.